2026-07-19, 15:51
Medlem
bjornhagbergs avatar
Så du är inte förvånad?
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har varnat för den tilltagande mansdiskrimineringen sedan åtminstone 1999. Den blir allt värre, och har idag dystopiska, drakoniska och totalitära drag. Lagen mot psykisk misshandel kommer i princip bara komma att nyttjas av psykiskt sjuka kvinnor mot män, i exempelvis sådana här fall. Män som blir psykiskt misshandlade av kvinnor, som i detta fall, kommer inte att tas på allvar. Regeringen förbereder även ny lagstiftning som i praktiken kommer att göra det kriminellt att kritisera kvinnor och genusforskning. En kraftfull inskränkning av yttrandefriheten.

Tidigare, 1999, infördes sexköpslagen (gäller i praktiken enbart män), för ett år sedan lagen om förbud mot betald nätsex (gäller i praktiken bara män), samtyckeslagen och lagen om oaktsam våldtäkt, med hörsägen som bevis, vilket omvänder bevisbördan och totalt elimimerar mäns rättssäkerhet i sexualbrottsmål. Dessutom uppmuntras falskanmälerskor i princip, bland annat genom generösa försäkringsutbetalningar, som bara grundas i anmälan och inte dom. Ni unga produktiva män, jag råder er att lämna denna feministiska soptipp till land som rutttnar allt mer för varje dag som går. En relation med en svensk kvinna i Sverige idag är ett riskprojekt som kan förstöra återstoden av ert liv, både socialt och ekonomiskt.

Ni svenska män är idag rätttslösa.

(FB) Regeringen vill inskränka yttrandefriheten och kriminalisera kritik baserat på kön
Citera
2026-07-19, 15:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Så du är inte förvånad?

Inte på något sätt. Mäns passivitet i decennier har möjliggjort detta.
Citera
2026-07-19, 16:39
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Sparken är en rimlig åtgärd, först å främst - UTAN fallskärmar å skit!
Sedan kanske även rättsliga åtgärder - om man driver det vidare.

Att helt uppnå status quo går lika lite som att en mördare blir fälld till livstid. Vi får inte tillbaka offret oavsett..

Ingen större risk för den enhetschefen. Ljuga så att barn förlorar sin Pappa är tydligen ok i Sverige.
Citera
2026-07-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Känner själv igen situationen... bråken handlar ju nästan alltid om att få det att fungera, saker är fel och man gör sitt yttersta för att rätta till det. När då den andra parten tar allt till extremer som våld, hota att göra slut eller ta sitt liv, så måste man spela in för att ha någon typ av trygghet samtidigt som man försöker visa att man försökt allt. Och i vardagslivet försöker man ju inte lämna utan hela grejen bygger ju på att en av parterna gör sitt yttersta, långt mer än vad som skulle ha gjorts, för att försöka få det att fungera än och hålla ihopa. Ja, det är en otrygg och hemsk situation för barnen, men man försöker ju få det till att INTE bli det, och risken att allt slår fel när man försöker lämna och barnen hamnar enbart hos mamman är ju stor. Och blir det så, ja då är de ju fast i den där helvetessituationen utan skydd.

Hur skulle han ha lyckats med att ta dem därifrån tycker du? Det slutade ju faktiskt EXAKT så som han var rädd för och försökte undvika.. så även när man jobbar för att det inte ska bli så så blir det så ändå. Hur gör man rätt?

Jag menar inte att jag tycker att det är rätt, jag menar att det är så man verkar ha resonerat här. Är barnen i fara så förväntas man kanske ta dem från situationen omedelbart.
Citera
2026-07-19, 17:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag menar inte att jag tycker att det är rätt, jag menar att det är så man verkar ha resonerat här. Är barnen i fara så förväntas man kanske ta dem från situationen omedelbart.

Detta hade garanterat använts emot honom. Då hade både socialtjänst och domstol titulerat honom som kidnappare av barn.
Citera
2026-07-19, 18:13
Medlem
LA8PVs avatar
Barnaga var tyvärr vanligt förut.
Fy fan vad man har fått stryk.
Och ens föräldrar mår dåligt efter att dom insett hur illa dom betett sig.
Citera
2026-07-19, 18:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Barnaga var tyvärr vanligt förut.
Fy fan vad man har fått stryk.
Och ens föräldrar mår dåligt efter att dom insett hur illa dom betett sig.

Aga behövs, men inte barnmisshandel. Om agan fortfarande var tillåten så skulle vi inte se så många odrägliga barn och vuxna kvinnor.
Citera
2026-07-19, 18:33
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ja, och det är också ens tanke i stunden, ibland... sen tänker man logiskt och inser att det kan leda till att de hamnar i fara för alltid utan skydd, så då kan man ju inte göra så. Moment 22 och tingsrätt eller socialeb borde presentera tydliga instruktioner för hur det ska lösas.
Citera
2026-07-19, 18:38
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Aga behövs, men inte barnmisshandel. Om agan fortfarande var tillåten så skulle vi inte se så många odrägliga barn och vuxna kvinnor.
Jag kan inte se någonting positivt med aga. Se filmen "Hets" från 1944.
Men mild tillrättavisning bör finnas.
Och konsekvenser av ofog.
Senast redigerad av LA8PV 2026-07-19 kl. 18:48.
Citera
2026-07-19, 18:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Jag kan inte se någonting positivt med aga.
Men mild tillrättavisning bör finnas.
Och konsekvenser av ofog.

Idag finns inga konsekvenser alls, och det är detta som skapar de självbetitlade prinsessor som beter sig som kvinnan i TS, och dessutom ges rätt av rättsvårdande myndigheter. Går det att få något tydligare bevis på att landet är dysfunktionellt från det lilla till det stora? Allt är genomruttet.
Citera
2026-07-19, 18:55
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Idag finns inga konsekvenser alls, och det är detta som skapar de självbetitlade prinsessor som beter sig som kvinnan i TS, och dessutom ges rätt av rättsvårdande myndigheter. Går det att få något tydligare bevis på att landet är dysfunktionellt från det lilla till det stora? Allt är genomruttet.
Jag köper inte detta.
I grunden är människan god. Oavsett kön.
Men har man otur med uppväxt så kan det barka iväg åt helvete.
Och det har det gjort för många.
Citera
2026-07-19, 19:08
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:

Jag tycker ditt perspektiv är viktigt. Socialtjänsten tänker som dig. Alltid mannens fel. Fortsätt gärna fylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in