2026-07-17, 09:40
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Du är lågbegåvad och försöker kidnappa tråden. Tråden handlar om konservativas syn på klädsel på kvinnor i sin närhet och du pratar bara om våldtäkt och liknande. Det är ett stort tecken på lågt IQ att inte kunna hålla sig till ämnet.
Jag gav ju bara svar på tal när en tidigare skribent citerade mig. Ta ditt morgonkaffe nu och var med i matchen din jävla mupp.
EDIT, jag förstår bättre nu varför du börjar klanka ner på IQ etc etc. Du är själv en semit utan förhud och det svider när jag poängterar när dina gelikar beter sig som svin i Västvärlden. Ha det gott nu Mohamed eller vad fan du nu må heta!
Senast redigerad av Negercp 2026-07-17 kl. 09:49.
Citera
2026-07-17, 12:21
Medlem
Citat:
Jag tycker mig ha sett en del konservativa män här på sajten genom åren och uttrycket "klä sig slampigt" används rätt ofta. Därför tycker jag att frågan är relevant.

Det måste ändå kännas lite när ens dotter, eller för den delen ens syster, klär sig med så lite kläder som möjligt och går ut oftast en fredag- eller lördagskväll men inte sällan dagtid heller.

Jag har svårt att tro att man som konservativ bara rycker på axlarna åt det, men man vet ju aldrig. Så hur känns det egentligen, och hur hanterar ni det när det händer?

Svar som "hon är vuxen" är inte relevant då dessa tjejer inte sällan är 17 år men även om man bortser ifrån det så är förmågan till konservativa och dessa tänker kanske sällan i de termerna.
Det finns många likheter mellan konservatism och Islam vilket är tydligt.
Citera
2026-07-17, 22:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du kan inte blanda ihop vad folk skriver här och vad de gör i verkligheten. Dom flesta konservativa unga män är bara konservativa på flashback och kanske på andra forum. Skulle deras föräldrar få reda på va de skriver hade de inte vågat lämna rummet på flera dagar.
Så i verkligheten tänker de inte på hur deras systrar klär sig eftersom de inte kopplar ihop verkligheten med sin onlinepersonlighet på det sättet.

Medelåldern på flashback är typ 46, så tror inte särskilt många unga män uttalar sig.
Citera
2026-07-17, 22:37
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Det finns många likheter mellan konservatism och Islam vilket är tydligt.

Det gör det visst men vad vill du säga mer?
Citera
2026-07-17, 22:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tycker mig ha sett en del konservativa män här på sajten genom åren och uttrycket "klä sig slampigt" används rätt ofta. Därför tycker jag att frågan är relevant.

Det måste ändå kännas lite när ens dotter, eller för den delen ens syster, klär sig med så lite kläder som möjligt och går ut oftast en fredag- eller lördagskväll men inte sällan dagtid heller.

Jag har svårt att tro att man som konservativ bara rycker på axlarna åt det, men man vet ju aldrig. Så hur känns det egentligen, och hur hanterar ni det när det händer?

Svar som "hon är vuxen" är inte relevant då dessa tjejer inte sällan är 17 år men även om man bortser ifrån det så är förmågan till konservativa och dessa tänker kanske sällan i de termerna.

Jag är konservativ nationalist. Jag tycker inte slampig klädsel är något problem, och det förekommer knappt heller. Om man med slampig inte menar "korta shorts och bara ärmar när det är varmt", vilket varken jag eller andra konservativa gör. Om någon man tycker att svensk normal kvinnoklädsel är slampig så är det troligt att den mannen är muslim.
Citera
2026-07-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag är konservativ nationalist. Jag tycker inte slampig klädsel är något problem, och det förekommer knappt heller. Om man med slampig inte menar "korta shorts och bara ärmar när det är varmt", vilket varken jag eller andra konservativa gör. Om någon man tycker att svensk normal kvinnoklädsel är slampig så är det troligt att den mannen är muslim.
Här bör nämnas att synen på vad som är anständig klädsel har ändrats med att folk har slutat att tro på kristendomen. Jag tycker mig se två förändringar: dels att den sexuella revolutionen har gjort det accepterat att klä sig sexuellt utmanande, och dels att gränsen för vad som räknas som sexuellt utmanande har flyttats. De kan tyckas vara del av samma sak, men som jag ser det är den andra förändringen tidigare än den förra, och dessutom orelaterad. Jag ser det som en naturlig del av att folk slutar att tro på kristendomen, att människokroppen i sig själv ses som mindre sexuellt laddad. Det är alltså inte en utveckling mot ny modern slampighet, utan mer som en återgång till hur det var före kristendomen här i Norden. Mellanöstern, som både kristendomen och islam kommer från, har ju en ovanligt sträng och, i mitt tycke, rent livsfientlig syn på det här, på ett sätt som de allra flesta folk i världen inte hade före spridningen av kristendom och islam. Det kristna svenska bondesamhället hade ju sedvanan med slöjor, som var besläktad med och liknade (men var så klart inte helt samma som) den i mellanöstern. I dag är det ju ingen svensk, inte ens de som kallar sig för kristna konservativa, som tycker att det är oanständigt för en gift kvinna att visa håret. Men i bondesamhället kunde det ses som oanständigt. Detta är alltså ett exempel på denna avsexualisering.

Med ökenmoralen kunde slampighet rätt så lätt mätas med hur mycket hud, t.ex, som var blottad, men nu när vi har släppt det, är det mycket otydligare, och beror mer på sammanhang. Att gå med 95 % av all hud blottad på en strand är ju helt accepterat, men att gå likadant klädd i ett annat sammanhang, som en arbetsplats, hade ju setts som grovt olämpligt.

Den första förändringen som jag nämnde i början: att det har blivit "accepterat att klä sig sexuellt utmanande", handlar om fall där alla - både de som bär kläderna, och de som ser dem - vet att kläderna är (onödigt, så klart) sexuellt utmanande, men folk trots det inte säger ifrån eller ens avråder andra att klä sig så i framtiden. Detta är en helt annan förändring än den tidigare nämnda, och är starkt påverkad av den amerikanska kulturen. Det vanligaste exemplet är ju de här sprängtrånga byxorna som alla unga kvinnor har på gymmet. Alla vet så klart att de är sexuellt inbjudande – fastän kvinnorna själva ofta vägrar medge det – men inte en djävel avråder från det eller slutar att bära dem.

Själv skulle jag i den här frågan kalla mig en okristen konservativ. Olikt vår kristna tradition, men mer likt vår tidigare hedendom, har jag inget emot osexuell visning av våra vanliga kroppar – men likt både kristendomen och hedendomen är jag emot att den sexuella visningen accepteras. Att medvetet göra sig sexuellt inbjudande för vilken typ av främling som helst som råkar se en, tjänar inget vettigt syfte alls.
Senast redigerad av Skjutevapen 2026-07-18 kl. 13:00.
Citera
2026-07-18, 13:07
Medlem
Missade att frågeställningen även innefattade systrar. Systrar har mycket större möjligheter att säga upp bekantskapen med sin bror än en dotter har med sin pappa (så länge hon bor hemma). Så gällande systrar gör nog den konservativa bäst att hålla sina åsikter för sig själv, om man vill bibehålla en relation med sitt syskon.
Citera
2026-07-18, 18:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Missade att frågeställningen även innefattade systrar. Systrar har mycket större möjligheter att säga upp bekantskapen med sin bror än en dotter har med sin pappa (så länge hon bor hemma). Så gällande systrar gör nog den konservativa bäst att hålla sina åsikter för sig själv, om man vill bibehålla en relation med sitt syskon.

Du har ju försvarat muslimer, tycker du alltså att muslimernas syn på kvinnlig klädsel är något bra? Vad tycker du om SD's hijabförbud?
Citera
2026-07-18, 18:57
Medlem
Citat:
Du har ju försvarat muslimer, tycker du alltså att muslimernas syn på kvinnlig klädsel är något bra? Vad tycker du om SD's hijabförbud?
Det är inte vad som avhandlas. Starta en ny tråd.
Citera
2026-07-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Är snarare tvärtom. De enda i Sverige som fortfarande insisterar på någon slags konservativ klädsel för kvinnliga familjemedlemmar är muslimer. De har i regel betydligt tätare relation med sina släktingar än vad etniska svenskar har.

Så tjejerna i hijab har förmodligen betydligt tätare relation med sina bröder och fäder än vad lättklädda tjejen har.
Citera
2026-07-18, 21:55
Medlem
Citat:

SD bevisar att svensk konservatism går ut på att klaga på att invandrare är för konservativa.
Citera
2026-07-18, 22:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximalist
SD bevisar att svensk konservatism går ut på att klaga på att invandrare är för konservativa.

Det är inte bara svensk och inte bara konservatism utan även nationalism och även europeisk/vit sådan. Kan du hitta en enda vit nationalist som tycker det är trevligt med hijaber på stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in