2026-07-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vet ingen delstat som vill det
Så du säger att ingen vill ha Trump som president.

Citat:
värst vad det verkar jobbigt för dig att få frågan om delstater vars folk inte vill ha ID krav :P Allt möjligt skitsnack lockas fram.
Nej, det är inget jobbigt alls, det som är jobbigt är att diskutera med efterblivna.

Det är möjligt att en klar majoritet i alla delstater vill ha ID krav.

Jag har redan skrivit (tredje gången nu):

Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Vill folk i en stat att det skall införas id-krav i staten så kan de rösta för det i statliga val.

Demokratiskt.

Det tycker inte du. Du tycker att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.

Det mest efterblivna jag läst på hela året faktiskt.
Citera
2026-07-17, 20:31
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Absolut, men vilket beslut debatten mynnar i och de regler som kommer att gälla vet ingen förrän beslutet är taget. Men att ta ett beslut om en stor förändring 3 månader före ett val är på tok för sent. Inte nog med att många miljoner amerikaner behöver skaffa ett nytt id, eller byta id; delstaterna behöver ändra sina rutiner för hur registrering och val genomförs, folk måste informeras, valarbetare behöver utbildas och dessutom har många delstater en strikt deadline för registrering som infaller 30 dagar före valet vilket är om 10 veckor.

När Sverige införde ID-krav för att rösta 2006 togs beslutet ett år innan, men nästan alla svenskar hade ett giltigt ID, så problemet var betydligt mindre.

Jo det kan jag köpa, det är lite sneaky. Men det är det mycket som är.
Citera
2026-07-17, 20:33
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
En snubbe som drar in USA i ett nytt forever war och som använder SoMe för att berika sig har åsikter om demokrati.

Vänstern kommer krossa republikanerna i mellanårsvalet.

Så sorgligt allt. Totalt slöseri på tid och folks liv.
Citera
2026-07-17, 20:38
Medlem
Citat:
Så du säger att ingen vill ha Trump som president.

Nej, det är inget jobbigt alls, det som är jobbigt är att diskutera med efterblivna.

Det är möjligt att en klar majoritet i alla delstater vill ha ID krav.

Jag har redan skrivit (tredje gången nu):

Det tycker inte du. Du tycker att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.

Det mest efterblivna jag läst på hela året faktiskt.
Blir för låg nivå, hittar du en delstat som inte vill ha id krav kan vi ta upp ”diskussionen” igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vita huset förbereder ett stort avslöjande om valet 2020 på Torsdag– medierna anklagas för att försöka forma narrativet i förväg

President Donald J. Trump will be speaking to the nation this Thursday, July 16th, at 9PM EST.
https://x.com/i/status/2076752354808828305

Nu händer det.

I många år har vi debatterat kring valet 2020 verkligen gick rätt till eller om det stals. Många vet min position här och att världen i dess följd skadades för lång tid framåt. För alltför många människor i världen innebar Joe Bidens fyra år vid makten en period präglad av krig, inflation, ökad splittring, tvångsvaccinationer och ett mycket mörkare världsläge.

Nu kan det äntligen vara dags att få svar.

MSNBC, CNN, Reuters, CNN och många andra etablerade medier skulle, enligt detta resonemang, inte rapportera om misstänkt utländsk påverkan i valet 2020 om de inte kände att de var tvungna. Den enda anledningen till att de gör det nu är att de vill ligga steget före och få sina läsare och tittare att tro att Trump bara kommer med påståenden.

Media försöker redan nu sätta berättelsen. Därför använder de formuleringar som att Trump "kommer att hävda", som om det han presenterar inte bygger på underrättelseinformation eller resultaten av de utredningar som genomförts.

De etablerade medierna skulle normalt aldrig rikta strålkastarljuset mot utländsk påverkan i valet 2020 om de inte visste att något var på väg att offentliggöras. Att de nu gör det ses av många som ett tecken på att något större är på väg.

Trump uppges få sällskap av CIA-chefen John Ratcliffe, FBI-chefen Kash Patel, Tulsi Gabbard i sin roll som chef för den nationella underrättelsetjänsten (DNI) samt DHS-ministern Kristi Noem. Enligt två anonyma tjänstemän i Vita huset ska de presentera uppgifter om en främmande stats plan att påverka presidentvalet 2020.

Samtidigt sammanfaller Trumps tal till nationen med tidsfristen för den pågående FBI-insatsen i Fulton County, som enligt uppgifterna infaller på fredag (japp en Fredag)..

Vad tror Flashback ?
Om uppgifterna stämmer kan vi stå inför ett av de största politiska avslöjandena i modern amerikansk historia.

Några länkar på ämnet:

https://www.cnbc.com/2026/07/13/trump-2020-election-intelligence-speech.html?qsearchterm=trump%20to%20claim

https://www.reuters.com/world/us/trumps-give-speech-about-foreign-interference-2020-election-ms-now-reports-2026-07-13/

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-speech-thursday-2020-election-b3014193.html

https://www.tradingview.com/news/reuters.com,2026:newsml_FWN43F0IO:0-trump-s-thursday-speech-about-foreign-interference-in-2020-elect ion-ms-now-reports/

https://www.internazionale.it/ultime-notizie-reuters/2026/07/13/trump-s-to-give-speech-about-foreign-interference-in-2020-election-ms-now-reports
Jag tror att Trumps tal var den bästa gåvan till demokraterna på länge och jag tror att republikanerna inser det.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
En snubbe som drar in USA i ett nytt forever war och som använder SoMe för att berika sig har åsikter om demokrati.

Vänstern kommer krossa republikanerna i mellanårsvalet.

Så sorgligt allt. Totalt slöseri på tid och folks liv.

Håller med. Så otroligt värdelösa och bortkastade 12 år vi fått med clownen vid rodret. Det som irriterar mest är hur han förstört USA.

Men han är väl ett tidens tecken. Världen har en väldigt mörk tid framför sig.
Citera
2026-07-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du upprepar hela tiden att befolkningarna i alla delstater vill ha ID-kontroll vid mellanårsvalet! Och sen säger du till mig att jag inte har rätt att kräva källa av dig, för du har kastat ur dig ditt påstående utan att ange källa! Därför får jag inte fråga dig om källa!

Men du får kräva att jag visar, med källa, att det finns minst en delstat där befolkningen inte vill ha ID-kontroll vid mellanårsvalet?!?

Det är du som hela tiden snackar om vad befolkningsarna i USA önskar sig! Men du ska inte behöva visa källa för att visa att du har rätt!!!

Det finns en lag för dig och en annan lag för mig, menar du alltså!!
Citera mig och sen skriv ”ge källa på det” likt jag gjorde istället för att inte citera mig och sen påstå att jag sagt det. Du vet så som jag gjorde när jag bad dig om källa, inte jätte komplicerat men glad att jag kan hjälpa dig.
Citera
2026-07-17, 20:45
Medlem
Citat:
Blir för låg nivå, hittar du en delstat som inte vill ha id krav kan vi ta upp ”diskussionen” igen
Ja, nivån är verkligen låg, som alla kan se.

"Diskussionen" är alltså att du tycker att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.

Så otroligt låg nivå.
Citera
2026-07-17, 20:48
Medlem
Erik Östs avatar
För lång sträng för att ödsla tid på.
"Bidde de bara en en tomme" som vanligt?
Kan någon sammanfatta?
Citera
2026-07-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ja, nivån är verkligen låg, som alla kan se.

"Diskussionen" är alltså att du tycker att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.

Så otroligt låg nivå.
Jag vill bara att du berättar vilken delstat du menar skulle få sin vilja överkörd av krav på ID
Citera
2026-07-17, 20:51
Medlem
Citat:
Jag vill bara att du berättar vilken delstat du menar skulle få sin vilja överkörd av krav på ID
Jag har redan besvarat det. Här:
Citat:
Jo, alla delstater skulle bli överkörda. Här är en lista:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_and_territories_of_the_United_State s

Hur det funkar i territorierna låter jag vara osagt så du kan bortse från dem.
Du tycker alltså att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.
Citera
2026-07-17, 20:53
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat det. Här:

Du tycker alltså att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.
Att lägga ord i andras mun verkar enklare för dig än att argumentera för din sak, undra vad det kan bero på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in