2026-07-18, 14:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Det finns en risk att vissa personer söker asyl på laglig väg, medan andra kan försöka stanna i landet utan tillstånd. Jag upplever också att vissa fotbollsföreningar kan vara villiga att erbjuda spelarkontrakt för att göra det lättare för spelare att stanna i Sverige. Om det förekommer är det enligt min mening mycket problematiskt.
Det brukar ju ske varje år. Nu Googlade jag lite och runt 2020 var det minst 80 st som hade avvikit och sökt asyl i Sverige under en tvåårsperiod. Dessa från Afrika. Sen har det förekommit avhopp från b la Irak och andra skitländer.

Nu påstås att Migrationsverket och Gothia Cup samarbetar och att regelverket för asyl stramats åt. Sen vad det i verkligheten innebär är högst oklart, sannolikt bara massa ord.

Sen att det blir bråk på eller i anslutning till planen ska resultera i avbruten turnering och hemskickning omgående samt en spärrtid för det landet på minst tre år kan jag anse. Sen att det blir bråk på boendena kan jag tro och här bör man nog ha väktarbemanning dygnet runt som ser allt. Dessutom borde boendena vara kameraövervakade 100% av tiden.

Sen borde man skydda tjej-spelarna extra mycket, för jag kan tänka mig att ställena de är lokaliserade på både drar till sig våldtäktsmenablattar men även svenskar med tveksamma motiv.
Citera
2026-07-18, 14:08
Medlem
EnCartes avatar
En tradition numer väl.
Citera
2026-07-18, 15:09
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Ska skiten tillåtas fortsätta är det hög tid att evenemanget flyttas ut ur stan. Anlägg stora tältläger runt Göteborg under cupen och håll i möjligaste mån även matcherna i utkanterna/kranskommunerna. Centrala Göteborg har varit helvidrigt under hela Gothia Cup i år. Kringdrivande fårskockar av idiotungar som rent fysiskt blockerar varenda väg, för att inte tala om ljudnivån och nedskräpningen. Bråk är oundvikligt, och fler saker än trådaktuella slagsmålet har säkerligen hänt utan att det rapporterats.

Men Gothia Cup är en av göteborgs-sossarnas heliga kor, av en mängd anledningar. Så det kommer aldrig hända. Tvärtom kommer det bara bli värre.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-07-18 kl. 15:12.
Citera
2026-07-18, 15:13
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Varför ens bry sig om att sparka boll när deltagarna bara är intresserade av att leva rövare och slåss?

Gör om eländet till en MMA-turnering istället, eller anordna gladiatorstrider på fotbollsplanen mellan lagen!

Lite kul om man minns tillbaka på hur förfärade vuxengenerationen var på 90-talet om hur dataspel och hårdrock skulle fördärva ungdomen, och sen visar det sig att det är fotbolls-ungarna som beter sig som vildar...
Citera
2026-07-18, 15:45
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Varför skulle det var det libanesiska laget om de skötte sig så föredömligt när du prata med dem?
För övrigt är det många som har helt fel inställning till problemet i tråden. Det är inte att det är 45 000 utlänningar som kommer hit som är problemet, problemet är att det är 45 000 utlänningar som gillar fotboll. Det är vida känt att sportfanatiker är intelligensreserven och tar gärna till knytnäven när hjärnan sviker - vilket inte är allt för sällan. Som stockholmsbo är jag däremot tacksam över att Göteborg bröstar denna skitstorm så vi slipper.
Det bor inte hur många lag som helst på en och samma skola, och dem skulle ju bo på sörgårdskolan, bara för att en av dem var trevlig betyder ju inte det att hans lagkamrater inte skulle kunna hamna i bråk.
Citera
2026-07-18, 15:54
Medlem
Letrangeres avatar
Sveriges baksida klarar inte av 45000 fotbollstokiga ungdomar. Lägg ner turneringen och flytta den till Malmö, dom har iallafall lite erfarenheter om hur man hanterar fotbollsidioter.
Citera
2026-07-18, 17:06
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Om inte lagen är kopplade till något kriminellt nätverk eller någon klan är det bedrövligt att tom ledarna börjar slåss, bra förebilder.
Citera
2026-07-18, 18:19
Medlem
Om det t.o.m. är ledarna som slagits lär det definitivt vara blattar inblandade. De förstår alla utom de extrema/mediahjärntvättade.
Citera
2026-07-18, 18:40
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Ska skiten tillåtas fortsätta är det hög tid att evenemanget flyttas ut ur stan. Anlägg stora tältläger runt Göteborg under cupen och håll i möjligaste mån även matcherna i utkanterna/kranskommunerna. Centrala Göteborg har varit helvidrigt under hela Gothia Cup i år. Kringdrivande fårskockar av idiotungar som rent fysiskt blockerar varenda väg, för att inte tala om ljudnivån och nedskräpningen. Bråk är oundvikligt, och fler saker än trådaktuella slagsmålet har säkerligen hänt utan att det rapporterats.

Men Gothia Cup är en av göteborgs-sossarnas heliga kor, av en mängd anledningar. Så det kommer aldrig hända. Tvärtom kommer det bara bli värre.

Varför i kranskommunerna? Där är ju mycket mer välordnat och klart färre babbar. Behåll skiten i Göteborg. Onödigt att förstöra överallt
Citera
2026-07-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Diskutera vad ni vet om det här.
Kul att det körs
Citera
2026-07-18, 18:58
Medlem
Idrott förbrödrar.
Citera
2026-07-18, 19:10
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Kan du inte läsa en text innantill?!

Det är inte Aftonbladet som påstår att det troligtvis är ledarna som slagits. Det är Helene Ramsmo vid polisens regionledningscentral som hävdar det.

Nej, jag är för gammal för det… fler frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in