2026-07-18, 16:53
Medlem
Av outgrundlig orsak började jag plötsligt att tänka på den gamla goda tiden innan flyktingkrisen då gäng fortfarande var gäng i traditionell mening och medlemskap var något man förtjänade genom lojalitet samt lång och trogen tjänst.

Blev lite nyfiken på hur det har gått för Raffa Pancamo och grabbarna såhär 15-20 år sedan organisationens bildande men upptäckte till mitt förtret att trådarna numera är låsta.

(FB) Raffa Pancamo/Gangland Sweden
(FB) Gangland

Att trådarna är låsta i forumsdelen organiserad brottslighet är nog vettigt men tänker att historian och gängets aktiviteter motiverar en tråd under kriminalhistoria.

Dessutom är många av länkarna i orginaltrådarna döda, såklart. Kan tänka mig att folk har mycket sparat på sina datorer och om inte så måste det ju finnas mycket kunskap och historier ändå. Mycket går förmodligen att hitta i ovan nämnda trådar men 16 600 inlägg i ena och nästan 1250 i den andra gör det till en hyfsat stor ansträngning att plöja igenom. Dessutom är ju de trådarna fulla med chat, trams, tjafs och regelbrott vilket inte gör saken bättre.

Vore därför intressant med en lite mer städad tråd anno 2026, där vi kan diskutera gängets uppgång och fall samt om man har material dela med sig av det.
Citera
2026-07-18, 16:56
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Är också nyfiken, finns en bra sammanställning av de gamla trådarna:

https://ganglandraffa.wordpress.com/
Citera
2026-07-18, 16:56
Medlem
grungewhores avatar
En fortsättning på denna saga är typ mer efterlängtad än en ny Rambofilm! Fram med anekdoterna!!
Citera
2026-07-18, 16:59
Medlem
Raffas story borde filmatiseras med Paolo Roberto i huvudrollen.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
En fortsättning på denna saga är typ mer efterlängtad än en ny Rambofilm! Fram med anekdoterna!!
Citera
2026-07-18, 17:00
Medlem
Fettsugnings avatar
Ja några måste ju känna till iranierns fortsatta öden i livet. Är han laglydig? Var bor han idag, kvar i Astrid Lindgrens värld? Har han gift sig och skaffat barn (gud förbjude)? Frågorna är många kring denne Sveriges störste ofrivillge komiker.
Citera
2026-07-18, 17:01
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Raffas story borde filmatiseras med Paolo Roberto i huvudrollen.
Paolo är nog lite för gammal för det, men jag gillar hur du tänker!
Citera
2026-07-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Är också nyfiken, finns en bra sammanställning av de gamla trådarna:

https://ganglandraffa.wordpress.com/

Tack gode Gud!! Helgen är räddad!
Citera
2026-07-18, 17:19
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ja några måste ju känna till iranierns fortsatta öden i livet. Är han laglydig? Var bor han idag, kvar i Astrid Lindgrens värld? Har han gift sig och skaffat barn (gud förbjude)? Frågorna är många kring denne Sveriges störste ofrivillge komiker.
Hittade hans Facebook för ett tag sedan. Ser ut som om han försöker ta bort ansiktstatueringarns, enligt den bor han kvar i krokarna och jobbar som svarvare cnc operatör.

Ser fortfarande ganska stor ut.
Citera
2026-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Paolo är nog lite för gammal för det, men jag gillar hur du tänker!

Dogge kanske passar bättre. Som en lätt åldrande Raffa 😊
Citera
2026-07-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Hittade hans Facebook för ett tag sedan. Ser ut som om han försöker ta bort ansiktstatueringarns, enligt den bor han kvar i krokarna och jobbar som svarvare cnc operatör.

Jag trodde faktiskt att raffa var helt oförmögen att växa upp. Han kändes allt för förstörd av drogerna och allmän hjärndödhet. Kåken kanske gjorde honom gott!

Undrar om han fortfarande tar anabola rätt ner i lungorna?
Citera
2026-07-18, 22:47
Medlem
Raffa har sitt gamla Facebook-konto kvar.

https://www.facebook.com/share/1R57TvbyWd/?mibextid=wwXIfr

Ett citat från 2012” Bicep,Tricep morgon pass XXL!!!”
Citera
2026-07-18, 23:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Aha. Då har han kanske lagt ner sina drömmar om snabba pengar på andras bekostnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in