2026-07-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Tokvänstern agerar som en cancerogen hivemind. De är sjuka i huvudet.

Vi måste alla tycka lika som dom uppenbarligen, annars får vi inte vara med i gemenskapen. Snacka om fascister. Dessutom är det de som är rasisterna och sexisterna när dessa tankar genomsyrar hela deras liv 24/7 och eftersom vänstern har blivit besatt av gruppidentiteter, reducerar de individen till sin hudfärg/kön och dömer människor utifrån det.

Det är mentalt sköra människor som är svaga och ensamma, och därför måste bete sig som gruppen för att få smaka på lite gemenskap. Eller? Jag förstår dom inte.

Jag förstår dem inte heller.

Men uppenbarligen är det så att en ganska stor grupp människor i alla länder, i alla tider, tycker exakt som makten.

De trodde att grannkvinnorna varit på häxsabbat på Blåkulla. De var noga med att alltid lyfta högerarmen ordentligt när de gjorde Hitlerhälsning. De anser att Kim Jong Un är historiens största geni... och i vår tid och våra länder anser de att Prideflaggan är opolitisk, att straff inte hjälper mot brott och att transvestiter är kvinnor. Och de brinner för allas lika värde.

Varför makthavarna väljer att tuta i dem att de skall stödja race- och genderswapping i filmer däremot är något av ett mysterium.
Citera
2026-07-18, 20:16
Medlem
Vad tycker ni som sett filmen? Var riktigt taggad på en ny nolan film tills jag insåg att den tyvärr blivit angripen av woke-viruset. Tappat all smak men kommer nog se ändå. Kan man se filmen med frugan eller kommer hon somna som under oppenheimer?
Citera
2026-07-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
https://x.com/i/status/2078474950831137235

Det grå/gula filtret som de proppar in överallt nu för tiden är en större våldtäkt än castingen.

Nästan alla filmer numera ser ut som skräp på grund av sådana där filter. Som någon kommentar till det där inlägget skrev, att varför ens bemöda sig filma i Grekland om man vill det ska se ut som november-dag i Skottland?

Kommer ej se denna film då jag ej klarar av filmer där allt ser ut som skit. Rustningarna ser ut som 3d-printat av någon tonåring. Kanske är jag bortskämd då jag växte upp med Lord of the Rings där man såg hur enormt med arbete och omsorg lagts ner på varenda brynja och rustning.
Citera
2026-07-18, 20:37
Medlem
Hyllad av kritiker och publik. projiceras att tjäna $200m globalt första helgen och lär med all sannolikhet att nå $1b dollar minst. IMAX visningarna är nästan utsålda överallt. Vad blir nästa cope från fjanthögern att filmen egentligen är en flopp?
Citera
2026-07-18, 20:40
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Genidrag av Nolan att sätta han Ellen Page som huvudroll. Filmkritiker som hade sågat filmen vid fotknölarna, om de ens fått för sig att se filmen om det varit en manlig huvudroll, hyllar nu filmen.

Säger mycket om vår samtid men Nolan skrattar gott hela vägen till banken.
Citera
2026-07-18, 20:42
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Vilka är det som indignerat gapar på gator och internet ständig och jämt?
Ni? Kolla tråden, eller Twitter, eller Instagram, eller YouTube etc.
Citera
2026-07-18, 21:00
Medlem
different_trips avatar
Kan någon recensera filmen utan att prata om "woke" hit och dit?

Jag vill veta hur filmen är, inte vad politiskt färgade jubelidioter som inte kan se längre än ögonfransarna tycker om castingen.
Citera
2026-07-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89

Haha oj vad du tar i. Du glömde discord
Citera
2026-07-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Jag vill veta hur filmen är, inte vad politiskt färgade jubelidioter som inte kan se längre än ögonfransarna tycker om castingen.

Med tanke på vad filmen handlar om är ju castingen ganska viktig. Den är alltid viktig iofs.
Har du intresse av Odysseen ? Troligen inte va?
Citera
2026-07-18, 21:31
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Vad tycker ni som sett filmen? Var riktigt taggad på en ny nolan film tills jag insåg att den tyvärr blivit angripen av woke-viruset. Tappat all smak men kommer nog se ändå. Kan man se filmen med frugan eller kommer hon somna som under oppenheimer?

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Om man ignorerar allt trams med filmen, som exempelvis Helen av Detroit och Page, så är det en "ok" film. Ingen katastrof men inget märkvärdigt heller.

2,5/5 eller en väldigt svag 3a.
Citera
2026-07-18, 21:39
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89

Det är skillnad på att diskutera och på att vara arg och kräva cancelling/springa runt på gatan och gapa. Men det vet du redan.
Citera
2026-07-18, 21:46
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Det är skillnad på att diskutera och på att vara arg och kräva cancelling/springa runt på gatan och gapa. Men det vet du redan.
Ja? Det är knappast ”diskutera” ni gör om den här filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in