2026-07-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Finns det utlänningar i Älvkarleby kommun? Jag tvekar.
Laxfisket lockar många sportfiskare från hela europa (det verkar dock inte röra sig om arga fiskare som är GM i det här fallet)
Citera
2026-07-18, 17:07
Medlem
fjollciggs avatar
Jag hade hellre ätit en hel påse harpluttar än att bara provsmaka hundbajs. Ogillar inte hundar, men när det kommer till att tvinga i sig avföring är just deras skit den värsta tänkbara (efter människa).

Man får anta att förtäringen skedde under hot om våld, annars finns ju få anledningar att lyda. Men stryk fick alltså BO ändå. Brutalt snopet.
Citera
2026-07-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Du har väl aldrig sett en "aktivklubbkille" i hela ditt liv, lever säkerligen dock i ditt huvud som borde vara satt i en madrasserad cell. Hoppas du blir berikad.

Större chans att bli random misshandlad av aktivklubb-EPA killar med volvo-keps som rullat ner från Värmland. Vilka tror du aktivklubb är? Det är en mix av gamla raggare från skogen med en näve baksnus i käften, incels och gängkriminella. Har du bott under en sten?
Citera
2026-07-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilka vidriga psykopater.
Håller med vidrigt usch man gör ej sådant vidrigt!!!!
Citera
2026-07-18, 20:29
Medlem
flaess avatar
Skutskär är ett typiskt brukssamhälle, fast med stora socioekonomiska skillnader. Hyresrättsområden med en stor andel utomeuropeiska invandrare och white trash som sig bör i ett brukssamhälle, men samtidigt finns det bostadsområden där det bor huvudsakligen personer som kan titueleras medelklass eller ännu högre. Ganska fascinerande.

Det finns tre grundskolor i Skutskär; Rotskärsskolan, Bodaskolan och Älvboda friskola. Jag skulle gissa på att det här hemska fallet utspelades på Bodaskolan, på grund av att skolan ligger i närheten av centrum där det bor en hel del tvivelaktigt folk. De två andra skolorna är belägna i till större delen trygga områden.
Citera
2026-07-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Problemet med att ge så här låga straff är att dom kommer inte avskräckas från att begå nya brott. Och kommer snart att begå brott igen, förmodligen.

"Ungdomsvård" betyder alltså i praktiken bara att dom "måste" gå och snacka med en soctant som säger att det är "jättejättedåligt att begå brott". Egentligen är det mer av ett icke-straff, en påföljd som kan utdelas istället för ett straff.

Dom borde också få ett riktigt straff. Utöver ungdomsvård. Typ 50 piskrapp.

Nja soctanten kommer försvara deras beteende och säga att hon förstår att dom var tvungna att göra så pga att deras föräldrar behövde fly från sitt land för 30 år sen.
Citera
2026-07-18, 21:59
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastrixer
Nja soctanten kommer försvara deras beteende och säga att hon förstår att dom var tvungna att göra så pga att deras föräldrar behövde fly från sitt land för 30 år sen.
Är detta något vi vet? Att dom har utrikesfödda föräldrar alltså?
Eller är det bara spekulationer?

För jag antar att dom och fup är under fullständig sekretess då dom är minderåriga!
Citera
2026-07-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Finns det utlänningar i Älvkarleby kommun? Jag tvekar.

Jupp, det finns. När jag bodde i Tierp och sen Älvkarleby för några år sen fanns det en hel del. Man skulle tro det bara är svennar där i området men icke.
Citera
2026-07-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Är detta något vi vet? Att dom har utrikesfödda föräldrar alltså?
Eller är det bara spekulationer?

För jag antar att dom och fup är under fullständig sekretess då dom är minderåriga!
Jag bor på denna ort. Kvällstid när jag är ute o går med hunden så är det alltid massa babbar runt skolorna som härjar. Det skriks "mammaknullare" hej vilt osv. Vill nog påstå till 80% chans att invandrare ligger bakom detta.
Citera
2026-07-18, 22:31
Medlem
Knegares avatar
Oavsett gm ursprung så är de gamla nog att dömas, varför i helvete har vi sådana här mes-straff.
Minst en av de är ju dessutom återfallsförbrytare på våldsbrott.
10 i fängelse, livstids utvisning efter det om de är invandrare, smäll på minst en nolla på skadeståndet.
Kan skadeståndet inte betalas direkt så förläng fängelsestraffet ytterligare.
Citera
2026-07-18, 22:52
Medlem
Streckkods avatar
Äta hundbajs?

Kittlar dödsskönt i kistran!

Jag är förvånad över den fällande domen. Självklart måste den överklagas, för
att tvinga människor att äta hundbajs är kulturellt betingat och helt normalt i
pedofiltroende länder.

Än en gång har det arabiska herrefolket visat sig överlägsna de svaga svenskarna.

Det är bara naturens gång. Finns inget att se här! Cirkulera!
Citera
2026-07-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Dubbla kränkningar och spridning på detta för att skada offret så mycket som möjligt. Ungdomsvård ger detta extremt besynnerliga brott. Vad är ens det, att prata med en socialtjänsttant? 101'000 kr blev det totala skadeståndet, hur kom man fram till att det var lagom högt?

Frågan är hur man blir "rehabiliterad" av 'ungomsvård' i ett sådant här fall. Eller samhällstjänst i två veckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in