2026-07-18, 11:14
Medlem
Hittills tycker jag nog det är bland det bättre svenska serier. De har fått ihop en skara riktigt bra skådespelare tillsammans med än så länge ett spännande manus.

Vad tycker ni om de två första avsnitten?

https://press.tv4.se/post/tills-doden-skiljer-oss-ny-nervkittlande-dramathriller-pa-tv4
Citera
2026-07-18, 11:34
Medlem
Finns det erotiskt laddade scener med invandrare?
Citera
2026-07-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Finns det erotiskt laddade scener med invandrare?

Nej. Hittills har det i princip bara varit svenskar. Och Inga sexscener än
Citera
2026-07-18, 13:31
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Hittills tycker jag nog det är bland det bättre svenska serier. De har fått ihop en skara riktigt bra skådespelare tillsammans med än så länge ett spännande manus.

Vad tycker ni om de två första avsnitten?

https://press.tv4.se/post/tills-doden-skiljer-oss-ny-nervkittlande-dramathriller-pa-tv4

Jag känner inte igen någon av skådespelarna:
Aliette Opheim, Filip Berg, Adam Lundgren, Joel Spira, Madeleine Martin, Nanna Blondell, Christopher Wagelin.
Citera
2026-07-18, 16:10
Medlem
Bra än så länge, men varför inte släppa alla avsnitt på en gång? Idiotiskt att behöva vänta en vecka och dessutom i semestertider när folk reser bort och sen efter semestern drar alla andra serier igång.
Citera
2026-07-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Cap
Bra än så länge, men varför inte släppa alla avsnitt på en gång? Idiotiskt att behöva vänta en vecka och dessutom i semestertider när folk reser bort och sen efter semestern drar alla andra serier igång.

Det är väl bara netflix som släpper alla avsnitt samtidigt. Men även de har börjat släppa två per vecka
Citera
2026-07-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Aliette Opheim, Filip Berg, Adam Lundgren, Joel Spira, Madeleine Martin, Nanna Blondell, Christopher Wagelin.

Lite märkligt att du inte känner igen någon.
Aliette gjorde 'kristi i brud' i tv4 Knutby-serie riktigt bra.

Filip Berg har spelat i många filmer. I denna serie tycker jag han överträffar sig själv.

Joel Spira spelar J.Ws polare i snabba cash
Citera
2026-07-18, 17:56
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Då kan du inte ha sett mycket serier och filmer på senaste 20 åren.

Opheim är med i B.la serien om Knutby. Filip Berg har varit med i många filmer och serier som filmen Ondskan och En man som heter Ove för att nämna några. Han hade även huvudrollen i nya versionen av filmen Strul. Adam Lundgren var med i serier som Vår tid är nu och senaste var han med i serien Golden boys. Joel Spira har varit med i filmen Snabba Cash. Christopher Wagelin är med i serien b la Sommaren med släkten och Göms i snö. Han har även spelat mördare i en Beck-film.

Madeleine Martin och Nanna Blondell är dock okända namn för mig.
Citera
2026-07-18, 18:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Är det vara en bra serie? Det som jag sett i reklamen om den, så verkar den spännande.
Citera
2026-07-18, 18:44
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Lite märkligt att du inte känner igen någon.
Aliette gjorde 'kristi i brud' i tv4 Knutby-serie riktigt bra.

Filip Berg har spelat i många filmer. I denna serie tycker jag han överträffar sig själv.

Joel Spira spelar J.Ws polare i snabba cash

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Opheim är med i B.la serien om Knutby. Filip Berg har varit med i många filmer och serier som filmen Ondskan och En man som heter Ove för att nämna några. Han hade även huvudrollen i nya versionen av filmen Strul. Adam Lundgren var med i serier som Vår tid är nu och senaste var han med i serien Golden boys. Joel Spira har varit med i filmen Snabba Cash. Christopher Wagelin är med i serien b la Sommaren med släkten och Göms i snö. Han har även spelat mördare i en Beck-film.

Ni har rätt; jag ser inte så ofta film, men jag känner igen titlarna ni nämner.
Tack för presentationerna.
Jag har nog mer koll på skådespelare inom teatern.
Kanske...
Citera
2026-07-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Jag tror Madeleine Martin varit med i snabba cash och spelat en hora som sköt rawdan i ansiktet. Jag har även sett henne i en avicii-musikvideo, om jag minns rätt.

Jag tycker hon gör sin roll bra som polis.
Citera
2026-07-19, 00:06
Medlem
Varför hjälper inte dom som filmar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem