2026-07-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Men om regler är opraktiska ska man väl uppdatera och ändra dom ???
Ännu en gång en sån där patetisk bortförklaring som ni kör med.
Helt otroligt !!!

Vilka regler pratar du om?
Citera
2026-07-18, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det har jag inte gjort, sluta lipa. Jag har i god ton förklarat hur du ska göra för att bearbeta ditt trauma och gå vidare, men du verkar inte mottaglig.

Jodå, du var hånfull och oartig.
Som nu,,,du säger att jag LIPAR. Är det artigt?
Trauma? Det största traumat är av det att misshandlarna behandlades så milt.
Det har gett mig ännu större trauma än själva misshandeln.
Citera
2026-07-18, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vilka regler pratar du om?

Dom du nämnde.
Citera
2026-07-18, 16:18
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Jodå, du var hånfull och oartig.
Som nu,,,du säger att jag LIPAR. Är det artigt?
Trauma? Det största traumat är av det att misshandlarna behandlades så milt.
Det har gett mig ännu större trauma än själva misshandeln.

Du sprider en stigmatiserande bild av gärningspersonerna och det gör dig till en del av problemet istället för lösningen. Du har inte i ett enda inlägg redovisat vad du har gjort för att bidra till en positiv samhällsutveckling eller nåt konstruktivt över huvudtaget. Därför är mina sympatier för dig något begränsade.
Citera
2026-07-18, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du sprider en stigmatiserande bild av gärningspersonerna och det gör dig till en del av problemet istället för lösningen. Du har inte i ett enda inlägg redovisat vad du har gjort för att bidra till en positiv samhällsutveckling eller nåt konstruktivt över huvudtaget. Därför är mina sympatier för dig något begränsade.

Låsa in våldsamma rånare är väl positivt för samhället ?
Gärna på minst 10 år.
Det enda "negativa" med det är att du och andra såna som du plus de kriminella börjar LIPA.
Men varför ska vi normala bry oss om erat LIPANDE ?
Varför, liksom ? Vi skiter väl i era KÄNSLOR !!!
Senast redigerad av Uptown018 2026-07-18 kl. 16:25.
Citera
2026-07-18, 16:29
Medlem
Citat:
Dom du nämnde.

Narkotika o ja. Jag har försökt i 30+ år men jag är ingen politiker. När HD ändrade praxis (minskade strafftiderna) var jag glad. Överbeläggningen försvann och vi blev mer humana. Runt 2015 röstade politikerna bort HDs praxisändring. Och fullt blev det i fängelserna igen.

Politikerna följer Dr Bejerot en gammal kommunists idéer och därför har vi hårda straff för narkotika.

Det brott, som är störst problem nu, är bedrägeribrott. Polisens uppklarningsprocent är låg. Straffen är låga. Man har blivit lite hårdare mot banker och telefonbolag och det är bra. (Bra Tidö). Det minskar bedragarnas möjligheter att lyckas.
Citera
2026-07-18, 16:31
Avstängd
Citat:
Narkotika o ja. Jag har försökt i 30+ år men jag är ingen politiker. När HD ändrade praxis (minskade strafftiderna) var jag glad. Överbeläggningen försvann och vi blev mer humana. Runt 2015 röstade politikerna bort HDs praxisändring. Och fullt blev det i fängelserna igen.

Politikerna följer Dr Bejerot en gammal kommunists idéer och därför har vi hårda straff för narkotika.

Det brott, som är störst problem nu, är bedrägeribrott. Polisens uppklarningsprocent är låg. Straffen är låga. Man har blivit lite hårdare mot banker och telefonbolag och det är bra. (Bra Tidö). Det minskar bedragarnas möjligheter att lyckas.

Jag syftar först och främst på våldsbrott.
Inte kul för offret att få slag, sparkar, bli strypt, etc
Citera
2026-07-18, 16:39
Medlem
Citat:
Jag syftar först och främst på våldsbrott.
Inte kul för offret att få slag, sparkar, bli strypt, etc

Varför jag tar upp narkotikabrotten är om man ger mildare straff/avkriminaliserar vissa typer av narkotika så får vi mer plats för andra brottslingar ex våldsbrottslingar.

Jag kan ju glädja dig med att antal rån har gått ner de senaste åren. Både anmälningar och offerstudier pekar på det.
Citera
2026-07-18, 16:41
Avstängd
Citat:
Varför jag tar upp narkotikabrotten är om man ger mildare straff/avkriminaliserar vissa typer av narkotika så får vi mer plats för andra brottslingar ex våldsbrottslingar.

Jag kan ju glädja dig med att antal rån har gått ner de senaste åren. Både anmälningar och offerstudier pekar på det.

Man kan ha hur många platser man vill bara man inte lyssnar på era löjliga ursäkter.
Rånen skulle kunna gå ner till NOLL med ordentlig avskräckning men där ska ni sätta stopp varje gång.
Jag vet att det låter otroligt för dig, men du förstår, kriminella skräms inte av vänstermjäkande, utan de skräms av tag som är ännu hårdare än deras egna.
Detta är den råa verkligheten, förstår du.
Senast redigerad av Uptown018 2026-07-18 kl. 16:44.
Citera
2026-07-18, 16:43
Medlem
Citat:
Man kan ha hur många platser man vill bara man inte lyssnar på era löjliga ursäkter.
Rånen skulle kunna gå ner till NOLL med ordentlig avskräckning men där ska ni sätta stopp varje gång.

Det gör det inte. Om man höjer straffen för mycket för rån, så är risken stor nästa gång du rånas att de slår ihjäl dig. Ett vittne mindre.
Citera
2026-07-18, 16:44
Avstängd
Citat:
Det gör det inte. Om man höjer straffen för mycket för rån, så är risken stor nästa gång du rånas att de slår ihjäl dig. Ett vittne mindre.

Så rånmorden i El Salvador har gått UPP ???
Citera
2026-07-18, 16:46
Medlem
Citat:
Nej det är det inte. Europaregler. Och det är inte mördare och pedofiler som är många. Problemet hos pöbeln är att det tror att de inlåsta är endast mördare och pedofiler. Den största andelen är Narkotika- och smugglingsbrott. 32 procent.

Om man gör som HD gjorde och ändrar praxis för narkotikabrott så kommer det finnas platser och man behöver bygga väldigt få nya platser. Politikerna ändrade tillbaks runt 2015. Bättre gör som Portugal.

Andelen sexbrottslingar är 11 procent Andelen mördare kanske 5 procent (Kvalificerad gissning). Den senare ökar då straffen för mord generellt har gått upp senaste 10-15 åren. Och vi hade fler mord under 2014-2023.

Den skandinaviska modellen börjar spridas i USA. :-)

Det kommer från EU? Men varför sa du inte det! EU är ju definitivt inte ökänd för att vara onödigt byråkratiska och omständliga. Låt oss buga inför våra överordnade i Bryssel! Och att sossarna är sympatisörer till narkotikasmugglare utöver mördare och våldtäktsmän är ju ingen nyhet direkt. Lite metamfetamin har ju aldrig skadat någon, amirite?

Här är en bättre idé: Ta bort brottsbalken helt o hållet och då finns det inga brott att begå och därmed kommer det finnas 0 brottslingar i fängelse! Genialt! Eller ännu bättre: Spärra in alla potentiella brottsoffer i samhället så har dom kriminella (som det egentligen är synd om enligt vänstern) ingen att våldföra sig på. Aka, Löfven's våta dröm.

Och att det fanns fler våldsbejakare i samhället innan Tidö är ju ingen hemlighet. Hårdare straff funkar. Repatriering funkar. Och politiker som yrar om att det är för dyrt att bygga fängelser (för att dom har massa hittepå regler och krav) kan ju lära sig en del från USA's fängelsesystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in