2026-07-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du och jag har uppenbart helt olika syn på vad ett bevis är.
Om all vetenskap är enig om att materia behövs för att skapa energi och att energi behövs för att skapa materia då är all vetenskap enig om att inget kan skapa sig själv. Du får gärna vara oenig med vetenskapen om du vill.
Citera
2026-07-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Om all vetenskap är enig om att materia behövs för att skapa energi och att energi behövs för att skapa materia då är all vetenskap enig om att inget kan skapa sig själv. Du får gärna vara oenig med vetenskapen om du vill.
Det är inte på något sätt ett bevis på att Gud finns. Vi vet helt enkelt inte. Förstår inte varför det ska vara så svårt att ta in. Kan det inte räcka med att du har en tro?
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-18 kl. 13:57.
Citera
2026-07-18, 14:06
Medlem
Citat:
Det är inte på något sätt ett bevis på att Gud finns. Vi vet helt enkelt inte. Förstår inte varför det ska vara så svårt att ta in. Kan det inte räcka med att du har en tro?
Jo det är ett tydligt bevis.
Citera
2026-07-18, 14:14
Medlem
Citat:
Jo det är ett tydligt bevis.
Okej, då är det väl bara att du kontaktar någon vetenskapligt tidskrift och berättar att du har bevis för att Gud finns. En publicerat artikel skulle göra dig världskänd inom några få minuter.

Men du vill väl inte. Du vill bara berätta här på Flashback.
Citera
2026-07-18, 14:18
Medlem
Citat:
Okej, då är det väl bara att du kontaktar någon vetenskapligt tidskrift och berättar att du har bevis för att Gud finns. En publicerat artikel skulle göra dig världskänd inom några få minuter.

Men du vill väl inte. Du vill bara berätta här på Flashback.
Precis som du borde kontakta någon vetenskaplig tidskrift och berätta att du har bevis på att Gud inte finns eftersom du hade en glasburk i vakuum men inget inne i och plötsligt av sig själv så ploppade det upp ett litet liv där.
Citera
2026-07-18, 14:21
Medlem
Citat:
Precis som du borde kontakta någon vetenskaplig tidskrift och berätta att du har bevis på att Gud inte finns eftersom du hade en glasburk i vakuum men inget inne i och plötsligt av sig själv så ploppade det upp ett litet liv där.
Jag har aldrig sagt att jag har bevis på att Gud inte finns.
Citera
2026-07-18, 14:24
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag har bevis på att Gud inte finns.
Jag la ju upp bevis på att Gud finns så då är det bara för dig att acceptera fakta
Citera
2026-07-18, 14:30
Medlem
Citat:
Jag la ju upp bevis på att Gud finns så då är det bara för dig att acceptera fakta
Anser inte att det är något bevis för att Gud finns. Knappast någon annan heller.

Men som sagt, kontakta gärna någon vetenskapligt tidskrift och berätta att du vill publicera beviset för att Gud finns. Lycka till.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-18 kl. 14:41.
Citera
2026-07-18, 16:32
Medlem
Citat:

Koncensus inom forskarvärlden är att vi inte vet om Gud
Vetenskapen, inte minst inom fysiken strävas det efter singulariteten, monoteism är definition av singulariteten - ”Herren är en”(Bibeln) , ”gud” betyder typ - ”kallad på/åkallad”, och det är just detta vetenskapen gör i sitt sök efter singulariteten, att deras kall ska landa i det de kallar på, alltså - Gud
Senast redigerad av Kirev 2026-07-18 kl. 16:38.
Citera
2026-07-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Vetenskapen, inte minst inom fysiken strävas det efter singulariteten, monoteism är definition av singulariteten - ”Herren är en”(Bibeln) , ”gud” betyder typ - ”kallad på/åkallad”, och det är just detta vetenskapen gör i sitt sök efter singulariteten, att deras kall ska landa i det de kallar på, alltså - Gud
Hade du något bevis på att Gud finns, eller?
Citera
2026-07-18, 18:05
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Hade du något bevis på att Gud finns, eller?

Bara dåren säger att Gud inte finns, visste du det?
Citera
2026-07-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Bara dåren säger att Gud inte finns, visste du det?
Vilken jävla tur att jag då aldrig sagt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in