2026-07-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Preach girl! I love that shit.

Vi måste normalisera att vara barnfri, det är något att vara stolt över. Ofta har vi barnfria tänkt över detta betydligt mer än personer som skaffar barn bara för att "det är ju det man gör"

Satt nyss på ett flyg till Sydostasien, 12 timmars flyg. Ett par hade med sig en bäbis och en 4-5 åring. Bäbisen skrek hela vägen såklart, öronen håller väl på att spränga på stackarn. 4 åringen såg mest apatisk ut. För i helvete, ni har valt familjelivet, resande får vänta tills dom alla är minst 6-7. Föräldrar idag kan vara helt jävla omdömeslösa.

Tur som fan jag hade noise canceling... NEJ, ni ska fan inte resa till Bangkok.. ni får stanna i er jävla lägenhet i Säter tills barnen är minst 7 och då kanske ni kan åka till Mallis.

Eller föräldrar som klagar på att förskolor stänger för tidigt. Ni vill ju inte ens spendera tid med era jävla barn.. många jag känner ser inte ens semester som semester längre. Deras semester är på jobbet. Hell fucking no!!

"Man Fuck them kids" som Bernie Mac sa.
Nu har jag iofs barn men håller med dig, varför är resa med små barn så viktigt?
Citera
2026-07-17, 20:25
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Nu har jag iofs barn men håller med dig, varför är resa med små barn så viktigt?

Folk vill leva som förut. Dom vill inte ge upp vissa saker: utekvällar, resor, dyra köp osv.. Så hamnar dom på lyxfällan för att dom tog lån för att resa.

Hade jag skaffat barn hade jag gett det 100%. Allt skulle kretsa kring att bli den bästa föräldern. Leka med barnen, ingen jävla skärmtid. Jag skulle ABSOLUT inte sitta här och skapa trådar om varför folk inte skaffar barn. Jag skulle absolut inte sitta och kommentera andras val.

Jag säger inte att Russinsmurfen är en dålig förälder.. men jag skulle inte vilja ha en sån bitterfitta, ursäkta ordspråket, som förälder.
Citera
2026-07-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Hon har ju redan förklarat. Traumatisk efter en abort. Inte helt ovanligt tyvärr.

Hon verkar dessvärre använda sig av sex för att döva sina känslor.
Citera
2026-07-17, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Jag har gjort båda. Det går inte ens att jämföra.

Men anledningen till att du är sån hatisk person i allmänhet och mot barn och föräldrar i synnerhet, tror jag, är för att du är avundsjuk. Du är helt enkelt inte fit for service och är oerhört bitter pga det.

Du känner dig redan ensam och missgynnsam, Vilket gör att du kommer bli betydligt mer miserabel som gammal.

Nej som tur är går det inte att jämföra att ha sett över 50 av världens länder och att vara fast med en unge.

Hade jag velat skaffa barn hade jag gjort det.
Berätta nu vad jag skulle vara avundsjuk på. Att sitta fast med en sliten man istället för att ha en eller flera unga killar?
Att vakna av skrik istället för att sova så länge jag vill på helgerna?
Att vara begränsad istället för att resa fem gånger om året, vart jag vill och göra exakt det jag vill istället för att fundera på om ungen orkar med en vandring i Anderna?
Är inte det minsta bitter- tyvärr. Livet är för underbart för det.

Tyvärr inte. Fel igen. Däremot är jag frivilligt ensam emellanåt då jag är introvert och behöver det. Det är svårt att vara miserabel och missgynnsam när man älskar livet.
Citera
2026-07-17, 20:28
Avslutad
Citat:
Hon har ju redan förklarat. Traumatisk efter en abort. Inte helt ovanligt tyvärr.

Det är inget trauma att ha blivit av med en cellklump som hade förstört mitt liv. Och jag ville inte ha barn innan det heller, därav aborten.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det där argumentet bygger på en enorm tankevurpa.... Du utgår blint från din egen egocentriska bias här.. alltså idén om att din personliga livsresa är en universell sanning för alla andra.

Ja, du kanske var barnlös en gång i tiden. Då var du barnlös när du var yngre, kanske vilsen, och levde ett liv som du i efterhand upplever som tomt eller ytligt och tråkigt.... Det krävdes uppenbarligen att du fick barn då för att du skulle mogna, ta ansvar och hitta en djupare mening med din tillvaro. Det är fint för dig, men det är otroligt trångsynt att tro att din personliga kurva gäller för alla.
Du verkar ha helt missat att vuxna människor som väljer bort barn inte har stannat i växten i 20-årsåldern. Man kan uppnå enorm personlig utveckling, ta stort ansvar och hitta ett djupt existentiellt välbefinnande genom andra saker i livet- såsom karriär, djupa relationer, konst, resor, forskning eller att engagera sig i samhället. Eller som introverta spendera massor med tid ensam utan att träffa en själ.

Att du i din frustration måste stämpla andras fria val som ”enkla, ytliga tråkiga och lata” handlar inte om dem. Det handlar om att du har ett desperat behov av att ge dina egna uppoffringar ett högre moraliskt värde för att stå ut med hur slitigt ditt eget liv är... Om du behöver barn för att ditt liv inte ska kännas ytligt säger det mer om din egen inneboende drivkraft än om de som hittar mening på andra sätt.

Det är märkligt sånt här detta kan provocera så många och särskilt män verkar bli oerhört nästan aggressiva i frågan.. När andra män eller kvinnor säger "Jag skiter i den rollen, jag vill hellre lägga mina pengar, min tid och min energi på mina egna intressen, resor och min egen frihet", så uppfattas det nästan som ett förräderi mot mansrollen.

Äh lägg av. De med barn har större jämförelseunderlag än de utan. Självklart har man inte levt någon annans liv och kan jämföre med det. Det är ett icke-argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Inte heller helt ovanligt. Kommer aldrig sluta väl.
Citera
2026-07-17, 20:29
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Känns annars värre att dö om man har barn för de mister samtidigt dig som förälder.

Nej inte så det funkar.
Citera
2026-07-17, 20:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Absolut ojuste sagt.

Du kan ju förklara mig också när du är så duktig. Varför har inte jag barn?
Citera
2026-07-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Absolut ojuste sagt.

Du kan ju förklara mig också när du är så duktig. Varför har inte jag barn?
Det vet väl inte jag.
Citera
2026-07-17, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Preach girl! I love that shit.

Vi måste normalisera att vara barnfri, det är något att vara stolt över. Ofta har vi barnfria tänkt över detta betydligt mer än personer som skaffar barn bara för att "det är ju det man gör"

Satt nyss på ett flyg till Sydostasien, 12 timmars flyg. Ett par hade med sig en bäbis och en 4-5 åring. Bäbisen skrek hela vägen såklart, öronen håller väl på att spränga på stackarn. 4 åringen såg mest apatisk ut. För i helvete, ni har valt familjelivet, resande får vänta tills dom alla är minst 6-7. Föräldrar idag kan vara helt jävla omdömeslösa.

Tur som fan jag hade noise canceling... NEJ, ni ska fan inte resa till Bangkok.. ni får stanna i er jävla lägenhet i Säter tills barnen är minst 7 och då kanske ni kan åka till Mallis.

Eller föräldrar som klagar på att förskolor stänger för tidigt. Ni vill ju inte ens spendera tid med era jävla barn.. många jag känner ser inte ens semester som semester längre. Deras semester är på jobbet. Hell fucking no!!

"Man Fuck them kids" som Bernie Mac sa.

Jag känner igen det. På varenda flyg är det bebisar som skriker, för mamma och pappa vill till solen. Sen går dom runt på hotellet eftersom ungen inte kan åka med på utflykter. Oj vad dom fått se landet!
Sen finns det ju dom föräldrar som tar med ungarna på utflykter också. Ett par hade med bebisen i barnvagn. 2 dagars tur där dom inte kom fram med barnvagnen och därför fick se en amfiteater, sitta på ett cafè och sova på ett hotell. Medan vi andra förutom det var ute bland sanddynerna och vandrade bland klippformationer- och fick stå ut med ungens skrik under bussturen.
Och när ungarna blir äldre får man istället lyssna på föräldrarna som säger "sluuuta brååkaaa" för femte gången, eller ungens gnäll över att det är för varmt och dom vill bada i poolen istället för att bry sig om att föräldrarna vill uppleva något.
Den mest lugna unge jag upplevt var en 10(?) åring som apatiskt satt och stirrade av tristess och verkade längta till att utflykten var över medan pappa lyssnade på guiden. Undrar om pappa kom hem och berättade hur roligt dom haft och hur fantastiskt det var att hans son fått se egyptens gamla tempel?

Njut av resan! Jag räknar ner till min. 6 veckor kvar, överjävligt långa flygresor väntar där säkert lugnet störs av gapiga ungar. Men med hörlurar ska det nog gå fint- och det kommer vara värt det.
Citera
2026-07-17, 20:45
Avslutad
Citat:

Och mera trams. Jag har sex för att döva min kåthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in