2026-07-19, 18:42
Moderator
Parongatans avatar
GP skriver bland annat:

Citat:
En gick bärsärkagång på en uteservering, en annan sög på en kvinnlig patients bröst och en tredje misshandlade sin dotter. Det senaste året har tolv läkare blivit av med sin legitimation på grund av allvarlig brottslighet.

Citat:
Men ett fall sticker ut: Läkaren som dömts för att ha våldtagit nio män på en klinik i Uppsala – och nu står åtalad för ytterligare tolv våldtäkter.
– Vad jag förstår så är det den serievåldtäktsman i Sverige som varit mest aktiv någonsin, säger åklagaren Gunnar Brodin.

Vilka är läkarna och vad har de gjort?
2026-07-19, 18:51
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Spelar det nån roll vem de är? De har åkt fast och några av dem sitter troligtvis i fängelse nu. De har blivit av med sina legitimationer som de aldrig lär få tillbaka så deras levebröd har de också sumpat! Bra så!
2026-07-19, 18:59
Medlem
Fantens avatar
Name and shame! Name and shame! Namnen behöver komma fram, framför allt på våldtäktsmannen.
2026-07-19, 19:02
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Name and shame! Name and shame! Namnen behöver komma fram, framför allt på våldtäktsmannen.
Våltäktsmannen är, oväntat nog, en invandrad förmåga.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lakaren-christian-abi-khalil-valdtog-patienter-doms/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/homosexuella-christian-kanner-sig-otrygg-pa-fyrishov
2026-07-19, 19:30
Medlem
FNLSs avatar
Såvida inte alla jobbar inom offentlig sektor förstår jag inte forumvalet
2026-07-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Såvida inte alla jobbar inom offentlig sektor förstår jag inte forumvalet
Det är en offentlig myndighet (Socialstyrelsen) som utfärdar legitimation för bland annat läkare.
2026-07-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Rasism.

Mot svenskar, ja absolut.
2026-07-20, 01:29
Moderator
Schlesiens avatar
Inte ett trådämne om 12 olika case, där endast 1 av dem presenteras.

Gäller det brott så hör det hemma i ABoK. Inte i KoMiOV.

/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in