Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Det finns kanske kvinnor som fungerar mer som män då?
Personligen (eftersom det är viktigt för er pensionärer) så slutade jag bli intresserad av enbart ett utseende efter jag fyllde 17. Människor jag attraherats av i efterhand har jag kommit i kontakt med på ett eller annat sätt och fått en inblick i hur de är personlighetsmässigt och blivit attraherad därefter, och många av dessa män ser inte ut som supermodeller men i mina ögon - efter mer information om personen - så är dessa personer väldigt attraktiva. Och det är väldigt vanligt för kvinnor (mig och mina vänner och kvinnliga kontakter) att många fungerar såhär helt enkelt. Sedan finns det säkert många kvinnor som inte ens hinner analysera sina egna hjärnor för att förstå vad som hann hända, och det där är ju något helt annat och handlar om låg IQ.
Som sagt, det ena utesluter inte det andra. Nej, jag blir inte intresserad, eller attraherad för den delen, av enbart utseende. Men jag kan fortfarande se fysiska attribut hos en man som jag finner tilltalande. Jag kan se en man på bild och konstatera att han ser bra ut i mina ögon. Det innebär inte att jag vill ligga med honom oavsett hur svinig personlighet han visar sig ha. Och nej, supermodeller är inte min personliga preferens. Om jag ska ge dig ett exempel på en snygg man så skulle jag säga Jonas Sjöstedt, före detta politiker, då snackar vi! Men återigen, det räcker förstås inte att bara ha utseendet på sin sida. En person som inte kan diskutera utan att dra till med personangrepp och som använder förkortningen "cp" som ett skällsord, skulle jag aldrig kunna tända på. För att ta ett exempel.
Vad jag förstår handlar den här tråden om vad som kan upplevas som snyggt på en manskropp. Inte om huruvida utseende eller personlighet är viktigast när man väljer livspartner. Det är en annan diskussion, som jag ser det.