2026-07-18, 12:13
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du borde veta att man inte använder sig av retroaktiv lagstiftning i Sverige. Urkundsförfalskning 5 år eller 10år preskription. Kanske grovt brott då 10år.

..öhhe, och vad har detta med inlägget att göra??
Citera
2026-07-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
..öhhe, och vad har detta med inlägget att göra??

Du skrev "Jag undrar lite över den nya lagen om tjänstemannaansvar." - Den gäller inte retroaktivt.

Urkundsförfalskningen begicks 2019 och då är det preskriberat om det inte räknas som grovt. Har har han gjort det även senare så är det fortfarande ett straffbart brott-
Citera
2026-07-18, 12:21
Medlem
Steinarrs avatar
Det är alltid Vänsterpartiet eller Miljöpartiet
Citera
2026-07-18, 12:35
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Tråkigt att han drar vanära över både hederliga vänsterpartister och oskyldiga romer. De är säkert chockade och bestörtade och såg inte detta komma.
Hur kan man dra vanära över något som knappast existerar i verkligheten ?

Det är som att säga " humanistiska nazister" , två ord som inte kan kombineras.....
Citera
2026-07-18, 12:37
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Vänstern är ytterst oskyldiga i jämförelse med högern om man ska vara ärlig så kasta inte sten i glashus, sluta vinkla.
Länka gärna till fakta som stödjer ditt påstående
Citera
2026-07-18, 12:41
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du skrev "Jag undrar lite över den nya lagen om tjänstemannaansvar." - Den gäller inte retroaktivt.

Urkundsförfalskningen begicks 2019 och då är det preskriberat om det inte räknas som grovt. Har har han gjort det även senare så är det fortfarande ett straffbart brott-

Aha, du menade så, ja.
Citera
2026-07-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ligger ju mycket i det men har man fått jobb inte av erfarenhet utan pga av ett förfalskat intyg är det ett jävla problem. Man kan gå den långa vägen utan fina examina men ska man ta den korta vägen funkar det inte om man bara kan skriva ut lite vad som helst. Det fattar ju alla.

Jag tänker också att hans falska meriter att han suttit som sakkunnig hos socialdepartementet m.m vägt tungt. Å andra sidan hade ett sånt uppdrag sannolikt inte varit möjligt/aktuellt utan en relevant utbildning. Jäklar vilken slug manipulativ skitstövel man måste vara för att genomföra sånt här och köra vidare på det år efter år.
Funderar på om dessa människor inbillar sig att alla andra också gör så här?
Citera
2026-07-18, 12:58
Medlem
Jag är lakatosintolerant. Magen blir jättekonztigt.
Citera
2026-07-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det var faktiskt ett helt Uppdrag Granskning för ett par år sedan. Slottner, Andreas Carlson, Tenje bla. Jag tror att avsnittet hette "Ministrarnas CV:n", kanske finns på SVT Play fortfarande?

Men sossarna är inte bättre, tex när Matilda Ernkrans var högskole- och forskningsminister (sic!) så stod det i hennes CV på Regeringens hemsida att hon hade studerat statskunskap (det heter statsvetenskap på högskolenivå) på Örebro universitet, men nyheterna kunde avslöja att hon hade arbetat heltid på Arbetsförmedlingen i Örebro under samma period och några papper fanns inte. Däremot är det fastställt att Annika Strandhäll har en Magisterexamen i damfrisyr från Bergsjöns chilenska hor-högskola.

Ja det är ju tyvärr inte första gången politiker lämnar falska uppgifter om ens studiebakgrund. Nedan kan man läsa/höra lite om nämnda granskning.. Erik Slottners försvar när hans ”kryddade” CV visas upp- ”det är inte jag som har skrivit detta, säger han till UG och menar att han inte är ansvarig för det som har skrivits.” Vilket är helt absurt… Är det något man har 100% eget ansvar för så är det väl vad som framkommer på ens CV, även om man skulle ha tagit hjälp med det… 😅

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ugs-reporter-om-felaktigheterna-i-minstrarnas-cvn-klart-det-har-betydelse

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LlJ98p/flera-ministrar-uppgav-felaktigheter-i-sina-cv

Det kan kallas både statsvetenskap och statskunskap på högskolenivå och på universiteten i Örebro och Uppsala kallas det just för statskunskap.

Seriöst inlägg hela vägen fram till sista meningen- vad hände där??
Citera
2026-07-18, 14:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag är lakatosintolerant. Magen blir jättekonztigt.

Kan man kanske säga att lakatos gör kaoz med din mage?
Citera
2026-07-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahym
Fyfan vilka sjuka människor vi har i politiken i Sverige. Detta är bara toppen av isberget gällande vänstern.

Hitintills är de Sverigedemokraterna som begår flest brott
Citera
2026-07-18, 14:48
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Jag tänker också att hans falska meriter att han suttit som sakkunnig hos socialdepartementet m.m vägt tungt. Å andra sidan hade ett sånt uppdrag sannolikt inte varit möjligt/aktuellt utan en relevant utbildning.
Det håller inte jag med om. Titta på en person som Mona Sahlin. När hon pratar hör man att hon saknar helt basala kunskaper om hur man hanterar information korrekt. Hur skulle hon kunna göra ett professionellt jobb? Hela hennes karriär sedan tidigt 80-tal har hon varit i blåsväder ungefär en gång om året. Finns en lista med över 30 tabbar hon gjort som varit uppe i media. Ändå har hon om och om igen fått nya chanser och uppdrag, ibland som chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in