2026-07-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
En omfattande brottshärva i Göteborg är avslöjad där tre personer nu döms för flera brott efter att polisen hittat stora mängder identitetshandlingar och misstänkt stöldgods.

Det började med att en kvinna i 40-årsåldern greps med 154 id-handlingar i sin väska. Vid en efterföljande husrannsakan hittades ytterligare 242 id-handlingar, 17 pass, 214 mobiltelefoner och 13 bankkort.

Av identitetshandlingarna kunde 346 kopplas till tidigare polisanmälningar om stölder, bedrägerier eller förluster.

https://www.gp.se/krim/hade-over-400-id-handlingar-tre-personer-doms-for-flera-brott.d218b0f6-6e21-4f78-b5ec-a13bca4fe689

Tänk på antalet bidrag de här personerna lyfter och på att de kan rösta 400 gånger också. Tror ni de röstar på tidö som vill höja straffen.

Frågorna om hur de fått tag i id-korten och passen måste också besvaras.

Hur kan det vara möjligt att en person får så många id-handlingar? Kontrolleras inte biometri när nya pass utfärdas? Vem som jobbar på polisen hjälper dem göra dessa? Vilka kontroller görs nu för att hitta fler gäng som har 400 identiteter?

Ett enkelt sätt att få id-handlingar och pass är ju genom att ansöka om det - Och svenska jäla dumma myndigheter lämnar ut.

När jag var pä en handledarutbildning (för bilkörning) satt det en trevlig man bredvid mig från Syrien. Vi pratade lite och jag berättade vem jag skulle handleda - och frågade honom vem han skulle handleda. Han tvekade -tittade på mig och sa: Mig själv.

Det är så det går till - först får han hjälp av Sverige med falsk identitet - sedan skaffar han sig körkort och sen en identitet till - och sen skulle han "låtsasövningsköra" med sig själv.

Svenska jä-a dumma myndigheter.
Citera
2026-07-19, 18:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Haha, utvisade på livstid - de är här inom en vecka efter utvisning om den ens verkställs. Bara för dem att ta ett av de förfalskade passen som de säkerligen undangömt och äntra riket, igen...
Citera
2026-07-19, 19:15
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
En omfattande brottshärva i Göteborg är avslöjad där tre personer nu döms för flera brott efter att polisen hittat stora mängder identitetshandlingar och misstänkt stöldgods.

Det började med att en kvinna i 40-årsåldern greps med 154 id-handlingar i sin väska. Vid en efterföljande husrannsakan hittades ytterligare 242 id-handlingar, 17 pass, 214 mobiltelefoner och 13 bankkort.

Av identitetshandlingarna kunde 346 kopplas till tidigare polisanmälningar om stölder, bedrägerier eller förluster.

https://www.gp.se/krim/hade-over-400-id-handlingar-tre-personer-doms-for-flera-brott.d218b0f6-6e21-4f78-b5ec-a13bca4fe689

Tänk på antalet bidrag de här personerna lyfter och på att de kan rösta 400 gånger också. Tror ni de röstar på tidö som vill höja straffen.

Frågorna om hur de fått tag i id-korten och passen måste också besvaras.

Hur kan det vara möjligt att en person får så många id-handlingar? Kontrolleras inte biometri när nya pass utfärdas? Vem som jobbar på polisen hjälper dem göra dessa? Vilka kontroller görs nu för att hitta fler gäng som har 400 identiteter?

Var det svenska id-handlingar?
Citera
2026-07-19, 19:17
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Var det svenska id-handlingar?
Du kan se ett foto av dem här (respektive här). Det ser ut som svenska körkort, nationella identitetskort och pass.
Citera
2026-07-19, 19:26
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Du kan se ett foto av dem här (respektive här). Det ser ut som svenska körkort, nationella identitetskort och pass.
Det var som fan. Undrar hur bra kvalitet?
Citera
2026-07-19, 19:36
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det var som fan. Undrar hur bra kvalitet?
Om det är id-handlingarna du syftar på tror jag de överlag håller en ganska bra kvalitet. Vad jag kan förstå av artikeln rör det sig huvudsakligen om äkta id-handlingar som de har knyckt från hundratals verkliga personer av kött och blod.
Citera
2026-07-19, 19:37
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om det är id-handlingarna du syftar på tror jag de överlag håller en ganska bra kvalitet. Vad jag kan förstå av artikeln rör det sig huvudsakligen om äkta id-handlingar som de har knyckt från hundratals verkliga personer av kött och blod.
Oj då. Tror även de kan ha sålts ibland.
Citera
2026-07-19, 21:00
Medlem
SmartSkalles avatar
För helvete.. gränserna har ju varit vidöppna under 40 år då halva Mellanöstern och halva Afrika har vällt in för att ta del av gratis allt och de eviga bidragen.
Noll koll under decennier av myndigheter och kommuner på dessa invällare som har utnyttjat den Svenska naiviten och dumheten...
Tro fan att vi blir skattade till döds och får noll pension när vi måste betala dessa jävla illegala bedragare.
Jävlarna som har gjort vårt land till denna soptippö borde garotteras...extta långsamt.
Citera
2026-07-19, 21:44
Medlem
Skattebrotts avatar
Självklart kollar polisen inte om folk redan har fått ut en annan identitet när man ansöker om pass, då hade inte muslimerna kunnat få ut alla dessa dubbla identiteter så det hade varit "rasism". Det enda som sker är att en kopia på fingeravtrycket lagras i själva passet, så att gränskontrollmyndigheter kan se att det är samma person som visar upp passet, som personen som fick ut det från början.

Al Queda erkände öppet att de hade ett "nytt vapen" som de skulle rasera Europa med. Det var systemet där flyktingar inte behöver legitimera sig, som de syftade på. När man kommer som skäggbarn lagras förvisso fingeravtryck nuförtiden (sent om sider), men av "integritetsskäl" gallras de bort när man får medborgarskap eller uppehållstillstånd, så först då kan man börja om och komma som skäggbarn igen.

Har själv ett antal identiteter men skulle aldrig hinna med att hämta ut bidrag på 400 stycken...
Citera
2026-07-19, 22:00
Medlem
Det står ju i artikeln att det var andra personers kort och pass. Blir inte fler bidrag och hjälper inte med folkräkning.
Citera
2026-07-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Det står ju i artikeln att det var andra personers kort och pass. Blir inte fler bidrag och hjälper inte med folkräkning.
Var och en tenderar ju att tro på det som passar den egna övertygelsen så du ropar nog i öknen.
Citera
2026-07-19, 22:08
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Eller så är denna "nyhet" ett steg på vägen mot ytterligare införande av biometrisk data för oss alla, brottslingar eller ej. Det är på detta sätt man bakar befolkningen att gå den väg som makten redan stakat ut för oss.

Allt är ju "för att bekämpa brottsligheten" eller hur?
Det har ju aldrig gått på något annat sätt eller hur?
Exakt hur, tycker du att bekämpningen av brottslighet ska gå till?
Det duger INTE att du gnäller om du inte har en annan lösning på problemet.

Eller du tycker kanske inte att det alls är ett problem, att massor av människor befinner sig här eller tar sig hit med förfalskade identitetshandlingar?
Samt att brottslighet med kopplingar till utländska individer ökat lavinartat dom senaste decennierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in