2026-07-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Och ändå har vetenskapen nu efter tusentals år inte funnit något bevis på att Gud inte finns.
Har för mig att jag länkat till Russell's teapot, https://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna

En enkel förklaring till varför det är svårt att bevisa en ickeexistens.

Och det är du som påstår att det finns bevis för att Gud finns. Jag har aldrig påstått att det finns bevis för att Gud inte finns.
Citera
2026-07-19, 09:44
Medlem
Citat:
Nu verkar ju iofs inte du vara speciellt smart, men menar du på allvar att vetenskapliga tidskrifter inte vet att det krävs energi för att skapa materia och materia för att skapa energi?
Det har jag aldrig påstått, så det har inget med saken att göra.
Citera
2026-07-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har för mig att jag länkat till Russell's teapot, https://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna

En enkel förklaring till varför det är svårt att bevisa en ickeexistens.

Och det är du som påstår att det finns bevis för att Gud finns. Jag har aldrig påstått att det finns bevis för att Gud inte finns.
Gav ju dig bevis?
Citera
2026-07-19, 10:01
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig påstått, så det har inget med saken att göra.
Jo det har det eftersom det bevisar att det krävs en intelligens för att skapa något av det när den ene komponenten inte finns där
Citera
2026-07-19, 10:03
Medlem
Citat:
Gav ju dig bevis?
Att du anser att du gett mig bevis är inte detsamma som att du har gett mig bevis.

Men åter igen, kontakta någon vetenskaplig tidskrift, berätta att du äntligen har bevis för att Gud finns.
Citera
2026-07-19, 10:03
Medlem
Citat:
Jo det har det eftersom det bevisar att det krävs en intelligens för att skapa något av det när den ene komponenten inte finns där
Det vet vi inte.
Citera
2026-07-19, 10:08
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Att du anser att du gett mig bevis är inte detsamma som att du har gett mig bevis.

Men åter igen, kontakta någon vetenskaplig tidskrift, berätta att du äntligen har bevis för att Gud finns.
Varför skriver du ens om ditt svar på allt kommer vara "kontakta en vetenskaplig tidskrift"?
Du undersöker ju inte ens någonting, du bara repeterar dina fraser som en papegoja, vad tillför du ens diskussionen? Försöker du bara slösa allas tid?
Citera
2026-07-19, 10:09
Medlem
Citat:
Det vet vi inte.
Intressant, nu är det nog du som får kontakta vetenskapliga tidskrifter och förklara för de att de har fel, för de och samtliga vetenskapsmän och forskare är eniga om att man inte kan skapa ny energi eller ny materia från absolut ingenting enligt dagens fysik.
Citera
2026-07-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Varför skriver du ens om ditt svar på allt kommer vara "kontakta en vetenskaplig tidskrift"?
Du undersöker ju inte ens någonting, du bara repeterar dina fraser som en papegoja, vad tillför du ens diskussionen? Försöker du bara slösa allas tid?
Visst undersöker jag, det ser du om du läser vad jag skriver.

Men sedan efter några heltokiga "bevis" så kanske man inte längre lägger ner all sin energi på det som påstås.
Citera
2026-07-19, 10:13
Medlem
Citat:
Intressant, nu är det nog du som får kontakta vetenskapliga tidskrifter och förklara för de att de har fel, för de och samtliga vetenskapsmän och forskare är eniga om att man inte kan skapa ny energi eller ny materia från absolut ingenting enligt dagens fysik.
Det är väl ändå inte ett bevis för att Gud finns.
Citera
2026-07-19, 10:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Visst undersöker jag, det ser du om du läser vad jag skriver.

Men sedan efter några heltokiga "bevis" så kanske man inte längre lägger ner all sin energi på det som påstås.
Jag läser vad du skriver, och det är bara samma 2-3 meningar om och om igen. Det verkar inte spela någon roll vad man skriver, för man får bara 1 av dessa 2-3 tillbaka ändå.

Du är ett troll, du är förvirrad och vet inte ens själv vad du vill. Du kan inte ens säga vad som räknas som bevis, vad håller du på med egentligen.
Citera
2026-07-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag läser vad du skriver, och det är bara samma 2-3 meningar om och om igen. Det verkar inte spela någon roll vad man skriver, för man får bara 1 av dessa 2-3 tillbaka ändå.

Du är ett troll, du är förvirrad och vet inte ens själv vad du vill. Du kan inte ens säga vad som räknas som bevis, vad håller du på med egentligen.
Du vill att jag ska ge upp? Att jag inte längre ska be om bevis för att Gud finns trots att du tjatar på om att de finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in