2026-07-17, 11:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Borde den personen då ge en lite pengar?

Jag hade ju så klart hoppats på att man skulle få en liten belöning men det känns ändå ''fult'' på något sätt. Självklart hade jag blivit arg inombords om polaren drog fram en miljon.

Jag känner mig lite tryggare i och veta att morsan skulle gett mig något stort.

Vad tänker ni om detta? Hade ni velat ha en belöning? Hade ni själva gett bort lite utav vinsten?
Citera
2026-07-17, 11:42
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Jag hade ju så klart hoppats på att man skulle få en liten belöning men det känns ändå ''fult'' på något sätt. Självklart hade jag blivit arg inombords om polaren drog fram en miljon.

Vad tänker ni om detta? Hade ni velat ha en belöning? Hade ni själva gett bort lite utav vinsten?

För att slippa dessa tankar, ilska, avundsjuka, etc, så ger man aldrig lottor i gåva.
Senast redigerad av GormDenGamle 2026-07-17 kl. 12:05.
Citera
2026-07-17, 11:45
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
För att slippa dessa tankar, ilska, avundsjuka, etc, så ger man aldrig lotter i gåva.
Så sant.

Min farmor köpte alltid penninglotter till allt och alla i present och julklapp, alltid med brasklappen att vann man skulle man dela vinsten med henne. Med penninglotter så skrev hon såklart upp alla nummer och höll koll, i praktiken var det hon som spelade men fick cred för att hon var så givmild.
Citera
2026-07-17, 11:47
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Absolut inte. Lotten är en gåva och givaren kan absolut inte förvänta sig att få något utav det.

En fin gest om man vinner stort på en lott/ett spel man fått av någon annan är dock att köpa en fin present åt givaren, men inget givaren ska förvänta sig.
Citera
2026-07-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Ge för tusan bövlar aldrig bort lotter!!!!

Om jag skulle få en vinstlott i present av någon så skulle jag antingen inte säja något om vinst eller dela med mig av en viss summa beroende på vem det var.
Citera
2026-07-17, 11:53
Medlem
Apanluktardiesels avatar
ALDRIG någonsin skall man ge bort lotter! Min mor sade alltid, i livet så har man antingen tur i spel eller tur i kärlek. Det gamla ordspråket tror jag stämmer. Jag har fått den senare kategorin. Lotter kommer jag aldrig någonsin vinna en krona på.
Men om jag någonsin skulle vinna något överhuvudtaget, ja då skulle det vara på en bortskänkt lott….
Citera
2026-07-17, 11:57
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej, om du ger en bil eller en frys till någon anser du då att du ska kunna använda dem när du vill? Så ge aldrig lotter till någon och tro du ska ha en del av vinsten!
Citera
2026-07-17, 11:58
Medlem
hippilis avatar
Brukar ge bort lotter när folk fyller år eller liknande

När man ger bort en lott ät man medveten om att det kan vara en rejäl högvinst och skulle det vara så är vinsten deras

Inte en chans att jag skulle tigga vinstpengar tiggeri kan folk göra utanför Konsum

Klarar man inte av att se att det blir vinst ska man inte heller ge bort lotter till folk så enkelt är det

Jag har gett bort lotter där det varit vinst och dom har frågat hur mycket av vinsten jag vill ha men svarar att pengarna är deras men ska det tjatas att jag ska ha något så svarar jag en dosa snus till jul

Som tur är glöms det bort eftersom vi firar inte jul längre 😁👍
Citera
2026-07-17, 11:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Därför man typ bara ger lottor till Mors dag. Endast då det är givet man också får. Att ge lottor till en man är tillsammans med är ju bara det osäker. Så bara till päron och om man nu blir glad ändå till ens barn.

Jag menar man kanske bara har tur en gång i livet med lotterier (om ens det).
Citera
2026-07-17, 11:59
Medlem
Ett bra sätt att bli ovänner på. (eller bitterhet/deppig)
Citera
2026-07-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Därför man typ bara ger lottor till Mors dag. Endast då det är givet man också får. Att ge lottor till en man är tillsammans med är ju bara det osäker. Så bara till päron och om man nu blir glad ändå till ens barn.
Håller med, funkar mellan barn/föräldrar om man har bra relation.

Att ge lotta (lottor) till man är inte bra...😉😂
Citera
2026-07-17, 12:25
Medlem
J.Doessons avatar
Brukar få lotter av mormor och har tänkt att vinner jag en större summa så kommer jag skänka en slant till henne för när allt är betalt och eventuell tandvård en månad så har hon inte mycket kvar och hon har en stor familj och är och har alltid varit generös av sig. Jag brukar inte köpa lotter som present för jag skulle bli irriterad om den jag gav den till vann stort. Hon är dock den ende jag skulle riskera köpa vinstlott till men problemet är att hon blivit förbannad senaste tiden när vi har köpt nåt i presentväg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in