Citat:
Ursprungligen postat av
tomyhockey
Det finns en risk att vissa personer söker asyl på laglig väg, medan andra kan försöka stanna i landet utan tillstånd. Jag upplever också att vissa fotbollsföreningar kan vara villiga att erbjuda spelarkontrakt för att göra det lättare för spelare att stanna i Sverige. Om det förekommer är det enligt min mening mycket problematiskt.
Det brukar ju ske varje år. Nu Googlade jag lite och runt 2020 var det minst 80 st som hade avvikit och sökt asyl i Sverige under en tvåårsperiod. Dessa från Afrika. Sen har det förekommit avhopp från b la Irak och andra skitländer.
Nu påstås att Migrationsverket och Gothia Cup samarbetar och att regelverket för asyl stramats åt. Sen vad det i verkligheten innebär är högst oklart, sannolikt bara massa ord.
Sen att det blir bråk på eller i anslutning till planen ska resultera i avbruten turnering och hemskickning omgående samt en spärrtid för det landet på minst tre år kan jag anse. Sen att det blir bråk på boendena kan jag tro och här bör man nog ha väktarbemanning dygnet runt som ser allt. Dessutom borde boendena vara kameraövervakade 100% av tiden.
Sen borde man skydda tjej-spelarna extra mycket, för jag kan tänka mig att ställena de är lokaliserade på både drar till sig våldtäktsmenablattar men även svenskar med tveksamma motiv.