2026-07-19, 19:21
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Jo, det kommer upp en bild och den frågar efter pinkod. Men det går inte att trycka något nummer.

Om du trycker på numpad-siffrorna till höger på tangentbordet så se till att pröva trycka på numlock så att de inte är låsta.

Om detta inte fungerar och om tangetbordet verkar vara det enda problemet, så kan du pröva ett tangentbord som man pluggar in i datorn genom USB.
Eller så finns det faktiskt USB adapter.

Men denna bild som frågar efter pinkod, såg det ut som det brukade göra innan flytten eller är det en helt ny ruta du aldrig sett?
Citera
2026-07-19, 19:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
En billig dator. Jag gamear inte utan behöver dator mest för att betala räkningar och kunna printa. Jag har inte lyckats få printern och telefonen att prata med varandra. Det ska gå, men jag har inte fått igång det.

Tidigare hade du inte fått bild på skärmen, är det löst nu?
Har printer och telefon funkat tidigare? Är de uppkopplade på samma nätverk?
Citera
2026-07-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tidigare hade du inte fått bild på skärmen, är det löst nu?
Har printer och telefon funkat tidigare? Är de uppkopplade på samma nätverk?
Jag har aldrig fått printer och telefon att kommunicera. Jag var slarvig i mitt första inlägg, tyvärr. Förstod inte att det var viktig info om det kom bild på monitorn.
Citera
2026-07-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Om du trycker på numpad-siffrorna till höger på tangentbordet så se till att pröva trycka på numlock så att de inte är låsta.

Om detta inte fungerar och om tangetbordet verkar vara det enda problemet, så kan du pröva ett tangentbord som man pluggar in i datorn genom USB.
Eller så finns det faktiskt USB adapter.

Men denna bild som frågar efter pinkod, såg det ut som det brukade göra innan flytten eller är det en helt ny ruta du aldrig sett?
Det ser lite annorlunda ut, men på skärmen frågas det efter pinkod och bilden är någon snygg vykortsbild. Jag har testat att flytta sladdarna men ingen förändring.
Citera
2026-07-19, 19:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag har aldrig fått printer och telefon att kommunicera. Jag var slarvig i mitt första inlägg, tyvärr. Förstod inte att det var viktig info om det kom bild på monitorn.

Vad har du för printer? Vad har du för mobil? Har du tagit hem rätt app på telefonen? Är du uppkopplad till samma nätverk? Har du följt alla instruktioner i både app och printer?
Citera
2026-07-19, 19:34
Medlem
Wow!!! Jag kom in! Satte tangentbordssladden direkt i datorn och då fungerade det! Jag har haft för många sladdar att ansluta och då fick jag rådet att skaffa någon sorts sak som kunde ansluta flera sladdar. Ingen aning om vad det heter.

TACK!!!!! Flashback forever❤️❤️❤️
Citera
2026-07-19, 19:36
Medlem
Citat:
Vad har du för printer? Vad har du för mobil? Har du tagit hem rätt app på telefonen? Är du uppkopplad till samma nätverk? Har du följt alla instruktioner i både app och printer?
Printer är en HP. Telefon är en Samsung. Jag har provat många gånger men inte fått det att fungera. Jag gör väl fel någonstans.
Senast redigerad av biloxiblues 2026-07-19 kl. 19:38.
Citera
2026-07-19, 19:37
Medlem
Citat:
Förlåt. Dubbelt.
Citera
2026-07-19, 19:42
Medlem
Flashbacks hjältar har sparat många sköna slantar åt mig. Så tacksam❤️❤️❤️
Citera
2026-07-19, 19:44
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Min dator startar men sen kommer inget upp på monitorn. Antagligen hände något under flytten, på baksidan blev metallen lite intryckt. Är det kört? Datorn är ca 6 år. Jag kan ta med datorn till verkstad.
Läge att köpa nytt mao.
Citera
2026-07-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Läge att köpa nytt mao.
Ja, antagligen är det läge att skaffa en ny dator. Jag behöver ju kunna printa saker samt betala räkningar.
Citera
2026-07-19, 19:55
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Läge att köpa nytt mao.
Lägg av, damen använder burken för att betala räkningar och skriva ut dokument, behövs inte uppgradering än på många år för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in