2026-07-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ok du hänvisar till Wikipedia som vem som helst när som helst kan gå in och redigera till vad de vill.

Jag kontrar då med ChatGPT som ingen kan ändra utan som scannar av precis allt som skrivs på nätet och i böcker som hamnat på nätet och de säger så här:

” Nej – det är inte juridiskt fastslaget att ett folkmord pågår.

Enligt internationell rätt är det i första hand den internationella domstolen, Internationella domstolen (ICJ), som avgör tvister om folkmord mellan stater. Sydafrika har väckt talan mot Israel med påståendet att Israel bryter mot folkmordskonventionen, men målet är fortfarande under prövning. Det finns ännu ingen slutlig dom som slår fast att Israel begår folkmord.

Det är också viktigt att skilja på två saker:

* Att anklagas för folkmord eller att det finns en plausibel risk som motiverar att domstolen prövar fallet.
* Att juridiskt ha konstaterats skyldig till folkmord genom en slutlig dom.

ICJ har utfärdat tillfälliga åtgärder och sagt att palestiniernas rättigheter enligt folkmordskonventionen är tillräckligt rimliga (“plausible”) för att målet ska prövas, men domstolen har inte slagit fast att ett folkmord pågår eller har begåtts.

Så om frågan är strikt juridisk är det korrekta svaret:

Nej. I dagsläget finns ingen internationell dom som juridiskt fastslår att Israel begår folkmord mot palestinier. Frågan prövas fortfarande av ICJ.”

Inget av din AI prompt säger ju emot något av det jag sagt. Frågan prövas fortfarande, exakt det jag sa. Men samtidigt så sa jag att andra oberoende och tunga internationella organ har kommit fram till det
Citera
2026-07-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Palestinierna har bara ett land, dvs Palestina. Men dessvärre så försöker fanatiska sionister att utrota dom och stjäla det lilla de har kvar av sitt land.
Palestina är inte och har aldrig varit ett land
Citera
2026-07-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Nej, ni har ockuperat Europa med minst 50 miljoner av er, siffran är förmodligen mycket högre då vi känner till att det finns ett stort mörkertal.

Får vi också göra motstånd mot er, så som du menar att "palestinierna" har rätt till våld mot "ockuperande judar"?

Vilka länder är det du talar om som ockuperar mark i Europa?
Citera
2026-07-17, 14:07
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Palestinierna har bara ett land, dvs Palestina. Men dessvärre så försöker fanatiska sionister att utrota dom och stjäla det lilla de har kvar av sitt land.

Det har aldrig funnits ett "palestina".

"Palestina" utropades som en självständig stat den 15 november 1988.

Judarna var före er med sin stat 1948. Det är ni muslimer som ockuperar Israel och judarna!
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hade du inte varit förståndshandikappad så hade du redan på förhand fattat att det är upp till dig att belägga dina påståenden med siffror och källor. Mem eftersom att du alltid börjar tramsa exakt såhär varje gång du hittar på skit och man ber dig belägga dina påståenden så känner jag mig bekväm med att konstatera att du återigen ljuger

Så du kan inte ens kolla upp vad Gaza Ministry of Health säger?
Citera
Medlem
Citat:
Palestina är inte och har aldrig varit ett land

Jodå
Citat:
Palestine,[i][g] officially the State of Palestine,[ii] is a country in the Southern Levant region of West Asia. It encompasses the West Bank, including East Jerusalem, and the Gaza Strip, both of which are occupied by Israel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
Citera
2026-07-17, 14:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vilka länder är det du talar om som ockuperar mark i Europa?

Turkiet ockuperar Nordcypern som tillhör Europa.
Citera
2026-07-17, 14:09
Medlem
Citat:
Nu är ju Israel den enda i sammanhanget som ockuperar andra länder. Att förneka andras rätt att existera är väldigt vidrigt
Sedikas var Jude och Kung över området som idag heter Israel och detta var 600 år före Jesus födelse, på den tiden fanns vare sig islam eller palestinier, så vem ockuperar vem?
Citera
2026-07-17, 14:10
Medlem
Citat:
Inget av din AI prompt säger ju emot något av det jag sagt. Frågan prövas fortfarande, exakt det jag sa. Men samtidigt så sa jag att andra oberoende och tunga internationella organ har kommit fram till det
Du har flera gånger ljugit att Israel bedriver folkmord och här bevisar jag för dig att du ljög.
Citera
2026-07-17, 14:10
Medlem
Citat:
Sedikas var Jude och Kung över området som idag heter Israel och detta var 600 år före Jesus födelse, på den tiden fanns vare sig islam eller palestinier, så vem ockuperar vem?

Hur är gamla sagor relevant till Israels brott idag?
Citera
2026-07-17, 14:11
Medlem
Citat:
Du har flera gånger ljugit att Israel bedriver folkmord och här bevisar jag för dig att du ljög.

Nej. Du styrkte vad jag skrev. De jure och de facto är två olika saker.
Citera
2026-07-17, 14:11
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:

"oBeRoeNDe" och... "tUnGa"

De islamistinfiltrerade organisationerna är varken oberoende eller "tunga"... din tönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in