2026-07-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Du är mer obildad än man kunde tro, trodde alla visste att under det Brittiska Palestinamandatet (1920–1948) gav den brittiska mandatadministrationen ut mynt och sedlar märkta “Palestine” på engelska, arabiska och hebreiska. Valutan var det palestinska pundet.

Det finns däremot inga historiska mynt från en självständig palestinsk stat före 1988, eftersom någon sådan stat inte existerade då, ditt nöt 🙄

Så de mynten som gavs ut i Palestina och användes i Palestina räknas inte som palestinska mynt? Intressant
Citera
2026-07-17, 14:20
Medlem
Citat:
I vilken domstol är han dömd och vad blev domen?
Han är efterlyst, men eftersom att han gömmer sig och inte har kunnat ställas inför rätta så har ingen dom kommit ännu. På samma sätt som med Putin
Citera
2026-07-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
De jure och de facto är två olika saker. Domslutet är på gång. Men det betyder inte att de faktiskt begår folkmord, som jag sagt flera gånger nu så har flera oberoende, tunga internationella organ kommit fram till detta
Ingen är dömd före rättegång men ändå har du här hävdat folkmord men nu när du gång på gång blivit motbevisad så ändrar du dina ord
Citera
2026-07-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ingen är dömd före rättegång men ändå har du här hävdat folkmord men nu när du gång på gång blivit motbevisad så ändrar du dina ord

Den internationella arresteringsordern gäller inte folkmord
Citera
2026-07-17, 14:23
Medlem
Citat:
Så de mynten som gavs ut i Palestina och användes i Palestina räknas inte som palestinska mynt? Intressant
Vad är det du inte förstår? Läs en gång till, det står klart och tydligt att Palestina aldrig varit ett land utan att det var britterna som styrde Palestina och tryckte mynten 🙄. Skäms du inte över din okunskap?
Citera
2026-07-17, 14:23
Medlem
Citat:
Han är efterlyst, men eftersom att han gömmer sig och inte har kunnat ställas inför rätta så har ingen dom kommit ännu. På samma sätt som med Putin
Gömmer han sig, ser han på TV var dag?
Citera
2026-07-17, 14:31
Avstängd
Jag har aldrig haft något som helst emot judar, men det Israel håller på med har fått mig att börja fundera på hur judar egentligen tänker.
Citera
2026-07-17, 14:35
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag har aldrig haft något som helst emot judar, men det Israel håller på med har fått mig att börja fundera på hur judar egentligen tänker.

De försöker överleva, omringade av tusenårigt inavlade dödskultsorcher som vill ha deras utplåning. De befinner sig i en daglig existentiell kamp.

Den svenska metoden med apati, dialog, saft och bullar samt fritidsgårdar fungerar inte som botemedel mot sådant.
Citera
2026-07-17, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
De försöker överleva, omringade av tusenårigt inavlade dödskultsorcher som vill ha deras utplåning. De befinner sig i en daglig existentiell kamp.

Den svenska metoden med apati, dialog, saft och bullar samt fritidsgårdar fungerar inte som botemedel mot sådant.
När man ser filmer från hur bosättarna beter sig så verkar det vara precis tvärtom...
Citera
2026-07-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Detta är ett svenskt forum. Så jag utgår från att gemene man här bor i Sverige.

Ofta får man läsa i diskussionerna här att folk hatar araber och muslimer. Det är bra att Israel utrotar dessa i sina diverse krig, får vi läsa.

Det finns lite problem med det resonemanget.

1. Israels inblandning i diverse krig har orsakat enorma migrationsströmmar till Europa och Sverige. Uppskattningsvis är antalet flyktingar över 20 miljoner människor.

Vilka minns Anders Borgs ökända citat ”You make the wars, and we get the refugees”

2. Att Israel krigar och mördar araber i Mellanöstern ökar alltså mängden araber i Sverige.

3. Om man inte gillar araber, varför vill man då ha dom i Sverige?

=> Att stödja Israel därför att dom mördar araber är alltså något av en paradox. Det blir ju bara mer araber i Sverige.

Tycker ni inte att det vore bättre om araberna bodde i Mellanöstern istället? Borde inte Mellanöstern vara för araber? Hur tänker ni kring detta paradoxala resonemang vi brukar se här på forumet?

Folk klarar sällan två tankar i huvudet samtidigt. Antingen är man "för" araberna och "emot" judarna eller så är man "för" judarna och "emot" araberna. Människan är en ganska simpel varelse.
Citera
2026-07-17, 14:53
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
När man ser filmer från hur bosättarna beter sig så verkar det vara precis tvärtom...

Du är en sån trögskalle som går igång på korta Tiktok-videos utan kontext. Bra att du skyltar med att du är slö, då vet vi ju liksom var du står.

Antar att du även blir lurad av andra videos också där svarta blir detained av polisen och sätts i handbojor medan en utredning sker, sedan släpps de antingen i brist på bevis eller liknande. Narrativet är: "USA:s polis gör bort sig för den svarte mannen var en FBI-agent".
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-17 kl. 14:58.
Citera
2026-07-17, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Du är en sån trögskalle som går igång på korta Tiktok-videos utan kontext. Bra att du skyltar med att du är slö, då vet vi ju liksom var du står.

Antar att du även blir lurad av andra videos också där svarta blir detained av polisen och sätts i handbojor medan en utredning sker, sedan släpps de antingen i brist på bevis eller liknande. Narrativet är: "USA:s polis gör bort sig för den svarte mannen var en FBI-agent".
När jag ser hur bosättarna beter sig så blir jag äcklad. Och det är inte tiktokvideos, det är journalister som gjort reportage.
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-07-17 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in