Vad de sannolikt kunde se på ~140 meter:Sen förklarade jag att fotografen själv angett att avståndet var längre och att han påstod sig ha sett en ansiktsmask:
✅ En person fanns på taket
✅ Rörelsemönster – någon som sprang, kröp eller rörde sig målmedvetet
✅ Ungefärlig kroppsbyggnad – lång/kort, smal/kraftig
✅ Klädernas huvuddrag – t.ex. mörka kläder, jacka, byxor
✅ Eventuellt utrustning – något långt föremål (om det var tydligt och kontrasterade mot bakgrunden)
Tack för korrigeringen. Om fotografen själv uppger cirka 175 yards blir avståndet ungefär 160 meter (175 × 0,914 m = 160 m). Då blir bedömningen ännu mer försiktig.Det blir ju minst sagt märkligt då att vittnet ifråga definitivt påstår att skytten bar mask, kanske hjälm, men inte jeans…. Eller - nej det är faktiskt inte alls märkligt, det som är märkligt är att idioter tolkar hans vittnesmål som nån definitiv sanning trots att det är så extremt välkänt att vittnen ser fel, tolkar fel, uppfattar fel, ändrar sig, missförstår etc etc.. men så länge de vittnar i din favör är tydligen allt sånt helt irrelevant…
Vid 160 meter och normalt dagsljus kan en person med normal syn typiskt se:
* att en person finns där – ja
* kroppsform och rörelser – ja
* stora kläddetaljer (t.ex. mörk tröja/jacka, keps, huva) – ofta ja
* att huvudet/ansiktet ser mörkt eller täckt ut – möjligt
* att det är en viss typ av ansiktsmask – mycket svårt
* ansiktsdrag eller identitet – i praktiken nej
- Jag har aldrig hävdat att video-vittnets vittnesmål eller vittnets video bevisar något till 100%.Och som sagt, jag hävdar att vittnet som tog videon inte kunde urskilja om tyget i figuren på takets svarta byxor var av denim (jeanstyg) eller något annat material.
- Jag hävdar däremot att video-vittnets uppgifter i allt väsentligt bekräftas av ett annat, oberoende vittne utanför ett bibliotek avseende färgen (svart) på mannens klädsel, samt att han hade ett gevär i händerna och en mask över ansiktet.
- Jag hävdar att inget av de två vittnena finns listade i åklagarens bevisning, ej heller deras vittnesmål.
- Jag hävdar att den video som vittnet tog ej heller den finns med i sagda bevisning.
- Jag hävdar att de "nine items" som polisen plockade upp från en busshållsplats direkt utanför sagda bibliotek inte heller dessa finns listade i åklagarens bevisning.
- Att Utah State Bureau of Investigation (SBI) skickade sagda "nine items" till FBI för DNA-tester, men att 'någon' från samma SBI gav kontraorder till FBI, med förklaringen att "the items" tillhörde en person från TPUSA och därmed inte behövde testas.
- Att SBIs ansvariga under hearingen inte visste vem som hade skickat kontraordern, eller vem TPUSA-individen i så fall var.
"det som är märkligt är att idioter tolkar hans vittnesmål som nån definitiv sanning"Något jag aldrig har gjort. En lögn, således.
SP: Um when officers were canvasing the scene, um they were also trying to see right uh the route of the shooter as well as just trying to find the shooter. and they deem or they determined that the Fulton Library stood out because there were um unattended items there at the bus stops that were away from the courtyard area and so to them they thought it was suspicious.
Q: And were certain items seized from and what were they?
SP: Yes, you had a backpack um a jacket as well as some gloves and there may have been some other things. I just don't recall them right now.
Q: And do you recall what the item numbers were of those seizures? Was it nine? Does that ring a bell?
SP: I don't remember.
Q: Uh those whatever was seized was sent to the FBI lab for processing?
SP: Yes.
Q: Um and along with some information that the suspect may have uh shed some of this these items as he fled? Correct?
Q: Was a decision at some time made and and you were requesting that both DNA and other type of analysis get done?
Q: At some point, did you decide to pull a plug on that?
SP: Um, at the time when it was already sent, we didn't have more information as far as whether or not whe whether or not the evidence that were collected there were probative, ...
Q: ...but eventually you communicated to the lab that those items were not in fact connected with the case and there was no need to do further testing?
SP: I don't remember communicating that.
Q: Okay. If that's in the notes of the FBI or the ATF, would that be inconsistent with what you know?
SP: Uh, no.
Q: Okay. I'm mentioning because some of the reports, the lab reports have those items listed.
SP: Okay.
Q: I just want to be clear that those items eventually you determined were not related to this case. Would that be fair?
SP: Yeah, that would be fair.
Mr. Burt: Okay. I want to ask you about a couple of those reports. The first report was a report that you wrote on September 22nd that documented the overview of the crime scenes, correct?Vad av det här menar du förändrar innebörden av det jag valde att citera och hur?
Sergeant Faumuina: Yes.
Mr. Burt: And there were various crime scenes that you've described on direct examination, correct?
Mr. Burt: One of them was the Fulton Library.
Mr. Burt: Tell us why that was a potential crime scene.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera