2026-07-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limstavar
Ändå är det feminister som ligger bakom lagen som uttryckligen säger att det handlar om att skifta skuld och ansvar till män från kvinnor, att det är mäns våld mot kvinnor, mm. Hur är det ett kasst beteende som skadar, att två samtyckande vuxna personer har sex med varandra? Det är sexköpslagen som är ett kasst beteende som skadar, både sexköpare och sexsäljare. Sexköpslagen innebär att personer som inte utsatt någon för våld eller tvång utsätts för våld och tvång.

Aldrig hört någon säga att sexköpslagen handlar om att skifta skuld och ansvar.
Att sexköp är en form av våld däremot ja, den åsikten har jag ju själv. jag tycker att medvetet ha sex med någon som man vet inte är sexuellt intresserad är en form av våldsutövning som jag personligen aldrig skulle vilja utsätta någon för.

Sexköp är inte 2 samtyckande parter som har sex tillsammans...det är 1 sexuellt intresserad som har sex med någon som är, som bäst, monetärt intresserad.
2 samtyckande vuxna behöver inte blanda in pengar.

Hur förklarar du att så mycket våld flödar i sexhandeln i länder som inte har sexköpslag?
och hmm? vilka är det nu igen som utsätter sexarbetare för våld?

Citat:
Klart du inte ”orkar” svara, eller rättare sagt inte kan svara. Amanda är inte någon jävla ”sexslav” utan en priviligerad tjej som bor på Östermalm som har onlyfans ich utnyttjar en utsatt kille som tagits till Sverige av människohandlare. Det är inte brottsligt för Amanda att utnyttja Timur sexuellt och ekonomiskt, det är inte heller brottsligt när hon köper in hans tjänster för att renovera i sin lägenhet (som ingick i exemplet). Däremot är det brottsligt att betala för Amandas tjänster, och enligt sexköpslagen är det Timur som ska skuldbeläggas och bestraffas i denna situation.

ja just..du fantiserade ihop nån story om att Timur hölls under pistolhot för att tvingas köpa sex av Amanda...
roligt roligt..

Nu räcker det känner jag, vi kommer ingenvart, och dina resonemang blir bara mer och mer förvirrade så jag slutar detta.
Citera
2026-07-19, 17:25
Medlem
Limstavars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
japp och yonimassage har inte hunnit omvandlats till sexuell handling utan är kvar i sin "tantra" innebörd.

Låt mig gissa att den manliga motsvarigheten till yonimassage, vars namn jag inte kommer ihåg nu, även den i sin ursprungsform inte handlade om att män skulle få sexuell utlösning utan om nått annat, som ligger i tantra filosofin, låt mig gissa...energiflöden?
men att den övertagits av div västerland och långsamt förvandlas till en ren avrunkning, dvs sexuell tjänst utan att den som är med om det behöver lära sig ett skit om tantra och energier.
Så om man kallar det sexuella energiflöden i stället för sexuella tjänster, även om det rent fysiskt är samma sak, så är det okej? Vad händer om en sexköpare hävdar att det egentligen inte var en sexuell tjänst som köptes, utan energiflöden? Ska personen gå fri då? Och varför skulle det vara mer okej att köpa ”sexuella energiflöding” än sexuella tjänster över huvud taget? Vad exakt är anledningen?

Förövrigt hittar du bara på, finns ingenstans i sexköpslagen där det står att undantag ska göras för något dylikt. Yonimassage är en erotisk massage som går ut på att stimulera en kvinnas könsorgan, likt en happy ending går ut på att stimulera en mans könsorgan.
Citera
2026-07-19, 17:39
Medlem
Citat:
Så om man kallar det sexuella energiflöden i stället för sexuella tjänster, även om det rent fysiskt är samma sak, så är det okej? Vad händer om en sexköpare hävdar att det egentligen inte var en sexuell tjänst som köptes, utan energiflöden? Ska personen gå fri då? Och varför skulle det vara mer okej att köpa ”sexuella energiflöding” än sexuella tjänster över huvud taget? Vad exakt är anledningen?

Förövrigt hittar du bara på, finns ingenstans i sexköpslagen där det står att undantag ska göras för något dylikt. Yonimassage är en erotisk massage som går ut på att stimulera en kvinnas könsorgan, likt en happy ending går ut på att stimulera en mans könsorgan.

Tror inte det rent fysiskt är samma sak.
Tantra är heller inget något man "köper" av någon annan, utan en filosofi som utövas helt frivilligt av alla i en grupp/ kurs som är där på helt lika villkor...dvs du har inga "tantrakvinnor" som avkrävs ställa upp och runka av männen.

Och vad gäller yonimassage m.m. av olika mer eller mindre nya varianter av tjänster som skulle kunna gå betrakta som sexuella, så sker det hela tiden värderingar från polis

här kan du läsa ex,
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/oklar-grans-for-sexkop
Citera
2026-07-19, 17:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Att sexköp är en form av våld däremot ja, den åsikten har jag ju själv. jag tycker att medvetet ha sex med någon som man vet inte är sexuellt intresserad är en form av våldsutövning som jag personligen aldrig skulle vilja utsätta någon för.

Du känner alltså inte ens till att sexköp betraktas som ett brott mot staten och inte ett brott mot person? Det är alltså inte sexsäljaren som är brottsoffer och målsägande, utan staten. En renodlad morallag således. Det finns ju dessutom redan lagar mot misshandel, våldtäkt, människorov, så det lagrummet gäller i alla situationer även vid ett sexköp. Jag ska lämna det här landet och sedan pissa på er på distans.
Citera
2026-07-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du känner alltså inte ens till att sexköp betraktas som ett brott mot staten och inte ett brott mot person? Det är alltså inte sexsäljaren som är brottsoffer och målsägande, utan staten. En renodlad morallag således. Det finns ju dessutom redan lagar mot misshandel, våldtäkt, människorov, så det lagrummet gäller i alla situationer även vid ett sexköp. Jag ska lämna det här landet och sedan pissa på er på distans.

Rätt skit samma vad det klassas som juridiskt...det ÄR i sig en handling som riktas mot en person och inte staten.

Jag gör det tack...känns obehagligt veta att dina åsikter existerar i Sverige, de passar bättre i länder som Afghanistan, där kan du nog känna dig mer hemma.
Citera
2026-07-19, 17:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Rätt skit samma vad det klassas som juridiskt...det ÄR i sig en handling som riktas mot en person och inte staten.

Jag gör det tack...känns obehagligt veta att dina åsikter existerar i Sverige, de passar bättre i länder som Afghanistan, där kan du nog känna dig mer hemma.

Den slutsatsen är färgad av din sjuka ideologi och har inget med en objektiv syn på saken att göra. Du känner väl till att fler sexarbetare är nöjda med sitt arbete än vårdarbetare (67 %), och de drabbas mindre ofta än vårdarbetare av hot och våld. Detta finns länkat i den Stora evidenstråden i prostitutionsforumet.
Citera
2026-07-19, 17:53
Medlem
Limstavars avatar
Citat:

Sexköp är inte 2 samtyckande parter som har sex tillsammans...det är 1 sexuellt intresserad som har sex med någon som är, som bäst, monetärt intresserad.
2 samtyckande vuxna behöver inte blanda in pengar.

Hur förklarar du att så mycket våld flödar i sexhandeln i länder som inte har sexköpslag?
och hmm? vilka är det nu igen som utsätter sexarbetare för våld?
Hela sexköpslagen går ut på att skifta skuld och ansvar från säljare till köpare, att måla upp ena gruppen som offer och andra som klandervärdig.

Sexköp är inte en form av våld, däremot är sexköpslagen en form av våld, där staten står för våldsutövningen. ”Våld är en användning av fysisk kraft som påtryckningsmedel eller som bestraffning.” Du förespråkar rent objektivt att individer som inte utsatt andra för våld ska utsättas för våld.

Att du inte kan va sexuellt intresserad för att du säljer sex stämmer inte, inte heller att den som betalar måste vara mer sexuellt intresserad än den som får betalt. Men det är irrelevant. Samtycke innebär att man kommer överens om något, inte att överenskommelsen inte involverar pengar. Utöver det är det dubbelmoral att hävda att sexuellt motiv är mindre legitimt än ekonomiskt motiv. Om vi vänder på din logik, så borde det vara moraliskt fel och en ”våldsutövning” att ta emot pengar av någon som inte är intresserad av att ge ifrån sig pengar, och om intresset att ge ifrån sig pengar endast finns om man ger en sexuell handling i utbyte, är det manipulation.

Citat:
ja just..du fantiserade ihop nån story om att Timur hölls under pistolhot för att tvingas köpa sex av Amanda...
roligt roligt..

Nu räcker det känner jag, vi kommer ingenvart, och dina resonemang blir bara mer och mer förvirrade så jag slutar detta.
Nej det är du som fantiserar nu. Fallet med Timur och Amanda är fullt realistiskt. Jag tog fram det för att ge ett tydligt exempel på hur hycklande och orättvis sexköpslagen är. Såhär löd det:

Vi har Timur och Amanda.

Timur kommer från Uzbekistan och bor i en byggbarack i Norrland. Han får mat och boende av sin arbetsgivare, och om han har tur lite fickpengar. För detta tvingas han arbeta väldigt hårt, och har konstant verk i kroppen.

Amanda är en tjej som bor på Östermalm och studerar till ekonom. Vid sidan av studierna har hon onlyfans, där hon säljer sexuella tjänster på distans, och till vissa av hennes följare säljer hon även sex i verkligheten - alltid på hennes villkor. Hon tjänar väldigt bra på detta, bättre än vad hon kommer göra som utbildad ekonom.

Frågeställning:
Vem av dessa personer är mest utsatt?
Varför är det lagligt att köpa Timurs tjänster men inte Amandas?
Varför ska Timur straffas om han betalar för de tjänster Amanda erbjuder, men inte Amanda om hon anlitar Timur för att bygga om i hennes lägenheten?
Varför är det mäns våld mot kvinnor när Timur köper Amandas tjänster, men inte kvinnors våld mot män när Amanda köper Timurs tjänster?
Om Timur även har svårt att finna relationer och känner sig ensam i sin byggbarack, och därför kontaktar och spenderar de få pengarna han har på Amanda - som ger honom emotionell och sexuell bekräftelse i utbyte, är det då Amanda eller Timur som blir utnyttjad? Är det Amanda eller Timur som utnyttjar sin maktposition?
Citera
2026-07-19, 18:04
Medlem
Limstavars avatar
Citat:
Tror inte det rent fysiskt är samma sak.
Tantra är heller inget något man "köper" av någon annan, utan en filosofi som utövas helt frivilligt av alla i en grupp/ kurs som är där på helt lika villkor...dvs du har inga "tantrakvinnor" som avkrävs ställa upp och runka av männen.

Och vad gäller yonimassage m.m. av olika mer eller mindre nya varianter av tjänster som skulle kunna gå betrakta som sexuella, så sker det hela tiden värderingar från polis

här kan du läsa ex,
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/oklar-grans-for-sexkop
Att yonimassage rent fysiskt går ur på att stimulera det kvinnliga könsorganet är ett väl etablerat faktum. Det är en sexuell tjänst, och den erbjuds mot betalning. Men kul att se dina ansträngningar till dubbelmoral även här. Detta hyckleri ger ett tydligt exempel på hur sexköpslagen är kvinnors våld mot män.
Citera
2026-07-19, 18:12
Medlem
Citat:
Den slutsatsen är färgad av din sjuka ideologi och har inget med en objektiv syn på saken att göra. Du känner väl till att fler sexarbetare är nöjda med sitt arbete än vårdarbetare (67 %), och de drabbas mindre ofta än vårdarbetare av hot och våld. Detta finns länkat i den Stora evidenstråden i prostitutionsforumet.

Mig veterligen så har inte kvinnor speciellt mycket frihet eller svängrum i Afghanistan...så borde ju passa dig som handen i handsken. kan du känna dig riktigt, riktigt "superior", är ju ända sättet en sån som du skulle ha en susning till möjlighet till det.
Citera
2026-07-19, 18:13
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:

Hur är det inte ett förtryck när det utförs tvångs och våldshandlingar för att frihetsberöva och/eller bötfälla en person, i en situation där två vuxna samtyckande individer kommit överens om att ha sex med varandra, där den ena fått och den andra gett något av ekonomiskt värde? Varför är det personen som tjänar pengar som ska anses som utnyttjad och inte den som förlorar pengar? Detta dessutom helt utan någon som helst hänsyn till övriga/individuella omständigheter.

Sedan stämmer det ju inte att det inte kan finnas omständigheter som ”tvingar” någon till att köpa sex. I Sverige erbjuds ekonomiska stödinsatser, och det finns möjligheter till att både utbilda sig eller söka okvalificerade jobb, så de som säljer sex har alternativa sätt till att tjäna pengar på - men de som köper sex har inte nödvändigtvis alternativa sätt att finna sexuella kontakter på. Så även här exponeras dubbelmoralen.

Jag håller med dig och är glad att någon engagerar sig i frågan. Det är ett jävla daltande med könet som inte klarar av att ta ansvar för sitt eget handlande. Allt är männens fel!
Citera
2026-07-19, 18:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Mig veterligen så har inte kvinnor speciellt mycket frihet eller svängrum i Afghanistan...så borde ju passa dig som handen i handsken. kan du känna dig riktigt, riktigt "superior", är ju ända sättet en sån som du skulle ha en susning till möjlighet till det.

Titta, vilken fin halmgubbe du slängde upp när du inte kan bemöta mina argument...
Citera
2026-07-19, 18:17
Medlem
Citat:
Titta, vilken fin halmgubbe du slängde upp när du inte kan bemöta mina argument...

Var är halmgubben?

Du vill att du ska betraktas som superior och ges en radda av makt och fördelar kontra kivnnor bara pga att du har en liten korv mellan benen...
Det är på pricken talibanernas synsätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in