2026-07-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Så igen, källa?

Citat:
The Gaza genocide is the ongoing,[19] intentional, and systematic destruction of the Palestinian people in the Gaza Strip carried out by Israel during the Gaza war. It encompasses mass killings, the deliberate killing of children (making up about 30% of those killed),[20][21][22] deliberate starvation, infliction of serious bodily and mental harm, and prevention of births. Other acts include blockading, destroying civilian infrastructure, destroying healthcare facilities, killing healthcare workers and aid-seekers, causing mass forced displacement, committing sexual violence, and destroying educational, religious, and cultural sites.[23] The genocide has been recognised by a United Nations special committee[24] and commission of inquiry,[23] the International Association of Genocide Scholars,[25][26] multiple human rights groups,[c] state governments, numerous genocide studies and international law scholars,[32][33] and other experts.[34]

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_genocide
Citera
2026-07-17, 13:58
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Jag tycker att de så kallade "israelerna" ska sluta lajva förtryckta och återgå till sina länder, Polen, USA osv. Hur länge kan man egentligen hävda att man har varit flykting? "Judarna" har hävdat att de varit flyktingar i över tusen år, det är många generationer. Det är något som inte stämmer. Är "judar" den största offerkofta gruppen någonsin i mänsklighetens historia? (Svar JA)

Det finns ingenting ni muzzar kan göra för att få tillbaka den mikroskopiska plätten som kallas Israel. Ni har 57 muslimska länder att bo i och då räknar jag inte de västländer ni ockuperat.

Att ni går in i döden för att få tillbaka den mikroskopiska plätten Israel tyder på den sjukaste formen av grav autism världen skådat.

Ge upp nu. Ni har ätit bajs sedan 1948.
Citera
2026-07-17, 13:59
Medlem
Citat:
Återigen, enbart personangrepp utan argument. Du väljer att framställa dig som ett oseriöst troll.
Eller, eftersom du kan sitta här timme efter timme och skriva konspirationsteorier så har du förmodligen inget arbete, förmodligen mina skattepengar som försörjer dig. Du hade mått bra av ett arbete istället för sitta dygnet runt och läsa konspirationsteorier
Citera
2026-07-17, 13:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är ju upp till dig att belägga vad du skriver. Att du tramsar istället för att komma med siffror och källor säger att du som vanligt bara hittar på

Jag behöver inte belägga att jag har rätt för jag vet vad Gaza Ministry of Health säger, och jag kan accessa vad ni länkade till tidigare när ni skrev att det inte fanns resurser till "de 130 barnen som föddes varje dag i Gaza": https://www.savethechildren.net/news/about-130-children-born-daily-gaza-amid-total-siege-aid-and-goods

130 födslar per dag blir 5,41 födslar per timme. Klarar du räkna ut vad deltat är nu eller behöver jag hjälpa kusinbarnet med den uppgiften också?
Citera
2026-07-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det finns ingenting ni muzzar kan göra för att få tillbaka den mikroskopiska plätten som kallas Israel. Ni har 57 muslimska länder att bo i och då räknar jag inte de västländer ni ockuperat.

Att ni går in i döden för att få tillbaka den mikroskopiska plätten Israel tyder på den sjukaste formen av grav autism världen skådat.

Palestinierna har bara ett land, dvs Palestina. Men dessvärre så försöker fanatiska sionister att utrota dom och stjäla det lilla de har kvar av sitt land.
Citera
2026-07-17, 14:01
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Palestinierna har bara ett land, dvs Palestina. Men dessvärre så försöker fanatiska sionister att utrota dom och stjäla det lilla de har kvar av sitt land.

"palestinier" existerar inte. Det är ett påhittat folk.

Ni ockuperar Europa. Ska vi göra samma sak med er så som "palestinierna" gör med judarna menar du? Om inte, varför ska det vara skillnad när muslimer ockuperar länder?
Citera
2026-07-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag behöver inte belägga att jag har rätt för jag vet vad Gaza Ministry of Health säger, och jag kan accessa vad ni länkade till tidigare när ni skrev att det inte fanns resurser till "de 130 barnen som föddes varje dag i Gaza": https://www.savethechildren.net/news/about-130-children-born-daily-gaza-amid-total-siege-aid-and-goods

130 födslar per dag blir 5,41 födslar per timme. Klarar du räkna ut vad deltat är nu eller behöver jag hjälpa kusinbarnet med den uppgiften också?

Så du behöver inte belägga dina påståenden? Intressant perspektiv din fejkjude. Så då behöver inte jag heller belägga någonting?
Citera
2026-07-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
"palestinier" existerar inte. Det är ett påhittat folk.

Ni ockuperar Europa. Ska vi göra samma sak med er så som "palestinierna" gör med judarna menar du? Om inte, varför är det skillnad när muslimer ockuperar länder?

Nu är ju Israel den enda i sammanhanget som ockuperar andra länder. Att förneka andras rätt att existera är väldigt vidrigt
Citera
2026-07-17, 14:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så du behöver inte belägga dina påståenden? Intressant perspektiv din fejkjude. Så då behöver inte jag heller belägga någonting?

Det vore på sin plats om du visade att du klarade att räkna ut deltat mellan födslar och dödstal bara för att visa att du inte är totalt förståndshandikappad.
Citera
2026-07-17, 14:03
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_genocide
Ok du hänvisar till Wikipedia som vem som helst när som helst kan gå in och redigera till vad de vill.

Jag kontrar då med ChatGPT som ingen kan ändra utan som scannar av precis allt som skrivs på nätet och i böcker som hamnat på nätet och de säger så här:

” Nej – det är inte juridiskt fastslaget att ett folkmord pågår.

Enligt internationell rätt är det i första hand den internationella domstolen, Internationella domstolen (ICJ), som avgör tvister om folkmord mellan stater. Sydafrika har väckt talan mot Israel med påståendet att Israel bryter mot folkmordskonventionen, men målet är fortfarande under prövning. Det finns ännu ingen slutlig dom som slår fast att Israel begår folkmord.

Det är också viktigt att skilja på två saker:

* Att anklagas för folkmord eller att det finns en plausibel risk som motiverar att domstolen prövar fallet.
* Att juridiskt ha konstaterats skyldig till folkmord genom en slutlig dom.

ICJ har utfärdat tillfälliga åtgärder och sagt att palestiniernas rättigheter enligt folkmordskonventionen är tillräckligt rimliga (“plausible”) för att målet ska prövas, men domstolen har inte slagit fast att ett folkmord pågår eller har begåtts.

Så om frågan är strikt juridisk är det korrekta svaret:

Nej. I dagsläget finns ingen internationell dom som juridiskt fastslår att Israel begår folkmord mot palestinier. Frågan prövas fortfarande av ICJ.”
Citera
2026-07-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det vore på sin plats om du visade att du klarade att räkna ut deltat mellan födslar och dödstal bara för att visa att du inte är totalt förståndshandikappad.

Hade du inte varit förståndshandikappad så hade du redan på förhand fattat att det är upp till dig att belägga dina påståenden med siffror och källor. Mem eftersom att du alltid börjar tramsa exakt såhär varje gång du hittar på skit och man ber dig belägga dina påståenden så känner jag mig bekväm med att konstatera att du återigen ljuger
Citera
2026-07-17, 14:05
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Nu är ju Israel den enda i sammanhanget som ockuperar andra länder.

Nej, ni har ockuperat Europa med minst 50 miljoner av er, siffran är förmodligen mycket högre då vi känner till att det finns ett stort mörkertal.

Får vi också göra motstånd mot er, så som du menar att "palestinierna" har rätt till våld mot "ockuperande judar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in