2026-07-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag är faktiskt okej med den slutsatsen. Jag föredrar generellt en överenskommen fred, men om en någorlunda rättvis fred inte kan uppnås så är enda sättet att få slut på kriget att den ena sidan utplånar den andra. Och en fred behöver vara någorlunda rättvis för att vara långsiktigt hållbar.

Ja. fast det där med "rättvis" blir ju alltid besvärligt och en efterhandskonstruktion. Man kan enkelt argumentera för att tyskland straffades långt hårdare vid freden efter ww2 än ww1, objektivt.

men en förhandlad och formaliserad fred kontra vilkorlös kapitulation är ju de 2 metoderna man kan avsluta ett krig.

Citat:

Det är väl 29 länder som anser att Israel inte har rätt att existera (om jag kommer rätt ihåg), så jag utgår från att de är Israels fiende, medan Israel är deras fiende. Just let it rip, så får vi slut på den här destruktiva långköraren en gång för alla...

Nja. de erkänner inte israel formelt (det är lista på riktiga "shithole-countries"), men det är inte mycket till "fiender" om man räknar bort de som redan anfallit och bedriver krig mot israel och försöker just "få de att upphöra att existera"dvs iran, syrien, libanon (och de myller arab/terror - klaner, typ hezzbollah pj etc.)

många av de andra handlar ju med israel och bedriver lite informella utbyten. men likt våra politiker behöver underhålla "pöbeln", så gör ju även de en del bröd och spel.
Citera
2026-07-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej. Fel igen. Det var FNs generalförsamling.

Ljuger du medvetet eller är du bara okunnig?

Bestående av brittiska sionister. Om du inte känner till hur Israel kunde bildas ur ett område kontrollerat av UK så får jag hänvisa dig tillbaka till skolbänken årskurs 9.

Citat:
The Balfour Declaration was a public statement issued by the British Government on November 2, 1917, announcing its support for the establishment of a "national home for the Jewish people" in Palestine. The declaration was contained in a letter from Arthur James Balfour, the British Foreign Secretary, to Lionel Walter Rothschild, a leader of the Anglo-Jewish community, for transmission to the Zionist Federation of Great Britain and Ireland.

Citat:

Tvärt om, du slingrar dig. Och de "vissa" är i vanlig ordning pallarna själva. Samma pallar som aktivt stödjer och ingår i Hamas vars slutgiltiga mål är att radera staten Israel och utrota alla judar.

Tvärtom*
Och nej, det är oberoende källor. De enda som förnekar detta är fanatiska sionister. Kom med källa på att det enbart skulle varit palestinier?

Citat:

Svara på frågorna istället för att bara latspamma länkar och citat du inte ens läst igenom själv.

Jag inser att det är jobbigt för er när jag kommer med källor som motbevisar eran propaganda. Medans ni kommer med exakt noll källor. Som vanligt. Gäsp så tråkigt och tröttsamt men framförallt genomskinligt
Citera
2026-07-17, 23:54
Medlem
Citat:
Nej. Fel igen. Det var FNs generalförsamling.

Ljuger du medvetet eller är du bara okunnig?

Tvärt om, du slingrar dig. Och de "vissa" är i vanlig ordning pallarna själva. Samma pallar som aktivt stödjer och ingår i Hamas vars slutgiltiga mål är att radera staten Israel och utrota alla judar.

Svara på frågorna istället för att bara latspamma länkar och citat du inte ens läst igenom själv.
Låt aldrig en sabbatsgoy argumentera istället för en jude.

Ditt inlägg hjälper fler och fler goy att vakna ur transen.
Citera
2026-07-18, 00:02
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Bestående av brittiska sionister. Om du inte känner till hur Israel kunde bildas ur ett område kontrollerat av UK så får jag hänvisa dig tillbaka till skolbänken årskurs 9.
Jaha, så du klassar Australien, Belgien, Bolivia, Brasilien, Vitryssland, Kanada, Costa Rica, Tjeckoslovakien, Danmark, Dominikanska Republiken, Ecuador, Frankrike, Guatemala, Haiti, Island, Liberia, Luxemburg, Nederländerna, Nya Zeeland, Nicaragua, Norge, Panama, Paraguay, Peru, Filipinerna, Polen, Sverige, Ukraina, Sovjetunionen, Sydafrika, USA, Uruguay och Venezuela för "brittiska sionister", verkligen? För det var de som röstade för Resolution 181.

Tillbaks med skolbänken med dig - istället för att leta judar under sängen varje kväll.
https://digitallibrary.un.org/record/671195
Citat:
Tvärtom*
Och nej, det är oberoende källor. De enda som förnekar detta är fanatiska sionister. Kom med källa på att det enbart skulle varit palestinier?
De enda som faktiskt namngivs i ditt citat är Al-Haq - och vilka är det? Jo - pallar.
Citat:
Jag inser att det är jobbigt för er när jag kommer med källor som motbevisar eran propaganda. Medans ni kommer med exakt noll källor. Som vanligt. Gäsp så tråkigt och tröttsamt men framförallt genomskinligt
Problemet är - vilket andra användare redan påpekat för dig gång på gång - du läser inte ens dina egna "källor" som du bara klipper in citat från, utan att länka.

Ditt Nakba-citat - länk till det? Nej. Vem sade du det var som inte kom med källor?
Citera
2026-07-18, 00:09
Medlem
Citat:
Jaha, så du klassar Australien, Belgien, Bolivia, Brasilien, Vitryssland, Kanada, Costa Rica, Tjeckoslovakien, Danmark, Dominikanska Republiken, Ecuador, Frankrike, Guatemala, Haiti, Island, Liberia, Luxemburg, Nederländerna, Nya Zeeland, Nicaragua, Norge, Panama, Paraguay, Peru, Filipinerna, Polen, Sverige, Ukraina, Sovjetunionen, Sydafrika, USA, Uruguay och Venezuela för "brittiska sionister", verkligen? För det var de som röstade för Resolution 181.

Och du tror inte att post avk så kunde England och USA utöva en del inflytande?

Citat:

De enda som faktiskt namngivs i ditt citat är Al-Haq - och vilka är det? Jo - pallar.
Du läser ju inte ens vad som står.

Citat:

The classification of the Nakba as genocide is a subject of significant historical and legal debate, with scholars and organizations holding divergent views. While some experts and human rights groups argue that the 1948 events and their ongoing consequences meet the criteria for genocide, others contend the events constitute ethnic cleansing or politicide but fall short of the specific intent required for genocide under international law.

Arguments for Genocide: Proponents, including some UN experts, Doctors against Genocide, and organizations like Al-Haq, assert that the Nakba was a settler-colonial genocide characterized by mass killing, forced expulsion, and the systematic destruction of Palestinian society, culture, and political rights. They point to declassified archives showing intent by Zionist leaders to expel Arabs, the destruction of over 530 villages, and the killing of thousands as evidence of a plan to destroy the group in whole or in part. This perspective often frames the 1948 events as the beginning of an "ongoing Nakba" that includes current actions in Gaza, which South Africa cited in its 2023 case at the International Court of Justice (ICJ).

Arguments for Ethnic Cleansing: Conversely, historians such as Derek Penslar, Yair Auron, and Ronit Lentin argue that while the Nakba involved severe ethnic cleansing and massacres, it does not fit the legal definition of genocide because the primary aim was displacement rather than the total annihilation of the Palestinian people. They note that approximately 150,000 Palestinians remained within the borders of the newly established Israel after the 1948 war, suggesting the intent was removal rather than extermination. Political scientist Ian Lustick has described the events as a tragic unfolding of circumstances rather than a premeditated genocidal campaign.

Citat:
Problemet är - vilket andra användare redan påpekat för dig gång på gång - du läser inte ens dina egna "källor" som du bara klipper in citat från, utan att länka.

Att du och andra sionisttroll vägrar att ta in och acceptera vad som står faller på er. Ni är ju de som inte läser vad som står.Alla med fungerande läsförståelse kan enkelt läsa och själva se att ni förnekar vad som står framför era ögon.

Citat:
Ditt Nakba-citat - länk till det? Nej. Vem sade du det var som inte kom med källor?

Du har inga källor på att det bara skulle vara palestinier som klassar nakban som ett folkmord alt etnisk rensning. Jag pekar även ut för dig att du ljuger om att texten inte skulle säga det som faktiskt står och att du ljuger om att det "enbart" skulle vara Al-Haq som nämns i citatet. Om du vill återfå grundläggande trovärdighet så får du börja komma med källor för dina påståenden och sluta förneka att det som står faktiskt står.
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-18 kl. 00:13.
Citera
2026-07-18, 00:09
Medlem
Citat:
Vad ska du komma med härnäst? Att Keir Starmer ska vara ateist, diktera själv vilken ed han ska svära när han blev statsminster och att han skulle uppfostra sina barn till judar? HUR HAMAS ÄR DU?!

https://en.wikipedia.org/wiki/Keir_Starmer
Starmer is an atheist, and chose to take a "solemn affirmation" (rather than an oath) of allegiance to the monarch in 2022.[416] He has said that although he does not believe in God, he recognises the power of faith to bring people together and has been supportive in raising his children in the Jewish faith

Det är nog dags att införa sociala krediter för goy så de lär sig veta hut.
Citera
2026-07-18, 00:12
Medlem
Citat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nakba
Citera
2026-07-18, 00:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Och du tror inte att post avk så kunde England och USA utöva en del inflytande?
Men herregud. Tror du på fullaste allvar det själv?

Citat:
Att du och andra sionisttroll vägrar att ta in och acceptera vad som står faller på er. Alla med fungerande läsförståelse kan enkelt läsa och själva se att ni förnekar vad som står framför era ögon.
Ah, till skillnad från dig själv menar du? Som alltså avfärdar FN som "sionister"?
Citat:
Du har inga källor på att det bara skulle vara palestinier som klassar nakban som ett folkmord alt etnisk rensning. Jag pekar även ut för dig att du ljuger om att texten inte skulle säga det som faktiskt står och att du ljuger om att det "enbart" skulle vara Al-Haq som nämns i citatet. Om du vill återfå grundläggande trovärdighet så får du börja komma med källor för dina påståenden och sluta förneka att det som står faktiskt står.
Än en gång - läste du ens vad du själv länkade till?

Ditt eget citat;

Citat:
Arguments for Ethnic Cleansing: Conversely, historians such as Derek Penslar, Yair Auron, and Ronit Lentin argue that while the Nakba involved severe ethnic cleansing and massacres, it does not fit the legal definition of genocide because the primary aim was displacement rather than the total annihilation of the Palestinian people. They note that approximately 150,000 Palestinians remained within the borders of the newly established Israel after the 1948 war, suggesting the intent was removal rather than extermination. Political scientist Ian Lustick has described the events as a tragic unfolding of circumstances rather than a premeditated genocidal campaign.
Din egen länk säger alltså rakt ut att det klassas inte som folkmord.

Så varför fortsätter du tråden igenom att tjata om "folkmord"?
Citera
2026-07-18, 00:19
Medlem
Citat:
Men herregud. Tror du på fullaste allvar det själv?

Ah, till skillnad från dig själv menar du? Som alltså avfärdar FN som "sionister"?

Än en gång - läste du ens vad du själv länkade till?

Ditt eget citat;

Din egen länk säger alltså rakt ut att det klassas inte som folkmord.

Du skämmer ju verkligen bara ut dig själv.

Som jag sa. Folkmord alt etnisk rensning. Men kul att du bevisar att du inte läser vad som skrivs.
Citera
2026-07-18, 00:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Som jag sa. Folkmord alt etnisk rensning. Men kul att du bevisar att du inte läser vad som skrivs.
Varför fortsätter du tjata om folkmord - när det inte alls har skett? Inte ens enligt dina egna länkar?

Nej - jag läser inte dina konstanta inklippta citat utan länkar till - men nog fan läser jag det jag själv hänvisar till.
Citera
2026-07-18, 00:21
Medlem
Citat:
Varför fortsätter du tjata om folkmord - när det inte alls har skett? Inte ens enligt dina egna länkar?

Som sagt. Vissa klassar nakban som folkmord, andra som "enbart" etnisk rensning. Därav att jag skriver folkmord alt etnisk rensning. Oavsett förskräckliga brott begångna av sionisterna. Du bevisar återigen att du saknar grundläggande läsförståelse när jag måste förklara samma sak hundra gånger för dig
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-18 kl. 00:24.
Citera
2026-07-18, 00:23
Medlem
Citat:
Nej - jag läser inte dina konstanta inklippta citat utan länkar till - men nog fan läser jag det jag själv hänvisar till.

Det märks att du inte läser de källorna jag hänvisar till, eller ens mina inlägg. Utan bara tramsar och trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in