2026-07-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Alla förstor nog att har du e-handel endast så kan du inte göra nåt åt frakten, men du vet vi har många fysiska företag med eget lager fortfarande så...
Du får väl välja att kontakta något företag som har dygnetruntservice då. Det finns det säkert något som ställer upp på, om du betalar.

Läste du inte om köp- och leveransvillkor när du beställde? Och hur kommer det sig att du efter beställning kom på att du ville ha varan snabbare?
Citera
2026-07-19, 22:50
Medlem
Citat:
Jag beställde en grej fredags men igår kom jag på att dom måste skicka varan innan kl 09.00 för att jag ska ha varan i tid.

Såklart svarar ingen varken på mejl eller telefon nu när jag försöker få tag i dom och säga att dom måste skicka varan innan kl 09 på morgonen.

Jag har varit med om detta massor av gånger att företag har totalstängt på helger.
Varför är det så?
Att svara på lite mejl under helgen kan väl inte vara så jävla svårt?

De enda gånger jag fått svar är när det varit nåt mindre företag som typ " peters pc reparation AB" och där man haft mejlkontakt innan.
Men typ större företag skiter fullständigt i en på helger.

Varför är det såhär?
Är det såhär även i andra länder eller är just sverige dåliga på kundservice under helger?
Det är en väldigt underlig inställning att kundtjänst skall vara ständigt tillgänglig. Är du beredd att betala ett högre pris, eftersom företaget som är ständigt tillgängligt också kommer att ha högre personalkostnader? Nej, jag tänkte just det.
Citera
2026-07-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är en väldigt underlig inställning att kundtjänst skall vara ständigt tillgänglig. Är du beredd att betala ett högre pris, eftersom företaget som är ständigt tillgängligt också kommer att ha högre personalkostnader? Nej, jag tänkte just det.
Är företaget beredd att förlora kunder när företaget inte svarar och kunderna går till deras konkurrenter?
För det är så det funkar.
Citera
2026-07-19, 23:09
Medlem
Citat:
Är företaget beredd att förlora kunder när företaget inte svarar och kunderna går till deras konkurrenter?
Om konkurrenterna svarar på obekväm arbetstid, så kommer konkurrenterna också att ha högre priser. Titta på datordelar. Om du vill ha ett enormt stort utbud, blixtsnabb leverans och ständig support så vänder du dig till Dustin. Men det kostar. Om du inte har så bråttom så vänder du dig till någon annan leverantör.
Citera
2026-07-19, 23:14
Medlem
Citat:

Så funkar det inte haha.
Får jag 10 extra kunder en helg kan jag mycket väl tjäna på att ha 1 kille på kundservice.

Tänk dig själv att du säljer begagnade kameror och någon mejlar dig och säger han vill köpa en kamera och ett objektiv som du kommer tjäna 7k på, är det något du helt enkelt skiter i eftersom du inte vill svara på några mejl på helger?

Kundservice är A och O i ett företag, finns många företag som gått dåligt pga deras kassa kundservice.
Citera
2026-07-19, 23:20
Medlem
Citat:
Detta kräver jue att konkurrenterna har denna service, vilket ingen konkurrent har.
Visst vissa konkurrenter har säkert fysiska butiiker man kan åka till förvisso men detta innebär högre priser.

Hade du inte brytt dig om priset hade du jue gått till den fysiska butiken från början.

Dessuom hur tänkte du att dem ska skicka det redan kl 9 på morgonen?
Hamnar jue i samma sortering som de paket som hämtas c:a kl 16 endå.
Oavsett om dem skickar med Postnord, Schenker/DSV, DHL osv.
Citera
2026-07-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejochhej06
Så funkar det inte haha.
Får jag 10 extra kunder en helg kan jag mycket väl tjäna på att ha 1 kille på kundservice.

Tänk dig själv att du säljer begagnade kameror och någon mejlar dig och säger han vill köpa en kamera och ett objektiv som du kommer tjäna 7k på, är det något du helt enkelt skiter i eftersom du inte vill svara på några mejl på helger?

Kundservice är A och O i ett företag, finns många företag som gått dåligt pga deras kassa kundservice.
Om du kan tjäna netto 7k på en kamera med objektiv, så verkar du inom en extremt nischad bransch. Jag antar att du inte är konkurrent till Amazon direkt.
Citera
2026-07-19, 23:25
Medlem
Citat:
Om konkurrenterna svarar på obekväm arbetstid, så kommer konkurrenterna också att ha högre priser. Titta på datordelar. Om du vill ha ett enormt stort utbud, blixtsnabb leverans och ständig support så vänder du dig till Dustin. Men det kostar. Om du inte har så bråttom så vänder du dig till någon annan leverantör.

Hur många anställda tror du en sida som dusitn har på en helg på kundservice?
Garanterat inte många och det är jävligt korkat att tro att dustins högre priser beror på att dom har kundservice på helger.
Vissa är dyrare än andra bara även om du har exakt samma utgifter för de anställda.

Kolla på tex iphone 15 här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12105524
Sen går du in på sidorna och kollar om någon har tex live chat eller mejla dom och se om dom svarar.

Det skiljer nästan 1000kr, du kan omöjligt tro att det beror på att några företag har kundtjänst på helgen..
Citera
2026-07-19, 23:32
Medlem
Citat:
Om du kan tjäna netto 7k på en kamera med objektiv, så verkar du inom en extremt nischad bransch. Jag antar att du inte är konkurrent till Amazon direkt.
Inte alls ovanligt.
Gäller inte bara kameror utan mycket annat också, vet du vad du ska köpa och vad du sedan kan sälja dom för så är det oftast inga problem att tjäna 10-30% på en begagnad vara.

Hur tror du tex refurbed.se tjänar pengar?
Jo, dom köper typ en mobil med trasig skärm för 3k sen säljer dom den för 5k.
Skulle sälja min kamera förut till mpb.com förut och dick ett jävla pissbud på 6500kr när kameran var i nyskick och nypris låg på 11k.

En kamera med objektiv som ligger ute på blocket för 30k kan mycket väl ligga på 45k i nypris.
Citera
2026-07-19, 23:36
Medlem
Firewaias avatar
För att det är stängt?
...Är detta en fråga man måste ställa? Det känns relativt efterblivet.
Citera
2026-07-19, 23:49
Medlem
LittleFishs avatar
Vissa stora företag som tex inom telekom eller el kan motivera att ha helganställda inom tex kundtjänst för det finns en kommersiell vinning med det men har man köpt vara X från SkruttiPrutti AB med 8 anställda har de antagligen bara vanliga kontorstider. Det är dessutom sommar just nu så ännu färre som jobbar. Du säger tvärtom vilket är intressant. Min upplevelse är tvärtom. Att storföretagen svarar men inte småföretagen.
Senast redigerad av LittleFish 2026-07-19 kl. 23:53.
Citera
2026-07-19, 23:51
Medlem
Citat:
Hur många anställda tror du en sida som dusitn har på en helg på kundservice?
Garanterat inte många och det är jävligt korkat att tro att dustins högre priser beror på att dom har kundservice på helger.
Vissa är dyrare än andra bara även om du har exakt samma utgifter för de anställda.

Kolla på tex iphone 15 här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12105524
Sen går du in på sidorna och kollar om någon har tex live chat eller mejla dom och se om dom svarar.

Det skiljer nästan 1000kr, du kan omöjligt tro att det beror på att några företag har kundtjänst på helgen..
Dustins höga prisnivå motiveras inte bara av en tillgänglig kundtjänst, utan även av en kompetent kundtjänst. Om man ställer en teknisk fråga så får man också ett kompetent svar. Och de kan leverera blixtsnabbt. De med lägst pris är inte bara utan fungerande kundtjänst (även vardagar) utan saknar även eget lager. Så när du lägger din beställning så beställer de själva varan från Kina. Och leveranstiden blir därefter. När du sedan vill reklamera så behöver du ha en ängels tålamod. (Ja, jag pratar om Proshop.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in