2026-07-18, 14:13
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Varför byter du ämne?

Jag besvarade ditt inlägg.
Citera
2026-07-18, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag besvarade ditt inlägg.

Vänsterpack har extremt svårt för att besvara känsliga frågor. Det visar ni gång på gång.
Ni hatar judar ( det gör i för sig jag också ) men ni är lika snikna och oärliga som dom.
Citera
2026-07-18, 14:16
Medlem
Citat:
Isf är väl Tidö mer skyldiga till att dalta med kriminella?
Tidö har infört hårdare straff mot brott. Inte tillräckligt i mitt tycke, men det är ett steg i rätt riktning.

När en inavlad äcklig blattejävel våldtar en 9-årg tjej och stryper henne tills hon får bestående hjärnskador resten av sitt liv och kommer undan med "rättspsykiatrisk vård" (vilket i praktik innebär möte med terapeut nån gång i månaden) så har nånting gått väldigt fel i samhället.
Citera
2026-07-18, 14:18
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Vänsterpack har extremt svårt för att besvara känsliga frågor. Det visar ni gång på gång.
Ni hatar judar ( det gör i för sig jag också ) men ni är lika snikna och oärliga som dom.
Jag hatar varken judar eller är vänster.
Citera
2026-07-18, 14:20
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Tidö har infört hårdare straff mot brott. Inte tillräckligt i mitt tycke, men det är ett steg i rätt riktning.

När en inavlad äcklig blattejävel våldtar en 9-årg tjej och stryper henne tills hon får bestående hjärnskador resten av sitt liv och kommer undan med "rättspsykiatrisk vård" (vilket i praktik innebär möte med terapeut nån gång i månaden) så har nånting gått väldigt fel i samhället.
Rättspsyk är värre än fängelse.
Citera
2026-07-18, 14:20
Avstängd
Citat:
Jag hatar varken judar eller är vänster.

Varför jiddrar du emot mig då?
Citera
2026-07-18, 14:21
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Varför jiddrar du emot mig då?
Därför att du varken tillför politiken något eller förstår hur det fungerar.
Citera
2026-07-18, 14:25
Avstängd
Citat:
Därför att du varken tillför politiken något eller förstår hur det fungerar.

Vad har jag missat ?
Har jag fel i nåt?
Har jag fel när jag skriver att S,C, V och MP gör ALLT för att brutala och hänsynslösa kriminella som skadar folk ska komma undan så lindrigt som möjligt ?
Seriöst att jag har fel i detta?
Citera
2026-07-18, 14:28
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Ganska lustigt att istället för att argumentera mot siffrorna som du påstod var "propaganda" så byter du ämne till ett enskilt exempel från en TV-serie som är gjorda av en vänsterlutande organisation som selektivt presenterar bevis för att presentera SD i en negativ syn. Varför har de inte gjort en motsvarande granskning av tillexempel Socialdemokraternas kopplingar till Hamas och Muslimska Brödraskapet? Eller hur vänstern har i åratal förskingrat skattepengar till organisationer som Islamic Relief och ICHR med kopplingar till terrororganisationer?

Du köper vänsterns propaganda samtidigt som du låtsas att du är objektiv och immun mot propaganda.

Och vill du prata om opinionsbildning så bör du vet att opinionsinstitut som Novus, Demoskop, Ipsos, Sifo, etc. verkar i en kommersiell miljö där journalister, akademiker och public service (SVT m.m.) har en tydlig vänsterriktad agenda. Det är vänstern, inte högern, som har infiltrerat samtliga institutioner i samhället (universitet, skolor, media, m.m.). Kolla up "the long march through the institutions" för att få reda på hur du har blivit hjärntvättad sedan födseln. Det är inte för sent att utbilda dig.

Du slår verkligen rekord i konspirationsteorier med det här inlägget. TV4 och alla andra kommersiella medier drivs av kapitalism, så om de är politiskt lutande åt något håll så är det åt höger.
Citera
2026-07-18, 14:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du slår verkligen rekord i konspirationsteorier med det här inlägget. TV4 och alla andra kommersiella medier drivs av kapitalism, så om de är politiskt lutande åt något håll så är det åt höger.

Du svarade inte på min fråga utan du smet.
Varför föraktar du brottsoffer?
I detta fall, ett som nästan blivit slaget blint och död.
Hur kan du förakta en sån och hur kan du stå på gärningsmännens sida?
Psykopat?
Citera
2026-07-18, 14:31
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag vet inte varför just du blev misshandlad och rånad. Enligt BRÅ uppger 0,5% av befolkningen att de blivit utsatta för grov misshandel. 99,5% blir alltså inte det. Umgås du i fel kretsar eller var det ett random vansinnesdåd? Men det är alltså väldigt ovanligt förekommande, så du kanske ska ha i det i åtanke när du resonerar som om var och varannan människa är drabbad och pekar ut invandrare på gruppnivå som förövare. Det är uppenbart att du är både traumatiserad av det du råkat ut för och bär på en massa invandrarhat som påverkar ditt omdöme och förnuft. Jag hoppas du bearbetar både och.

Ha det fint nu!

Det hände i Finland så vad har vi i Sverige med det att göra?
Citera
2026-07-18, 14:34
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Har ni nånsin sett / hört en sosse, vänsterpartist, centerpartist eller miljöpartist predika åt packet att sluta begå brott ? Att det är fel att råna, misshandla och döda?

Nej.

"I Storbritannien släpper socialdemokratiska Labour just nu ut tusentals fångar i förtid, även våldsbrottslingar och pedofiler. Argumentet är platsbrist.

I Sverige har Socialdemokraterna nyss meddelat att de kommer rösta emot avskaffandet av mängdrabatten – också med hänvisning till platsbrist.

Detta är ingen tillfällighet, utan handlar om ideologi.

Socialdemokrater föreställer sig att brott främst beror på ekonomisk ojämlikhet. Därmed betraktas brottsligheten som samhällets fel, snarare än gärningsmannens. Straff betraktas som något nödvändigt ont, inte något gott och rättvist. Den verkliga rättvisan anses i stället ligga i mer ekonomisk omfördelning i samhället, vilket man tror angriper brottslighetens orsaker.
Inom högern finns däremot en insikt om att kriminalitet beror på moraliska brister hos individen, och dessa kan varken avhjälpas eller förebyggas med socialdemokraternas omfördelnings- och bidragspolitik.

Därför leder platsbrist till två olika slutsatser. För vänstern blir svaret kortare fängelsestraff eller tidigare frigivning. För högern är svaret att bygga fler fängelser, utifrån insikten att rättvisa kostar pengar och att utebliven rättvisa har ett högre pris"
/ Fredrik Kärrholm

https://www.facebook.com/fredrik.karrholm/posts/pfbid0HWGQUFUqzExNwzEHYoPmthoUGQ3SSfHfhMWt4UaGa3JM b8aWASsPAvThbLoHcwunl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in