2026-07-16, 21:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
78.83 av Kim Amb i Luzern i kväll.

Se där.
Citera
2026-07-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Många som inte tävlat så mkt denna sommaren som är anmälda till SM: Andreas Kramer, Louise Ekman, Elias Ekman, Ayla Hallberg Hossain, Thobias Montler, Felix Francois, Melwin Lycke Holm, Fabian Delryd, Elias Kapell och Julia Henriksson osv.

Innebär såklart inte att alla kommer till start, men förhoppningsvis en del iaf.

Noterbart är att Khaddi Sagnia inte är anmäld till längdhoppet. Blir inget SM på hemmaplan för Duplantis och Almgren kommer väl heller inte till start.

Jag såg då att både Kaddi och Almgren var anmälda när jag kollade men kan ha fel kanske något gammalt.
Senast redigerad av Johanhaa 2026-07-16 kl. 22:13.
Citera
2026-07-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Jag såg då att både Kaddi och Almgren var anmälda när jag kollade men kan ha fel kanske något gammalt.

Nej, nu är både Khaddi och Almgren med på listan, men de var inte med igår.
Citera
2026-07-16, 23:28
Medlem
Niskalaukauss avatar
Luzern, Sveitsi:
Män, 3000 m: 1) Dennis Kemboi Kenia 7.44,33, 2) Jack Anstey Australia 7.47,18, 3) Mustafe Muuse Suomi 7.49,07 nytt pers (kkk).

Kvinnor
100 mh (0,0): 1) Demisha Roswell Jamaika 12,55, 7) Saara Keskitalo Suomi 12,95. Saara var nöjd äntligen ett lopp utan strul igen.

Stav: 1) Angelica Moser Sveitsi 461, 2) Wilma Heltelä Suomi 451 Wilma nöjd med tävlingen tydligen svår hoppat.
Citera
Igår, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Nej, nu är både Khaddi och Almgren med på listan, men de var inte med igår.

Okej kul att Khaddi är tillbaka på banan igen. Almgren kul att han ställer upp får väl sig ett bra tröskelpass.
Citera
Igår, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljas
I Track and Talks senaste poddavsnitt som släpptes igår öppnar Nora Lindahl upp sig lite mer om varför hon valde att byta Sverige mot Finland. Jag gillar hennes mini-rebelliska personlighet. Värd att lyssna på.

Undviker lyssna på henne men snappade ändå upp att Finland ändrade reglerna för hennes skull så hon kan slå finsk rekord.
Citera
Igår, 09:53
Medlem
Citat:
I Track and Talks senaste poddavsnitt som släpptes igår öppnar Nora Lindahl upp sig lite mer om varför hon valde att byta Sverige mot Finland. Jag gillar hennes mini-rebelliska personlighet. Värd att lyssna på.

Berättade hon när hon tänker byta nation till sitt hemland Luxemburg?
Citera
Igår, 18:20
Medlem
Citat:
Undviker lyssna på henne men snappade ändå upp att Finland ändrade reglerna för hennes skull så hon kan slå finsk rekord.

Toppskiktet i Finland får bättre förutsättningar för att prestera. Sverige har en del att lära. Förstår hennes val. Har gått från 11,50 -> 11,15 på 100m efter nationsbytet. Med den farten på 100m kommer hon förmodligen att springa 22,4-22,5 denna säsong på 200m i godkänd vind.
Citera
Igår, 18:33
Medlem
38,96 av stafettlaget på 4x100m i Luzern. Det gör att herrarna just nu avancerar till 15:e plats i Road to Birmingham där topp-16 har plats i EM.

När var det vi fick en tid sub-39? Måste gått många år.

Laget bestod av: Elias Ekman, Zion Eriksson, Linus Pihl och Jean-Christian Zirignon.

Med Henrik Larsson (som inte vill springa stafett) och Mondo Duplantis så är det svenska rekordet på 38,63 dödsdömt.
Citera
Igår, 19:10
Medlem
Citat:
Toppskiktet i Finland får bättre förutsättningar för att prestera. Sverige har en del att lära. Förstår hennes val. Har gått från 11,50 -> 11,15 på 100m efter nationsbytet. Med den farten på 100m kommer hon förmodligen att springa 22,4-22,5 denna säsong på 200m i godkänd vind.

På vilket sätt bättre förutsättningar? Säger inte att Sverige inte ha att lära finns säkert massor att lära från andra länder.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Citat:
Har svårt att tro att hennes förbättringar i år har med nationsbytet att göra. Och generellt har jag svårt att tro att toppskiktet i Finland har bättre förutsättningar. Sverige har ju vunnit de flesta landskamper de senaste tjugo åren eller så. Men jag håller med dig om din prognos om 200 meter. Nora skall förresten ställa upp på SM i Uppsala nästa veckohelg, fast på 100 meter.
Citera
Igår, 19:41
Medlem
Citat:
På vilket sätt bättre förutsättningar? Säger inte att Sverige inte ha att lära finns säkert massor att lära från andra länder.

Jag skulle rekommendera dig att lyssna på podden Track and Talk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in