2026-07-19, 09:09
Medlem
VetusSpirituss avatar
1.Sara Larson
2.Sara Larson
3.Sara Larson
Citera
2026-07-19, 09:13
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
1. Robyn, har gjort en riktigt bra låt men det räcker inte för att hålla igång hypen kring henne.
2. Zara Larsson, ungefär som Taylor Swift, Que?
3. Håkan Hellström, när man inte kan sjunga och har som koncept att sno andras verser och refränger och ändå säljer miljoner förtjänar man att ligga på den här typen av listor.
4.Alla andra förutom Abba, Per Gessle/Roxette, Ghost, Europe, Ulf Lundell, Thåström, Mauro Scocco och Lustans Lakejer som de facto faktiskt har bevisat att de kan skriva riktigt bra och orginella låtar som håller genom åren.
Hedersomnämnande till Kent på ungefär samma grunder som HH förutom falsksången.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-07-19 kl. 09:18.
Citera
2026-07-19, 09:17
Moderator
Sun Rulers avatar
För att förtydliga min definition:

Kritikerrosad artist men som jag finner överskattad:

- Zara Larsson, hennes tidigare skivsläpp renderade i generellt sett väldigt höga betyg och det senaste fick i regel 3/5 i betyg av fler medier.

Totalt intetsägande musik, den är varken bra eller dålig utan ger mig samma obefintliga upplevelse som att stirra på vit målarfärg som torkar.

Sedan så finns det artister som jag personligen inte uppskattar men jag kan förstå att folk uppskattar dem samt att de förmedlar känslor (t.ex. Kent och Håkan Hellström).

- Laleh, sömnpiller och repetitiv musik.

- Thomas Stenström, tar sig själv på för stort allvar och vars musikaliska alster lämnar mycket i övrigt att önska.
Citera
2026-07-19, 09:17
Medlem
Wajis avatar
1. Zara Larsson
2. Håkan Hellström.
3. Timbuktu.
Citera
2026-07-19, 09:18
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det får bli Håkan Hellström på hela prispallen.

Även om det finns gott om löjliga kandidater.
Ha!

Min första tanke var Björn Skifs. Har alltid förundrats över hur genomusel han är på att sjunga men ändå alltid får en massa tevetid.

1. Björn Skifs
2. Benjamin Ingrosso – Ännu en från Sveriges mest talanglösa familj.
3. Ted Gärdestad – Enbart hyllad för sitt tragiska öde känns det som.
Citera
2026-07-19, 09:19
Medlem
Per Gessle värdelös
Kent
Orup
Citera
2026-07-19, 09:34
Medlem
santos_devilles avatar
1: Ted Gärdestad
2: Bob Hund
3: Kent
Citera
2026-07-19, 09:35
Medlem
kyrkstockens avatar
Överskattade av vem? Publiken eller media?

"Philemon arthurs dynga" alla kategorier.
Man hör ju att det är små barn som inte kan.
Men istället odlades myten att det var riktiga musiker som gjorde sig till.
För att förstöra musiksverige gav vänstern en grammis till denna dynga vilket fick dom att sluta med grammis för gott. Det var inte längre någon poäng.

Hör man inte att detta handlar om omogna barn är man idiot (vilket många är förståss).
Silence (skivbolaget) erkänner nu att det handlade om barn.

Globalt vinner antaglingen greatful dead, även de utan konkurrens.

Men dessa trådar är meningslösa då folk inte kan skilja på den egna smaken och nån form av kvalite.

Noice kunde inte spela. Men de var söta och kunde nästan vara 12-åringars första pojkvän
Proggen har en massa värdelösa artister.

Nån nämner Afzelius. MEd vad skall man då säga om Hoola bandola band? Innan de kunde spela alltså?
Citera
2026-07-19, 09:42
Medlem
Klandalfs avatar
1: Håkan Hellström
2: Ulf Lundell
3: Ghost
Citera
2026-07-19, 09:51
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis
Ja, men det var som sagt begränsat till den tidsperioden, sen försvann det helt. Han är inte hyllad idag vad jag vet till skillnad från Roxette, Kent, Hellström mfl. Alban är mer som en Markoolio-typ (skillnaden ligger i genre och publik) i meningen att han hade några stora hits, men ingen bryr sig 30 år senare.

Åsikter i det här ämnet beror givetvis på vad man använder för kriterium för "överskattad".
Dr Alban har över 5 miljoner lyssnare i månaden på Spotify. De flesta lyssnare residerar utanför Sverige.
Någonting gjorde han rätt ändå.
Citera
2026-07-19, 09:57
Medlem
Proras avatar
Märkligt att ingen nämnt den mest uppenbara:
*Carola: hycklande, hjärtlös, hjärndöd

*Lisa Nilsson är nummer två.
Utan Scoccos låt på 90-talet hade hon lassat upp extraprisvaror på ICA idag.

*Zara Larsson. Hennes skräniga barnröst lockar väl bara pedofiler att lyssna och drägla.

Jag har svårt för artister som bara parasiterar på andras kreativitet. Ska sångerskan hyllas ska väl även mikrofonen göra det likaledes. Den gör ju minst halva jobbet.
Citera
2026-07-19, 10:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
1.Sara Larson
2.Sara Larson
3.Sara Larson

Haha. Jo hon är ju kul. Hatar vita män som skriver hennes skit. Jag menar det är ju mer rätt att tex Pink kan hata. För hon skriver sina egna låtar. Sara var ju mer ok, hatar men snälla ni vita män skriv en låt så jag kan dra in en massa kosing igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in