2026-07-17, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ville du nåt denna gången?
Japp, men det löste du genom att med all önskvärd tydlighet visa på exakt det jag sa. Du vill inte diskutera, du vill bara ha lite ryggdunk på lilla misslyckande pappa-självförtroendet.

Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Precis som de svar du ger alla som inte ryggdunkar dig.
Så oerhört oförutsägbart. Och trist.

Ett tips bara för dig;
Familjeliv (eller vad nu det forumet heter).
Seså, iväg med dig och umgås med dina barn nu. De saknar dig väl efter att du suttit här i dygn och gafflat om ingenting?

Eller så lade de kanske inte ens märke till att du inte ens var där...
Citera
2026-07-17, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Högst sannolikt så hade de självklart inte gjort ditt val. TROTS att de behövde slita på en bondgård så valde de ändå att ta hand om barn. Det är du som är lat med brist på driv och ork som hånar det slit de gjorde. Utan det slitet hade du inte levt idag. Men nu sätter du punkt för deras historia. Mörker

Såklart dom valde eftersom dom levde ett tomt liv och inte hade något att förlora. Och uppenbarligen gjorde barnen dom inte lyckliga.
Man är varken brist på driv eller ork för att man inte vill förstöra sitt liv.
Citera
2026-07-17, 22:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
”Förstöra sitt liv” alltså herregud. Sen har man självklart en viss skyldighet gentemot de som satte dig till världen. Det är bara denna nya egocentriska generation som spenderar upp hela sitt arv och går i graven som sitt släktträds största förrädare. Men skönt att Darwinismen tar hand om dig.

Jag menar såklart inte att alla förstör sina liv som har barn. De flesta ville ha barn och så är det nu också. Men i denhär tråden ska alla tydligen ha barn, även de som inte vill. Vill man inte så ja, då förstör man sitt liv, som alla andra saker man kan tvingas till.

Det finns inga vettiga förklaringar till varför alla ska ha barn. I vilket syfte?
Citera
2026-07-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Japp, men det löste du genom att med all önskvärd tydlighet visa på exakt det jag sa. Du vill inte diskutera, du vill bara ha lite ryggdunk på lilla misslyckande pappa-självförtroendet.

Seså, iväg med dig och umgås med dina barn nu. De saknar dig väl efter att du suttit här i dygn och gafflat om ingenting?

Eller så lade de kanske inte ens märke till att du inte ens var där...
Då får du förtydliga. Vad var det du ville diskutera, eller vad frågade du?
Citera
2026-07-17, 22:26
Avstängd
Citat:
Tråden handlar dock om att diskutera de olika valen. Och jag vill visa på hur egocentriskt valet är att inte skaffa barn. Det är såklart bekvämt att bara tänka på sig själv och eventuellt spendera upp tidigare generationers arv. Men hånet mot de innan dig är gigantiskt. Och det bör kunna stå för när man väljer att inte ta vidare sitt släktträd
Det mest egocentriska är att föröka sig. Det måste du väl ändå begripa? Att skapa "någon" som inte existerar är väl knappast en altruistisk handling.
Så jävla korkad så du tror det är du väl ändå inte?
Eller att någon utomstående ska gå på?
Citera
2026-07-17, 22:28
Medlem
Citat:
Tråden handlar dock om att diskutera de olika valen. Och jag vill visa på hur egocentriskt valet är att inte skaffa barn. Det är såklart bekvämt att bara tänka på sig själv och eventuellt spendera upp tidigare generationers arv. Men hånet mot de innan dig är gigantiskt. Och det bör kunna stå för när man väljer att inte ta vidare sitt släktträd

Ska folk som inte vill skaffa barn ändå göra det för att ta vidare sitt släktträd?
Citera
2026-07-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.

Nej
Citera
2026-07-17, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är väl ännu mer egocentriskt att skaffa egna barn? Det finns miljoner barn på barnhem som gärna skulle vilja adopteras. När detta kommenteras så säger alla "men jag vill ha ett barn som liknar mig. En liten mini-me". Det om något är själviskt!

Och ännu mer egocentriskt av våra förfäder. Enligt economixx vill dom alltså att du och jag ska förstöra våra liv och vara bittra för att dom ska få en generation till. Är inte det egoistiskt?
Citera
2026-07-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är väl ännu mer egocentriskt att skaffa egna barn? Det finns miljoner barn på barnhem som gärna skulle vilja adopteras. När detta kommenteras så säger alla "men jag vill ha ett barn som liknar mig. En liten mini-me". Det om något är själviskt!
Ok ,men sen när du får 0 kronor pension gråt inte 🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Nej
Ursäkta om jag var otydlig, det jag menar är att de som har uppfostrat barn får styra upp allt. Ungdomarna och de förvuxna barnen har inte struktur att göra det.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Och ännu mer egocentriskt av våra förfäder. Enligt economixx vill dom alltså att du och jag ska förstöra våra liv och vara bittra för att dom ska få en generation till. Är inte det egoistiskt?

Japp.

Russinsmurfen vill bara diskutera med folk som tycker likadant. Annars fattar han inte..

Kanske kan han skapa ett forum för föräldrar som älskar att diskutera barn?.wait what?? Det finns? Och det heter familjeliv.se? Varför hänger inte russinsmurfen där och diskuterar barn?

Ingen vet.. han måste vädra sin osäkerhet. Han måste få bekräftelse att valet han gjorde var det rätta, därför väljer han ryggdunkande hör på flashback. Tid han egentligen borde spendera med sina barn.
Citera
2026-07-17, 22:33
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Du låter skarp, torr docka mycket? Jag tycker vi skickar män som dig till skräphögen istället. Du verkar inte tillföra något vettigt än kvinnohat

Barnlösa kvinnor kommer att falla i evig glömska som själviska misantroper. Det fattar väl du också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in