2026-07-17, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Gör det igen. Logga ut.
Att sitta och störa sig på andras liv och älta skit gör ingenting bättre. Det är som att du inte kan släppa det.

Släpp flashback, umgås med dina barn. Hela dagen från morgon till kväll har du suttit och svarat på inlägg. Helt absurt. Umgås med dina barn! Jesus fucking Christ.
Absurt är ordet.

Kom att tänka på det gamla ordspråket "tomma tunnor skramlar högst".

Ja du milde, där förlorade man en halvtimme av sitt underbara barnfria liv.
Citera
2026-07-17, 22:35
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ok ,men sen när du får 0 kronor pension gråt inte 🤣

1. Jag har mitt ISK. Jag räknar med att gå i pension innan 40.

2. Jag kommer se till att få varenda jävla krona jag betalat in i skatt... just in spite. Inte för att jag behöver.
Citera
2026-07-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ursäkta om jag var otydlig, det jag menar är att de som har uppfostrat barn får styra upp allt. Ungdomarna och de förvuxna barnen har inte struktur att göra det.

Jag har inte alls samma erfarenhet. Sen i småbarnsåldern är det ju mest VAB så de blir opålitliga? Det är livets gång och det har säkerligen varit så sedan urminnes tider.
Citera
2026-07-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Barnlösa kvinnor kommer att falla i evig glömska som själviska misantroper. Det fattar väl du också?

Det ska väl vara upp till kvinnor själva om de vill skaffa barn eller inte?
Citera
2026-07-17, 22:38
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone. Att det är nåt fel på dem har man ju alltid vetat men först nu förstod jag vad det var.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.

Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.

Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.

Har du tänkt på att man kanske träffar någon som redan har barn och inte vill ha fler. Man är inte tappad bakom en vagn för det.
Citera
2026-07-17, 22:39
Medlem
Citat:

2. Jag kommer se till att få varenda jävla krona jag betalat in i skatt... just in spite. Inte för att jag behöver.
Är nog inte nån annan än du själv som tror att ditt ISK kommer betala din pension längre än tre veckor.
Citera
2026-07-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Har du tänkt på att man kanske träffar någon som redan har barn och inte vill ha fler. Man är inte tappad bakom en vagn för det.
De som går in i en relation och tar det ansvaret är likställda som om det var deras biologiska barn. Samma sak med adoptivföräldrar.
Citera
2026-07-17, 22:44
Medlem
Citat:

Du kommer få k*k 🤭 om det inte finns en massa ungdomar som betalar in skatt !!
Citera
2026-07-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Seså, iväg med dig och umgås med dina barn nu. De saknar dig väl efter att du suttit här i dygn och gafflat om ingenting?

Eller så lade de kanske inte ens märke till att du inte ens var där...

De undrar nog vad han gör inne i man cave.
Citera
2026-07-17, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
De undrar nog vad han gör inne i man cave.
De kanske inte ens vet att han är där. Eller existerar.
Eller så existerar inte ens dessa arma barn.
Och då är ju allt frid och fröjd
Citera
2026-07-17, 22:50
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det ska väl vara upp till kvinnor själva om de vill skaffa barn eller inte?

Förvisso, men vi ser ju födslotal.
Den Svenska kvinnan är lättlurad och extremt lättpåverkad.

Vi män som är hetero bör hitta andra jaktmarker.

Jag är gift med en Slavisk kvinna och har tre barn.
Hittat hem…
Citera
2026-07-17, 22:52
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du kommer få k*k 🤭 om det inte finns en massa ungdomar som betalar in skatt !!

Du måste vara riktigt jävla trög. För det första så förväntar jag mig ingen pension alls just pga. att nativiteten är så pass låg. Men tro för allt i världen inte att folk med barn kommer få tillgång till någon pension om jag inte får det.

Det är en HELT annan fråga.. men ja, som ser ser ut nu så kommer millennials pension antingen utebli eller vara väldigt låg. Vilket jag räknar med. Därför sparar jag själv på ISK.

Så du får möjligtvis KUK. Du vet att man inte behöver censurera ord här på flashback. Så sug du på den långsamt när du går in på minPension.se. För jag bryr mig jack shit vad den siffran visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in