2026-07-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Identiity
Polisen hängde vid en port vid Håkan Lundbergs gata 16-18 ndagarna efter attacken. Vet inte om det kan hjälpa något i vår utredning kring pojken.
Det ligger 50m från brottsplatsen. Polisen kan lika gärna ha knackat på för att förhöra sig om ev vittnen. Eller så bor pajasen där.
Citera
2026-07-17, 17:13
Medlem
GammalTantSkanes avatar
På Håkan Lundbergs gata 16 bor Di*go D*mirov 36 år, pappa till pojken?

* = e

Tillägg: på hans FB ser det dock ut som han bara har tre små barn.
Senast redigerad av GammalTantSkane 2026-07-17 kl. 17:18.
Citera
2026-07-17, 19:13
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
dog hon eller bara skadad?
Citera
2026-07-17, 21:02
Medlem
Blondinss avatar
Vet vi MGM?
Citera
2026-07-17, 21:24
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENP87
Enligt rykten i staden är det en svensk pojk. Försöker fiska fram namn men inte lätt

Du tänker alltså publicera namnet på en icke straffmyndig (ej fyllda 15 år) person?
Citera
2026-07-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
dog hon eller bara skadad?
Hon blev skadad men har nu fått lämna sjukhuset, så det har slutat väl.
Sedan kan hon ju ha fått psykiska men, som kan plåga henne för lång tid.
Citera
2026-07-17, 21:39
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Du tänker alltså publicera namnet på en icke straffmyndig (ej fyllda 15 år) person?

Det hoppas jag verkligen. En 15-ish åring som utsätter ett okänt, oskyldigt barn, 5 år gammal, för dödligt våld har förbrukat sin rätt till barndom. Låt hans identitet bli känd för allmänheten. Domstolar kan inte döma honom, men någon rådig medborgare kanske kan ge honom ett rättmätigt straff.
Citera
2026-07-18, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Självklart det är så det fungerar. Så fungerar det i hela västvärlden att så länge gärningsmannen är mörkhyad så går man inte ut med namn, men jävlar i mig ifall det är en vit - då har du en bild samt namn på det hela.

Knappast!! Då hade det inte varit så många missförstånd kring dödsmisshandeln i Mölndahl där det var svenskar men många felaktigt hävdar det motsatta……
Citera
2026-07-18, 06:35
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det hoppas jag verkligen. En 15-ish åring som utsätter ett okänt, oskyldigt barn, 5 år gammal, för dödligt våld har förbrukat sin rätt till barndom. Låt hans identitet bli känd för allmänheten. Domstolar kan inte döma honom, men någon rådig medborgare kanske kan ge honom ett rättmätigt straff.
"15" år, kan betyda 20+. De brukar ha ljugit om sin ålder. Kanske man borde göra tandprover?
Citera
2026-07-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
På Håkan Lundbergs gata 16 bor Di*go D*mirov 36 år, pappa till pojken?

* = e

Tillägg: på hans FB ser det dock ut som han bara har tre små barn.

Och tidigare hette han Sen*t Bejz*ku men verkat ha bytt namn till Di*go D*mirov

* = a
Citera
2026-07-18, 09:22
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Och jag påstår inte heller att du skrev det, så varför påstå det?

Igen då, de misstänkta i Kevinfallet var två oskyldiga barn. Flyktingpojken var ju aldrig misstänkt utan avfördes tidigt i utredningen. Det är ju först nu som han kan ses som misstänkt tack vare att GW pekar ut honom.

Jag tolkar dig så här:

- Man skriver inte ut att gärningsmannen i Luna-fallet är invandrare. Och detta av politiska skäl.

- Man lägger skulden på oskyldiga i Kevin-fallet för att den mest trolige gärningsmannen är invandrare.

Och det jag påstår med det jag skrev är detta:

Att man inte skrev ”invandrare” i Luna-fallrt berodde inte på att man inte ville ha fram den informationen utan det berodde på att den misstänkte var ett barn. Och då är man sparsamma med det man skriver om misstänkta.

Att man gav sig efter de två oskyldiga i Kevin-fallet berodde på att man verkligen trodde att de var skyldiga. Hade man bara velat undvika att göra en flykting till huvudmisstänkt hade man ju bara kunnat säga att man inte hittade några misstänkta. Det hade besparat de oskyldiga väldigt mycket lidande, inkl deras föräldrar. Det hade besparat Kevins släktingar mycket lidande. Det hade gjort att de ansvariga inte blivit det de nu blev, hela Sveriges hatobjekt. Och staten hade sparat de där pengarna man betalade till de oskyldiga.
Du får fråga valfri AI-sökmotor hur Laila Freivalds, socialdemokratisk minister vid tiden, inverkade på utredningen och media. (Ja; det var ett mörkande av GM redan från första veckan i Kevinfallet.)

Men håll er nu till topic framöver.
Citera
2026-07-18, 12:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Hon blev skadad men har nu fått lämna sjukhuset, så det har slutat väl.
Sedan kan hon ju ha fått psykiska men, som kan plåga henne för lång tid.
Jag killgissar optimistiskt, från mina egna barn, att hon säkert kommer att minnas det hela livet men om hennes föräldrar hjälper till att bearbeta det positivt och t.ex inte gå igång med hat, ilska, ångest, rädsla för andra människor, så går det förbi ungefär som en stor olycka eller något. Dvs ingen ångest. 5 år är en mycket låg ålder och man är mer känslig när man är 10-15 år.

Föräldrarna däremot kommer aldrig att må som vanligt igen och de bör få hjälpsamtal av kommunen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in