2026-07-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Jag vet att du inte förstår, det behöver du inte skriva.

De flesta andra som läser här begriper säkert också att du inte förstår. Kanske till och med vissa av de mer intelligenta Trumptardsen har fattat det.

Ska se om jag kan förklara enklare för dig:

Opinionsundersökningar är inte val.
Nu tryter din läskunnighet igen, du hittade alltså ingen delstat du vill argumentera för skulle bli överkörda vid ID koll, räcker så.
Citera
2026-07-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nu tryter din läskunnighet igen, du hittade alltså ingen delstat du vill argumentera för skulle bli överkörda vid ID koll, räcker så.
Jo, alla delstater skulle bli överkörda. Här är en lista:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_and_territories_of_the_United_State s

Hur det funkar i territorierna låter jag vara osagt så du kan bortse från dem.
Citera
2026-07-17, 20:11
Medlem
Citat:
Jo, alla delstater skulle bli överkörda. Här är en lista:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_and_territories_of_the_United_State s

Hur det funkar i territorierna låter jag vara osagt så du kan bortse från dem.
Så ingen delstat har en majoritet som vill införa ID krav vid röstning, är det vad du säger?`
Citera
2026-07-17, 20:13
Medlem
Citat:
Så ingen delstat har en majoritet som vill införa ID krav vid röstning, är det vad du säger?
Nej, det säger jag absolut inte. Det är nästan som att du inte begriper någonting. Tja, det har du ju förvisso erkänt.

Jag har redan skrivit:

Citat:
Vill folk i en stat att det skall införas id-krav i staten så kan de rösta för det i statliga val.

Demokratiskt.
Citera
2026-07-17, 20:16
Medlem
Citat:
Nej, det säger jag absolut inte. Det är nästan som att du inte begriper någonting. Tja, det har du ju förvisso erkänt.

Jag har redan skrivit:
Coolt att du redan skrivit det. Så då är vi tillbaka på ruta ett, du har ingen delstat du vill argumentera för att majoriteten inte vill ha ID krav, du kunde bara sagt det direkt istället för allt BS.
Citera
2026-07-17, 20:16
Medlem
haschoglasss avatar
Kanske det är listan på dem mäktigaste människorna i världen som våldtar barn? Om inte så är det inte så intressant, idioten har babblat gojja sen 2015.
Citera
2026-07-17, 20:17
Medlem
Citat:
Du får gärna bevisa dina påståenden, annars är dom just bara det, påståenden.

Vid såna här tillfällen måste man fråga AI. Jag frågade alltså AI om det finns bevis för att presidentval eller mellanårsval har stulits tidigare.

Så här svarade AI:

Citat:
Det finns inga bevis för att moderna, storskaliga presidentval eller mellanårsval i USA har stulits genom systematiskt valfusk. Däremot har historiska och institutionella konflikter präglat flera omtalade val.

https://timbro.se/smedjan/utblick/ifragasatta-val-ar-en-del-av-usas-politiska-historia/

Men AI skrev också så här:

Citat:
Under 1800-talet och tidigt 1900-tal förekom dokumenterat fusk på lokal nivå:

Tammany Hall (New York): Politiska maskiner använde under lång tid röstköp och fusk för att styra lokala kongressval.

Presidentvalet 1876: Valet mellan Rutherford B. Hayes och Samuel Tilden präglades av utbrett våld, röstdiskriminering mot svarta i södern samt förfalskade röstlängder. Resultatet avgjordes genom en politisk kompromiss i kongressen snarare än en ren rösträkning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tammany_Hall

Citat:
I modern tid har val ifrågasatts på grund av jämna resultat eller tekniska och juridiska brister, men oberoende granskningar har inte funnit bevis för att resultatet stulits:

Presidentvalet 2000: Avgjordes i Florida med en extremt liten marginal till republikanen George W. Bushs fördel. Högsta domstolen stoppade till slut omräkningen. Konflikten handlade om bristfälliga hålkort och otydliga röstningsregler, inte fusk.

Presidentvalet 2020: Donald Trump hävdade att valet stals av Joe Biden. Fler än 60 domstolsprövningar, omfattande omräkningar samt oberoende revisioner visade att inga avgörande oegentligheter ägde rum.

Frågor på det?
Citera
2026-07-17, 20:17
Medlem
Citat:
Coolt att du redan skrivit det. Så då är vi tillbaka på ruta ett, du har ingen delstat du vill argumentera för att majoriteten inte vill ha ID krav, du kunde bara sagt det direkt istället för allt BS.
Vi har aldrig lämnat ruta ett.

Dina halmgubbar är helt meningslösa.

Nämn en delstat där befolkningen vill ha en pedofil till president.
Citera
2026-07-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vid såna här tillfällen måste man fråga AI. Jag frågade alltså AI om det finns bevis för att presidentval eller mellanårsval har stulits tidigare.

Så här svarade AI:

https://timbro.se/smedjan/utblick/ifragasatta-val-ar-en-del-av-usas-politiska-historia/

Men AI skrev också så här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tammany_Hall

Frågor på det?
Ingen fråga på det. Säg till om du kan bevisa dina påståenden, annars är dom just bara det, påståenden.
Citera
2026-07-17, 20:19
Medlem
Citat:
Vi har aldrig lämnat ruta ett.

Dina halmgubbar är helt meningslösa.

Nämn en delstat där befolkningen vill ha en pedofil till president.
Vet ingen delstat som vill det, värst vad det verkar jobbigt för dig att få frågan om delstater vars folk inte vill ha ID krav :P Allt möjligt skitsnack lockas fram.
Citera
2026-07-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Den har dubblats bara senaste åren. Att Trump inte skulle vara en stark bidragande orsak är i bästa fall önsketänkande.

Det är du som fantiserar
Citera
2026-07-17, 20:23
Medlem
Citat:
Du ber mig att styrka saker jag inte sagt med källa, där har du problemet. Om du menar att det finns en delstat där majoriteten inte vill ha ID-krav så är du fri att argumentera för det.

Du upprepar hela tiden att befolkningarna i alla delstater vill ha ID-kontroll vid mellanårsvalet! Och sen säger du till mig att jag inte har rätt att kräva källa av dig, för du har kastat ur dig ditt påstående utan att ange källa! Därför får jag inte fråga dig om källa!

Men du får kräva att jag visar, med källa, att det finns minst en delstat där befolkningen inte vill ha ID-kontroll vid mellanårsvalet?!?

Det är du som hela tiden snackar om vad befolkningsarna i USA önskar sig! Men du ska inte behöva visa källa för att visa att du har rätt!!!

Det finns en lag för dig och en annan lag för mig, menar du alltså!!
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-07-17 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in