2026-07-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xNONE
Vadå "ska vara kass ändå"? Är du med flera här inne efterblivna? Filmen har sjukt höga betyg både på critics och audiences scores. De woke-inslag ni är så extremt rädda för är typ 5 min screentime totalt i en film som är 170+ minuter.

What? Så det är bra film enligt dig?
Citera
2026-07-17, 22:32
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Vadå "ska vara kass ändå"? Är du med flera här inne efterblivna? Filmen har sjukt höga betyg både på critics och audiences scores. De woke-inslag ni är så extremt rädda för är typ 5 min screentime totalt i en film som är 170+ minuter.

Att filmen har "höga betyg" från woke-aktivister som också råkar kalla sig för "journalister" - Det betyder verkligen ingenting.
Citera
2026-07-17, 23:03
Medlem
Pedris avatar
https://www.metacritic.com/movie/the-odyssey-2026

89/100 av kritikerkåren bestående av 59 utvalda kritiker.

Stabila 55/100 i userscore efter 523 röster.
Senast redigerad av Pedri 2026-07-17 kl. 23:06.
Citera
2026-07-17, 23:06
Medlem
Pedris avatar
Citat:
5.5/10 på Metacritics userscore. Det är snarare extremt lågt för en film av Nolan.
Citera
2026-07-17, 23:31
Medlem
Så den är genomrutten alltså??

Fyfan att det ska vara så svårt få till stora episka filmer nuförtiden.
Citera
2026-07-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
https://www.metacritic.com/movie/the-odyssey-2026

89/100 av kritikerkåren bestående av 59 utvalda kritiker.

Stabila 55/100 i userscore efter 523 röster.

Och samtidigt har den 97% I audience score på RT? Sluta va efterbliven uppenbarligen är det en bra film enligt de flesta.
Citera
2026-07-17, 23:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Sicken besvikelse. På slutet satt jag bara och väntade att den skulle ta slut.

*Lång och seg
*Mediokert skådespeleri
*Alldeles för högt ljud i vissa sekvenser

En stark 2 av 5 från mig.
Citera
2026-07-17, 23:56
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Så den är genomrutten alltså??

Fyfan att det ska vara så svårt få till stora episka filmer nuförtiden.

Den är inte genomrutten men samtidigt så är den precis som man hade förväntat sig av en film som släpps 2026.

Problemet är att folk har sänkt ribban så pass mycket att dåliga eller medelmåttiga filmer idag anses vara riktigt bra och jag förstår inte hur det kunde bli så.
Citera
2026-07-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kul att Hannes Fossbo, också på SVT, sågar filmen och gissar att Nolans version av Homeros ”Odyssén” blir ett fiasko.

svt.se
Fast när Hannes gjorde reportaget 29 juni hade han med största sannolikhet sett hela filmen utan endast trailern.
Det vi får hoppas att det han säger stämmer. Att det blir ett magplask.
Citera
2026-07-18, 03:13
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Och samtidigt har den 97% I audience score på RT? Sluta va efterbliven uppenbarligen är det en bra film enligt de flesta.

Det är säkert många av de som sympatiserar med att den är woke som genast gått och sett den och också ser till att ge ett högt betyg. Vi får se hur det går på längre sikt, både med betyg och biljettförsäljningen.
Citera
2026-07-18, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Att filmen har "höga betyg" från woke-aktivister som också råkar kalla sig för "journalister" - Det betyder verkligen ingenting.
Det betyder såklart mer att massa personer ger den 0/10 på Metacritic utan att ha sett filmen.
Citera
2026-07-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Det är säkert många av de som sympatiserar med att den är woke som genast gått och sett den och också ser till att ge ett högt betyg. Vi får se hur det går på längre sikt, både med betyg och biljettförsäljningen.

De flesta bryr sig inte eller vet inte ens att det pågår en woke-debatt om filmen. Vi snackar typ totalt fem minuter screen time för dessa karaktärer. Ellen/Elliot page spelar heller inte Achilles som det gråtits om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in