2026-07-17, 15:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag förstår din tanke att döda dom som hotar att döda dig. Och dom lär ju bli fler och fler ju mer mördandet fortgår. Vilket leder till mera dödande. Tills någon sida mer eller mindre utrotat den andra sidan.

Menar du att israel ska låta palestinierna mörda dem eller?
Citera
2026-07-17, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att israel ska låta palestinierna mörda dem eller?
Jag skriver ju att jag förstår din tanke. Någon sida kommer väl till slut att ha utrotat den andra.
Citera
2026-07-17, 16:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Hur kommer det sig då att de levde i fred och harmoni innan västerländska fanatiska galningar invaderade området? Hur förklarar du alla marockanska judar som dåvarande kungen räddade från nazisterna?

Det är en lögn, det var inte fred och harmoni, och det är inte västerländska judar som röstar på Netanyahu ditt spån. Det är ättlingarna till de 800k judar som fördrevs från arabvärlden som röstar på Netanyahu.
Citera
2026-07-17, 16:11
Medlem
Citat:
Det är en lögn, det var inte fred och harmoni, och det är inte västerländska judar som röstar på Netanyahu ditt spån. Det är ättlingarna till de 800k judar som fördrevs från arabvärlden som röstar på Netanyahu.

Det är inte alls en lögn. De som röstar på Netanyahu (halv polack och halv amerikan) är en minoritet, ca 20%, vilka tillhör de religiösa fanatikerna som vanliga hederliga israeler helst ses kastas ut ur landet.

Hur förklarar du de hundratals judar i Marocko som dåvarande kungen räddade från nazisterna?
Citera
2026-07-17, 16:11
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Och varför tror du palestinierna till viss del tycker så? Vad hade du tyckt om (välj valfri invandrargrupp i Sverige) hade tvångsövertagit ditt hem och påstått att deras Gud lovat dem det för 3000 år sedan? Byggt bosättningar i närheten på en kulle som du och dina grannar äger och byggt en väg över ditt grönsaksland för att komma till sin gated community? Om dina nya grannar skjutit prick med skarp ammunition på dina barn och förgiftat dina husdjur? Och tagit allt dricksvatten så din brunn sinat?

Hade du vänt andra kinden till och sagt:”Det är såååå synd om den här förtryckta gruppen!”?

Nej, bosättarna i Israel är ett jävla pack. Deras ledare, varav två är ministrar och sitter i deras regering, är svartlistade med sanktioner och har reserestriktioner från EU.

Som vi brukar säga:”It takes two to tango!”. Hamas och Hizbollah med Iran är skurkar, men bosättarna och deras gelikars är också as! Med dessa blir det aldrig fred!

Palestinierna tycker så i majoritet för att deras koran uppmanar dom till våld mot judar. Det är vad kärnan i konflikten handlar om.
Citera
2026-07-17, 16:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är inte alls en lögn. De som röstar på Netanyahu (halv polack och halv amerikan) är en minoritet, ca 20%, vilka tillhör de religiösa fanatikerna som vanliga hederliga israeler helst ses kastas ut ur landet.

Hur förklarar du de hundratals judar i Marocko som dåvarande kungen räddade från nazisterna?

Marocko är inte ett arabland och av alla muslimska länder med en judisk befolkning så var Marocko en av de minst fientliga till judar.
Citera
2026-07-17, 16:24
Medlem
Citat:
Marocko är inte ett arabland och av alla muslimska länder med en judisk befolkning så var Marocko en av de minst fientliga till judar.

Marocko är visst ett arabland. Araber hatar inte judar godtyckligt. Anledningen till varför det finns araber som har en negativ bild av Israel och judar är på grund utav att de bedrivit hemska brott och krig emot arabländer i snart 100 år. Detta är på grund utav att västerländska fanatiska sionister urfört sitt koloniala, rasbiologiska och fanatiska projekt, s.k 'sionism', på bekostnad av vanliga hederliga hebreer. Fatta att det är sådana som du, Netanyahu och likasinnande dårar som är roten till varför vanliga israeler får utstå den skiten som dom måste utstå
Vidrigt
Citera
2026-07-17, 16:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Marocko är visst ett arabland.

Om du säger det till en marockan så är chansen att du får stryk ganska överhängande.
Citera
2026-07-17, 16:32
Medlem
Citat:
Om du säger det till en marockan så är chansen att du får stryk ganska överhängande.

Jag har varit i Marocko. Tro mig. Marocko är ett arabland och det är ingenting de förnekar. Du kanske tänker på berberna som bor uppe i bergen? De är inte araber, men det förändrar inte faktum.
Citera
2026-07-17, 16:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Marocko har normaliserat förbindelserna med Israel sedan många år och har idag ett militärt samarbete med Israel: https://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2%80%93Morocco_relations
Citera
2026-07-17, 16:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har varit i Marocko. Tro mig. Marocko är ett arabland och det är ingenting de förnekar. Du kanske tänker på berberna som bor uppe i bergen? De är inte araber, men det förändrar inte faktum.

Det är ett berbiskt land som är kolonialiserat av araber. Det är ytterst märkvärdigt att du varit i Marocko utan att snappat upp den lilla detaljen. Du kan inte ha träffat speciellt många marockaner om du missat det.
Citera
2026-07-17, 16:34
Medlem
Citat:
Marocko har normaliserat förbindelserna med Israel sedan många år och har idag ett militärt samarbete med Israel: https://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2%80%93Morocco_relations

Precis. Som jag sa. Araber hatar inte judar godtyckligt. De araberländer som har negativ bild av Israel har det på grund utav Israela omfattande brott. Skönt att vi är överens på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in