Ja just jag fick precis fram en artikel där det står att 92 % av personalstyrkan sade upp sig 2023?
Är det den du talar om?
Undrar om det är fallet Adam kulturen Sus Lantz implementerat med represallier och toppstyre?
Märkligt sammanband med att hon skapade den avdelning i Helsingborg som producerade ut fallet Adam och nu upprepar sig samma historia Hässleholm?
Det var en person som skickade detta om Sus Lantz från en William Thompsson som skrivit på hennes facebook sida:
Sus Lantz, Socialchef i Hässleholm
" Att se hennes bild i media väcker många ilskna minnen. Hon diskriminerade och mobbade mig i domstolen när jag försökte få hem mitt barn, bara för att jag har Asperger och ADHD. Hon påstog folk med mina diagnoser inte kan vara bra föräldrar eftersom vi är "för dumma". Hon försökte till och med ställa in hela förhandlingen då hon påstod jag var för efterbliven för att delta på grund av mina diagnoser. Hon sa samma sak till mamman till mina barn bara för hon har epilepsi."
" Jag kan berätta om två fall till. I ett av fallen omhändertog hon ett rumänskt pars barn eftersom de var resande romer. Det tyckte hon var "olämpligt", så hon skrev under beslutet och flickan hoppade sedan framför ett tåg. "
"Sedan ett annat fall. En nybliven ensamstående mamma ringde mig för ungefär två år sedan och berättade sin historia. Där påstod Sus Lantz att mamman hade gett sin nyfödda bebis Whiskas kattmat."
" Folk kanske tycker att jag överdriver. Nej.
Den här människan är iskall,"
Verkar inte vara någon vidare varm människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
ytrewq151
Vet inte personligen vem människan är. Men det har svärmat om socialkontoret förr. Socialchefen verkar inte kunna hålla personal på plats heller då de tillhör de med högst omsättning på personal i Sverige.
Och det är en genomgående tråd genom de flesta verksamheter kommunen har, så man kanske ska titta ovanför huvudena på dessa enheter och kolla vad politikerna pysslar med.
Frilagts journalister nidas av höga politiker i kommunen öppet på frilagts Fb sida och även i olika grupper, de tålde inte när de granskades när de jagade medborgare.
Så det kan ju bli ganska stort.
Hoppas att politikerna tar mod till sig och byter ut cheferna på socialkontoret snarast möjligast.