Citat:
Ursprungligen postat av
karlgunnar
Varför drar du in partipolitik för? Arbetarklass hade varit mer korrekt din jävla sopa.
Jag lämnade bara en tanke kring Donalds frågeställning som var:
Citat:
Ursprungligen postat av
Donaldstrumpet
Är hennes föräldrar miljöpartister? Troligen en retorisk fråga
Tycker faktiskt att den frågeställningen kan vara lite intressant, särskilt om det skulle vara som jag spekulerat om tidigare i tråden att föräldrarna lär Wera att engagera sig när hon är missnöjd framför att knyta näven i fickan med risken det medför att växa upp till en bitter individ som istället för att göra något vettigt engagerar sig i att leta ryggdunkningar på Flashback.
Som sagt tror jag, om man nu ska fundera på familjen politiska hemvist, att de snarare är Sverigedemokrater än Miljöpartister. Men då utgår jag från måltidsförslaget. Tror att politiskt aktiva föräldrar gärna engagerar sina barn och påverkar dom i önskad riktning oavsett part.
Jag tror absolut inte på någon klassanalys rakt av men det känns, om man nu ska diskutera sådan, att akademiker/medelklass känns troligare än arbetarklass.
Kul med engagerade ungdomar oavsett.
Lite måste ju tråden drivas framåt efter 125 inlägg också... Att skriva att Wera är bortskämd och dum i huvudet känns lagom intressant att diskutera.