2026-07-18, 16:31
Avstängd
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Sitter fullt med manshatare på maktpositioner tyvärr.
Sitter fullt med kvinnohatare på maktpositioner tyvärr. Your point is?

Ni högerextrema ormar måste förvränga och vinkla allt för att det ska passa era små lögner.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-07-18 kl. 16:45.
Citera
2026-07-18, 16:42
Medlem
ab-lingonskalles avatar
Så går det när ni sätter kvinnor i maktposition.

Vill inte höra gnäll från er white knights.

Fortsätt hacka på muslimernas sätt att hantera kvinnor istället.
Citera
2026-07-18, 16:48
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Från ts artikeln: Pappas psykiska våld mot mamma
Det psykiska våld som pappa utsatt mamma för består, enligt henne och hennes advokat, i att han skadat hennes självkänsla genom att påtvinga henne sin bild av verkligheten, och framställa konflikterna i deras hem som hennes fel.

Jag blir inte riktigt klok på exakt hur pappan ska ha psykiskt misshandlat henne. det psykisk misshandel att påpeka att man beter sig illa mot andra?

Nej precis verkar vara väldigt vagt. Situationen verkar kanske något omvänd då artikeln beskriver hur kvinnan blånekar det som är uppenbart. Det är gas lighting något som påverkar den andre personens verklighetsuppfattning..
Citera
2026-07-18, 16:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Sitter fullt med kvinnohatare på maktpositioner tyvärr. Your point is?

Ni högerextrema ormar måste förvränga och vinkla allt för att det ska passa era små lögner.

Det finns ett myndighetsmatriarkat som förstör Sverige.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_mjuka_staten
Citera
2026-07-18, 16:51
Medlem
Feminismen är verkligen ett sinnessjukt påhitt. Det för i förlängningen inte med sig något som helst positivt för normalfuntade, arbetande kvinnor som vill att det ska gå bra för deras bröder, söner och fäder. Enbart fribiljetter till totalt inkompetenta häxor.
Citera
2026-07-18, 16:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Feminismen är verkligen ett sinnessjukt påhitt. Det för i förlängningen inte med sig något som helst positivt för normalfuntade, arbetande kvinnor som vill att det ska gå bra för deras bröder, söner och fäder. Enbart fribiljetter till totalt inkompetenta häxor.

Kvinnor som stiger till makpositioner har ofta någon form av defekter. Det är inte kvinnligt att klättra.
Citera
2026-07-18, 16:56
Medlem
Jag känner till ett fall där pappan till barnet spelat in där sonen blivit slagen av sin styvfar i mammans nya förhållande och där socialtjänsten frågade varför pappan spelat in samtalet. Socialtjänsten är ett jävla skämt
Citera
2026-07-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns ett myndighetsmatriarkat som förstör Sverige.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_mjuka_staten

Lite ironisk titel på boken med tanke på att det leder till ett extremt kallt, hårt och rättsosäkert samhälle.
Citera
2026-07-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatTren
Jag känner till ett fall där pappan till barnet spelat in där sonen blivit slagen av sin styvfar i mammans nya förhållande och där socialtjänsten frågade varför pappan spelat in samtalet. Socialtjänsten är ett jävla skämt

Ärligt talat är även pappan i fallet du nämner ett skämt. Om någon rört mina barn hade jag kapat både händer och fötter på personen med en rostig, slö yxa.
Citera
2026-07-18, 17:09
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja barnen är viktigast, men inte bara barnen, att isolera de från en föräldern är vanligen inte det bästa.

I detta fall, vi vet inte allt men på vilket sätt ser du att de handlade för det bästa för barnen? Mycket tyder på att de inte sett till barnens bästa, bara mammans bästa. Vänd situationen och byt deras kön, vad tror du?

Har egen erfarenhet i att socialen vilseleder. Allt som kommer fram belastar socialen i hela Sverige, tror inte det brister i alla hörn av Sverige.
För det första innebär det bästa inte nödvändigtvis att allt blir bra. För det andra är artikeln som ligger till grund för tråden långt ifrån allt vi behöver veta för att dra säkra slutsatser. Min poäng är att föräldrarnas rättigheter och om de har gjort rätt eller fel är underordnade barnets bästa. Men man kan se att många som skriver inlägg inte alls fokuserar på det sistnämnda.
Citera
2026-07-18, 17:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Det märkliga fall i Hässleholm där en Pappa förlorat kontakten med sina bara för att han spelade in
när han själv blev slagen har nu fått en uppföljande artikel.

I den tidigare artikeln framkommer följande:
  • Enhetschef vid namn Tina Natour blir påkommen med att dölja jäv
  • Samma enhetschef detaljstyr oerfarna handläggare
  • Enhetschefen ljuger om handläggares kompetens.
  • Våld mot barn samt Pappan räknades inte - när det kom ifrån Mamman.
  • Inspelningar var problemet enligt enhetschefen
  • Handläggare för in falska uppgifter i yttrande till skatteverket
  • Samma handläggare ljuger senare om vem som skrivit yttrande

https://www.frilagt.se/2026/07/08/socialen-skyddsplacerade-barn-med-mamma-som-slagit-dem-misstankliggor-pappa/

Nu har domen kommit vilket beskrivs i uppföljande artikeln.

Tingrätten konstaterar till skillnad från socialtjänsten att det är acceptabelt att spela in när man blir slagen men att det var för många inspelningar. Förvisso vill tingsrätten återställa umgänget men vårdnaden tilldelas Mamman trots jäv och märkliga omständigheter.

https://www.frilagt.se/2026/07/16/vandning-i-tingsratten-barnen-far-traffa-pappa-efter-tva-ar/

Jäklar vad 1984 samhället har blivit ? Får man inte ens spela in när man själv blir slagen?
Eller gäller det kanske bara om personen som gör det har rätt kön?

Män är utsatta för en enormt utbredd diskriminering i såna här sammanhang.

Mammor kan dessutom vara väldigt manipulativa och socialtjänsten lyssnar som sagt väldigt sällan på pappor, de står istället på mammornas sida.

Det finns andra skräckexempel på hur illa det kan gå.

(FB) Basak Akman fick livstid för mord/-försök på sin dotter och son i Vallentuna (2023-09-08)
Citera
2026-07-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Ärligt talat är även pappan i fallet du nämner ett skämt. Om någon rört mina barn hade jag kapat både händer och fötter på personen med en rostig, slö yxa.

Givetvis, i-duschen-fantasier men så står dina barn utan pappa efter något sådant. Jag fattar vad du menar men verkligheten ter sig annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in