Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbusiness
– Jag var trött på allt och ville ta livet av mig. Jag orkade inte mer, säger den misstänkte enligt Ekstrabladet.
Efter det fick 48-åringen frågor om vad brottsplatsen betyder för honom.
– Jag har alltid varit där.
– Vad gjorde du där, undrar åklagaren.
– Målade, svarar den misstänkta.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6QqoE/efter-skottlossningen-i-alborg-haktningsforhandlingg
H*nrik H*nsen erkände vidare mord och omständigheterna kring mordförsöket på polisen.
Jävligt rörig häktningsförhandling, en timme försenat och efter GM fått gå tillbaka till bilen för att dörrarna var låsta så dök domaren till slut upp och inledde med att ta 15 minuters rökpaus.
En begäran om att förhandlingen skulle ske bakom lykta dörrar behandlades men avslogs då GM erkänt och sa sig vilja ge en förklaring till vad som inträffat. Pressen belades dock med referatförbud. Sedan behandlades frågan om namngivningsförbud, vilket avslogs då GM:s namn är så vanligt förekommande. När sedan HH skulle ge sin förklaring så vägrade han, varpå domaren stängde dörrarna och samtidigt hävde referatförbudet...
HH hade i alla fall inte skjutits i halsen som det uppgavs igår. Han haltade och hade ett plåster i pannan.
-
Som jag förstod det på en person som pratat med ett vittne, så ska HH först anlagt branden inne på firman hans far startade för drygt 50 år sedan. Den avlidne ska ha knackat på dörren efter att ha noterat brandrök varpå HH öppnade och sköt honom i magen, HH ville väl få dö i fred. Därefter blev det vilda västern när Polisen dök upp.