2026-07-18, 11:48
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Största kassasuccén för i år troligen. 8.3 på imdb. Nära 100% på Rotten Tomatoes.

Det gick inte så bra för tokhögern att sänka filmen.

Imdb och rotten tomatoes kontrollerar numera betygsättningen rätt så hårt så det går inte att ta dessa på allvar.
Citera
2026-07-18, 11:50
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Imdb och rotten tomatoes kontrollerar numera betygsättningen rätt så hårt så det går inte att ta dessa på allvar.

Hollyweird köper betyg likt våra gangsterrappare här hemma köper spotify-lyssningar och säljare av produkter köper fake reviews. Det är bara att outsourca till tredjevärlden, finns många företag som säljer sina tjänster.

AI:

Yes, Hollywood definitely games the system, but the method is slightly different than buying fake Spotify streams. Instead of using raw bot farms, Hollywood studios and PR firms use system manipulation, aggressive gatekeeping, and targeted micro-payments to buy the ratings they want.

An industry exposé by Vulture blew the doors off this exact practice, proving that the system is heavily manipulated.

Och IGN:

"Rotten Tomatoes Under Fire After PR Firm's Scheme to Pay Critics for Positive Reviews Uncovered"
https://nordic.ign.com/ophelia/72407/news/rotten-tomatoes-under-fire-after-pr-firms-scheme-to-pay-critics-for-positive-reviews-uncovered

Vulture

"The Decomposition of Rotten Tomatoes The most overrated metric in movies is erratic, reductive, and easily hacked — and yet has Hollywood in its grip."
https://www.vulture.com/article/rotten-tomatoes-movie-rating.html
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-18 kl. 11:57.
Citera
2026-07-18, 11:51
Medlem
Inget problem med vackra svarta kvinnor. Denna kvinna var ful stryk dock
Citera
2026-07-18, 11:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Kommer se filmen, men vill inte egentligen.

Tom Holland och hans fru är helt värdelösa som skådespelare.
Jordens ''vackraste'' kvinna är inte snygg alls.
Transan Page ser ut som hon hatar livet.

Det är väl detta som får mig att inte vara jätte sugen på filmen.
Citera
2026-07-18, 11:55
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kommer se filmen, men vill inte egentligen.

Tom Holland och hans fru är helt värdelösa som skådespelare.
Jordens ''vackraste'' kvinna är inte snygg alls.
Transan Page ser ut som hon hatar livet.

Det är väl detta som får mig att inte vara jätte sugen på filmen.

Och de köpta, falska höga betygen?

https://nordic.ign.com/ophelia/72407/news/rotten-tomatoes-under-fire-after-pr-firms-scheme-to-pay-critics-for-positive-reviews-uncovered

https://www.vulture.com/article/rotten-tomatoes-movie-rating.html
Citera
2026-07-18, 12:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Hollyweird köper betyg likt våra gangsterrappare här hemma köper spotify-lyssningar. Det är bara att outsourca till tredjevärlden, finns många företag som säljer sina tjänster.

Rotten Tomatoes ägs och drivs av Fandango Media, som i sin tur är ett samriskföretag (joint venture) mellan NBCUniversal (som kontrollerar majoriteten) och Warner Bros.

Hollywood kontrollerar alltså rotten tomatoes.

IMDb har förändrat sitt betygssystem främst för att stoppa så kallad "review bombing", vilket man kan förstå.

Men detta har istället gjort så att sämre betyg inte har någon som helst betydelse längre.

Imdb lägger bara in som sämst medelmåttiga betyg vilket gör att filmer som faktiskt är dåliga får mycket högre betyg i snitt.

Det är inte seriöst.
Citera
2026-07-18, 12:10
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Är det inte typ en universell sanning att man inte kan filmatisera Homeros epos?
Camerini försökte på 50-talet i en film på typ 1:50 h och efter det blev nog alla bortskrämda.
Cohen-bröderna använde en del referenser i 'O brother, where art thou?' men storyn var ju helt annorlunda. Det säkra valet rent artistiskt hade nog varit en miniserie. Men vi vet redan att Nolan kommer tjäna pengar som satan här då folk kommer köpa snacket om någon super-IMAX vi aldrig sett förr. Upp till bevis, då!

https://www.imdb.com/title/tt0047630/

Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Det finns en miniserie redan, från 1997, med Armand Assante i huvudrollen, som faktiskt inte är helt värdelös.

https://www.imdb.com/title/tt0118414/?ref_=nv_sr_srsg_4_tt_7_nm_0_in_0_q_odyss%C3%A9n

Själv minns jag denna
https://www.imdb.com/video/vi4187095321/?ref_=tt_vids_vi_1

Det är väl i modern tid det definitivt finns en möjlighet att äntligen filmatisera grekisk mytologi med värdighet.
Citera
2026-07-18, 12:16
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det tar fortfarande inte bort det faktum att negressen som ska spela världens vackraste kvinna är direkt ful. Transan Ellen Page med sina 150cm och 48kg som en stor grekisk krigare HAHAHA! och den svarte som filmen inleder med i rastaflätor. För att inte tala om att det finns rapmusik i filmen som någon nämnde.

Vad i helvete tänkte Nolan? Han har sålt sin själ till woke. Tönt!

Vissa av oss har insett det uppenbara: Nolan har varit slut i 14 år. Tenet exempelvis, var ett totalt haveri, toppat med en helt stel, känslolös insats av skräpskådespeleraren John David Washington i huvudrollen. En person som inte har fått en enda roll de senaste 3-4 åren, och har ingenting kommande heller.

Rapmusik i en sån här film, hmm, det måste jag googla fram, låter väldigt märkligt.

Sharon Stone i total recall, där har du sköna Helena! 👌

Nej Tenet var ingen höjdare, det kan jag skriva under på.
Citera
2026-07-18, 12:21
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vem bryr sig om betygen på internet?
Vilken tjomme som helst kan sätta betyg utan att ha sett filmen.
Att följa t.ex. IMDB är inget en äkta filmentusiast gör.
Jag tror tokhögern bryr sig ganska mycket om att filmen både är en kassako och en omtyckt film, det blir en förlust i deras kulturkrig. Imdb brukar vara en rätt bra indikation på vad folk tycker.
Citera
2026-07-18, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Rapmusik i en sån här film, hmm, det måste jag googla fram, låter väldigt märkligt.

Sharon Stone i total recall, där har du sköna Helena! 👌

Nej Tenet var ingen höjdare, det kan jag skriva under på.
Hm, är det inte i promotionsyfte, och inte i filmen? Ja, rapskiten.

Det görs knappt nå bra filmer mer som det verkar.
Citera
2026-07-18, 12:36
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Hm, är det inte i promotionsyfte, och inte i filmen? Ja, rapskiten.

Det görs knappt nå bra filmer mer som det verkar.

Det verkar vara under eftertexterna, jag Youtubade, Ludwig Göransson var inblandad och mina poäng för enkom ljud blir... *Brevsprätt och trumvirvel* ... Noll komma sjuttiofem av tolv möjliga! 👌
Citera
2026-07-18, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Det verkar vara under eftertexterna, jag Youtubade, Ludwig Göransson var inblandad och mina poäng för enkom ljud blir... *Brevsprätt och trumvirvel* ... Noll komma sjuttiofem av tolv möjliga! 👌
Ungefär som dansbandsmusik i en hardcore porrfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in