Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Jag har inte fått några bevis. Du anser att jag har fått sådana, men de är inte alls någon form av bevis. Att du påstår saker innebär inte att det är bevis.
Koncensus inom forskarvärlden är att vi saknar bevis för att en Gud finns. Hur kan så många ha tokfel enligt dig?
Kan du inte bara acceptera att du har en tro, att vi inte vet om Gud finns eller inte, och att det saknas vettiga vetenskapliga evidens för att han finns?
Gällande att jag avfärdade utan reflektion stämmer inte. Sluta att hitta på saker. Vi diskuterade studien om nära-döden-upplevelser, du kan inte ha glömt det.
Du är fan så oseriös man kan bli.
Du behöver jobba på dig själv, du ser det inte själv men du har en hög arrogans och du vet inte vad du pratar om. Vad du beskriver är mer hur saker känns för dig, inte hur verkligheten faktiskt ser ut. Du verkar inte ha mycket intresse av att förstå, mer att säga hur det är, och sånt är svårt att diskutera med.
Du får ny information, istället för att analysera den så filtrerar du den genom dina åsikter, där allt som stödjer dina åsikter stannar kvar och det som inte passar glider igenom. Det är anmärkningsvärt hur du inte ser att du inte har kommit med ett enda riktigt argument, utan dina svar är saker så som "det vet ju alla", och "du kan väl inte tro det?"
Det kanske känns för dig som du sagt något vettigt, men sådana saker är inte argument och är trams om man ska hålla en seriös debatt. Ja, jag vet att du inte använde just dom specifika orden, men det är saker i samma anda som du använder och sedan menar att du nu refuterat något. Ser du verkligen inte hur meningslöst det hela är?
Fram tills att du själv väljer att titta inombords och ändrar hur du ser på dig själv och omvärlden så kommer det vara helt meningslöst att diskutera med dig, om det fungerar som så att oavsett vilka argument man använder så får man samma svar, så är det inget argument, utan en terapisession.