2026-07-18, 10:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu utgår du ifrån att målsäganden kommer ihåg rätt vad gäller händelsen.

De knappt synliga märkenas uppkomst vet väl dessutom vi i nuläget rätt lite om?
Menar du att målsäganden kommer ihåg fel och att märkena kring hennes handled i sjävla verket inte uppstått när Öjje klämde åt runt hennes arm, utan på något annat sätt, men att hon glömt bort det? Och vittnet som MÄ direkt efter visade upp handleden för, kommer hon också ihåg fel?

Kan du inte bara erkänna att du är en notorisk kvinnohatare som stöttar Ramberg till 110 procent i det här fallet?
Citera
2026-07-18, 15:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Menar du att målsäganden kommer ihåg fel och att märkena kring hennes handled i sjävla verket inte uppstått när Öjje klämde åt runt hennes arm, utan på något annat sätt, men att hon glömt bort det?

Vi vet väl fortfarande inte om hon har misslyckats med att återberätta vad som egentligen hände eftersom den äldre skådespelaren inte minns så mycket av händelsen?

Du borde dock förklara varför du anser att målsäganden är så oerhört trovärdig? Är det för att hon är kvinna?

Citat:
Och vittnet som MÄ direkt efter visade upp handleden för, kommer hon också ihåg fel?

Det syntes knappt några skador på handleden så man undrar faktiskt vad detta "vittne" ska ha sett?

Citat:
Kan du inte bara erkänna att du är en notorisk kvinnohatare som stöttar R*mberg till 110 procent i det här fallet?

Du känns som en väldigt förvirrad person, om man ifrågasätter en kvinnas berättelse så är det knappast fråga om kvinnohat utan man intar istället en mer kritisk inställning till kvinnans utsaga.

Släpp det här med den äldre skådespelaren på snart 80 nu, det vore dessutom bra om du kunde erkänna att du har väldigt ofta en mansfientlig agenda när du engagerar dig i olika debatter.

Man undrar varför? 🤔
Citera
2026-07-18, 19:48
Medlem
Timeouts avatar
Vi som har läst fupen misstror varken målsägaren eller vittnena eller skadorna som Ramberg tillfogade henne.
Det är bara löjligt att öka på Rambergs ålder till en snart 80 årig man. Han var 77 vid misshandeln.

Sen kan kvinnohataren skriva vilken skit som helst då han är välkänd för att vränga på allt till männens fördel.
Ramberg är fälld för misshandel tidigare. Vad är det för kräk som sparkar en kvinna i magen?
Han har dessutom erkänt att han har gjort det.

Örjan Rambergs lögnbråk efter Josefin Nilsson-filmen
Publicerad 28 jun 2019
Örjan Ramberg dömdes i tingsrätten för tre fall av misshandel gentemot Josefin Nilsson men friades för två av fallen i hovrätt 1998. Där fälldes han för att ha sparkat Josefin Nilsson i magen, något som orsakade henne ömhet och smärta. Han dömdes även för hot, skadegörelse och överträdelse av besökförbud. Straffet blev tre månaders fängelse men mildrades senare i hovrätten då man menade att skådespelaren var tidigare ostraffad och att han drabbats hårt av den mediala uppmärksamheten.
https://www.expressen.se/noje/orjan-rambergs-lognbrak-efter-josefin-nilsson-filmen/
Citera
2026-07-18, 20:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vi vet väl fortfarande inte om hon har misslyckats med att återberätta vad som egentligen hände eftersom den äldre skådespelaren inte minns så mycket av händelsen?

Du borde dock förklara varför du anser att målsäganden är så oerhört trovärdig? Är det för att hon är kvinna?
Målsägandens berättelse har stöd av vittnet, så det är inget konstigt. Sedan finns ett fotobevis också över handleden som visar märken. Du verkar tro att Öjje är helt senildement som inte minns något alls av händelsen, men hör och häpna, Öjje är ingen grönsak. Varken Öjje eller hans advokat har lämnat in något till rätten som styrker att han lider av demens och därför inte kommer ihåg händelsen. Varför tror du att Öjje inte minns något av händelseförloppet?
Citera
2026-07-18, 21:06
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Örjan Ramberg är bara ytterligare en i raden av självupptagna skådespelare som man egentligen aldrig kan påminna sig att ha sett agera, vare sig på film eller i tv, utan den s.k. "berömmelsen" hänför sig endast till svinaktigt beteende som fläks ut i media. Han överträffas väl endast av Thorsten Flinck i det avseendet.
"Man". Tala för dig själv. Jag har sett honom i ett flertal roller. Han är en duktig skådis men verkar onekligen vara ett riktigt jävla praktarsel som kommer med lama bortförklaringar efter att han betett sig illa. Det finns alldeles för många vittnesmål om hans vidriga beteende för att det ska kunna förbises som engångsföreteelser.

Dessutom såg han så jävla nöjd och självgod ut så jag blev spyfärdig när han berättade för Annika Jankell (har för mig att det var hon som intervjuade honom och såg ut som hon skulle få kåtslag) om hur man utför en dansk skalle. Ett jävla svin är han.
Senast redigerad av Cineasten 2026-07-18 kl. 21:12.
Citera
2026-07-18, 21:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Är inte det ett lite märkligt fenomen, alla dessa Dramaten-män som uppvisat jävligt osympatiska sidor?
De kanske inspirerades av Ingmar Bergman och när de tilläts bete sig som tölpar med en massa fruntimmer som tydde sig till dem som flugor till skit fanns det inga incitament för dem att bete sig schysst istället..
Självupptagna, arroganta skitstövlar med näsan alldeles för djupt i flaskan eller kolahögen. Fy fan.
Citera
2026-07-18, 22:30
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
"Man". Tala för dig själv. Jag har sett honom i ett flertal roller. Han är en duktig skådis men verkar onekligen vara ett riktigt jävla praktarsel som kommer med lama bortförklaringar efter att han betett sig illa. Det finns alldeles för många vittnesmål om hans vidriga beteende för att det ska kunna förbises som engångsföreteelser.

Dessutom såg han så jävla nöjd och självgod ut så jag blev spyfärdig när han berättade för Annika Jankell (har för mig att det var hon som intervjuade honom och såg ut som hon skulle få kåtslag) om hur man utför en dansk skalle. Ett jävla svin är han.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
De kanske inspirerades av Ingmar Bergman och när de tilläts bete sig som tölpar med en massa fruntimmer som tydde sig till dem som flugor till skit fanns det inga incitament för dem att bete sig schysst istället..
Självupptagna, arroganta skitstövlar med näsan alldeles för djupt i flaskan eller kolahögen. Fy fan.
Jag kan faktiskt inte påminna mig om att ÖR haft någon roll i någon film jag sett de senaste decennierna.
När jag för tjugotalet år sedan pluggade till lärare berättade en kvinnlig kurskamrat vitt och brett att hon minsann hade en kompis som var Thorstens Flincks älskarinna. Att vara en hora är fortfarande i dessa dagar en merit i vissa kretsar.
Senast redigerad av Prora 2026-07-18 kl. 22:32.
Citera
2026-07-19, 01:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Målsägandens berättelse har stöd av vittnet, så det är inget konstigt.

Samtidigt ska vi komma ihåg att vittnen kan minnas fel och vara helt övertygade om att de har rätt.

Minnesbilder kan förändras av stress, ledande frågor, och hur ofta man återberättar händelsen.

Ögonvittnen tex minns ofta fel.

Källa: SVT Nyheter https://share.google/8H1JyNHocn4zCKkXf

Citat:
Sedan finns ett fotobevis också över handleden som visar märken.

Fast det där fotobeviset känns ju en smula överdrivet, små märken syns men själva bakgrunden till deras uppkomst behöver redas ut grundligt.

Citat:
Du verkar tro att Öjje är helt senildement som inte minns något alls av händelsen, men hör och häpna, Öjje är ingen grönsak. Varken Öjje eller hans advokat har lämnat in något till rätten som styrker att han lider av demens och därför inte kommer ihåg händelsen. Varför tror du att Öjje inte minns något av händelseförloppet?

En möjlighet till den äldre mannens svaga minnesbilder kan väl i teorin vara att händelsen inte har inträffat på det sätt som hittills framkommit?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-07-19 kl. 01:25. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-19, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi som har läst fupen misstror varken målsägaren eller vittnena eller skadorna som Ramberg tillfogade henne.
Det är bara löjligt att öka på Rambergs ålder till en snart 80 årig man. Han var 77 vid misshandeln.

Sen kan kvinnohataren skriva vilken skit som helst då han är välkänd för att vränga på allt till männens fördel.
Ramberg är fälld för misshandel tidigare. Vad är det för kräk som sparkar en kvinna i magen?
Han har dessutom erkänt att han har gjort det.

Örjan Rambergs lögnbråk efter Josefin Nilsson-filmen
Publicerad 28 jun 2019
Örjan Ramberg dömdes i tingsrätten för tre fall av misshandel gentemot Josefin Nilsson men friades för två av fallen i hovrätt 1998. Där fälldes han för att ha sparkat Josefin Nilsson i magen, något som orsakade henne ömhet och smärta. Han dömdes även för hot, skadegörelse och överträdelse av besökförbud. Straffet blev tre månaders fängelse men mildrades senare i hovrätten då man menade att skådespelaren var tidigare ostraffad och att han drabbats hårt av den mediala uppmärksamheten.
https://www.expressen.se/noje/orjan-rambergs-lognbrak-efter-josefin-nilsson-filmen/
Glöm aldrig att Josefin valde Örjan till sin man, flyttade in till honom och stannade kvar. Varför väljer kvinnor sådana män?
Citera
2026-07-19, 08:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Samtidigt ska vi komma ihåg att vittnen kan minnas fel och vara helt övertygade om att de har rätt.

Minnesbilder kan förändras av stress, ledande frågor, och hur ofta man återberättar händelsen.

Ögonvittnen tex minns ofta fel.

Källa: SVT Nyheter https://share.google/8H1JyNHocn4zCKkXf

Fast det där fotobeviset känns ju en smula överdrivet, små märken syns men själva bakgrunden till deras uppkomst behöver redas ut grundligt.

En möjlighet till den äldre mannens svaga minnesbilder kan väl i teorin vara att händelsen inte har inträffat på det sätt som hittills framkommit?
Man får ju intrycket av att du sitter och driver med oss. Att du inte är på riktig och trollar med oss.
Citera
2026-07-19, 11:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag kan faktiskt inte påminna mig om att ÖR haft någon roll i någon film jag sett de senaste decennierna.
När jag för tjugotalet år sedan pluggade till lärare berättade en kvinnlig kurskamrat vitt och brett att hon minsann hade en kompis som var Thorstens Flincks älskarinna. Att vara en hora är fortfarande i dessa dagar en merit i vissa kretsar.
Jaha? Förändrar det fakta på något sätt? Han har gjort film och tv men mestadels teaterroller. Fast det är inte det vesäntliga här. Örjan Ramberg är en känd och omtalad skitstövel för den äldre publiken. Allt handlar inte om 20-åringar som knappt sett en svensk film eller tv-serie från 70 - 90-talet.
Citera
2026-07-19, 11:37
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Man får ju intrycket av att du sitter och driver med oss. Att du inte är på riktig och trollar med oss.
Det verkar onekligen så ja. Förvånar mig inte om herrn försvarar bröderna Tate också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in