Citat:
Ursprungligen postat av
Henriksen82
Så är det givetvis men jag är mest intresserad av vad vänsterfåren här inne svarar. Om de kan debattera för sin sak, något de inte klarade av. De vet helt sonika inte varför dem demonstrerar för just Palestina, inte mer än att deras ledare samt media sagt åt dem att göra det. Alla former av nyansering verkar omöjlig. Det var väntat men man blir lika chockad varje gång.
Vet inte hur gammal du är men jag kommer ihåg Nej till kärnkraft rörelsen inför folkomröstningen om vi skulle ha mer eller lägga ner.
Det som slagit mig är att det antagligen är samma människor som blivit gamla och/eller den nya generationen i flocken som sa Nej till kärnkraft som är en del av saker som Refugees welcome, Bara bröst rörelsen, Free Palestine, BLM m.m m.m.
Så fort dom kan säga nej eller vara emot något dyker dom upp och skall vara med och gapa. Innehållet i sig är inte det primära utan att få vara med och klaga på något, lite som kärringar brukar vara i allmänhet.
Titta på Greta, en gång i tiden var hon säkert den miljökämpe hon utgav sig för att vara, nu helt plötsligt är det viktigaste som finns att köra båtar som skitar ner något enormt samt ökar på sk noice pollution som påverkar havs levande varelser enormt dessutom med båtar som inte innehöll mycket mer än proviant till deltagarna när dom utgav sig vara på väg med förnödenheter.
Det är något med rampljuset som dessa individer gör livsenergi av och antagligen endorfin påslag så det står härliga till.
Ja sen limmar som fast sig på vägarna också..
Bara en liten reflektion på tal om vänster.