2026-07-17, 08:33
Medlem
löls avatar
Får samma vibbar som senaste sagan om ringen serien.
Citera
2026-07-17, 09:33
Medlem
Ja tyvär. Äckligt vänsterfolk och ärkefeminister verkar älska filmen. Den kommer suga.
Citera
2026-07-17, 10:01
Medlem
Klokhets avatar
Nolan (och hans produktionsteam) vill väl ha en Oscar för bästa film. Och det är stört omöjligt att få om man inte är woke. Du kan göra världens bästa film, någonsin, och den får ändå inte någon Oscar om man inte uppfyller följande:

För att vara berättigad att nomineras i kategorin Bästa film måste en film uppfylla minst två av fyra standarder:

A. Representation på duken – filmen har betydande roller eller handling som inkluderar underrepresenterade grupper (t.ex. kvinnor, etniska minoriteter, HBTQ+-personer eller personer med funktionsnedsättning).
B. Kreativa ledare och filmteam – viss representation bland regissörer, producenter, avdelningschefer eller övrig personal bakom kameran.
C. Praktik- och utbildningsmöjligheter – studion erbjuder praktikplatser eller traineeprogram för underrepresenterade grupper.
D. Publikutveckling och marknadsföring – studion har inkluderande arbetsmetoder inom marknadsföring, distribution eller PR.

Det är ren tvångskvotering, med andra ord.

.
Citera
2026-07-17, 12:58
Medlem
olcadans avatar
Har någon av de som hatar filmen sett den?
Citera
2026-07-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Har någon av de som hatar filmen sett den?

Vilka menar du?
Av de YouTubers som inte tycker den är bra verkar tycka den är tråkig framförallt.
Sluta prata om hat.

Ellen som springer omkring i sin lilla rustning kommer nog bli meme material
Senast redigerad av bossekaka 2026-07-17 kl. 13:19.
Citera
2026-07-17, 13:39
Avslutad
Jag misstänker att man, som vanligt, har forcerat in onödiga negrer i rollerna, just för att vara duktig och inkludera random negrer.
Citera
2026-07-17, 13:44
Medlem
https://www.svt.se/kultur/recension-the-odyssey-av-christopher-nolan

Här är en recension i SVT av filmkritiker Kristoffer Viita, där han ger filmen beröm. Googlar man honom ser man att han regelbundet befinner sig i artiklar på Dagens ETC. Extremvänstern myser med vår opartiska public service som vanligt.
Senast redigerad av Potatis6001 2026-07-17 kl. 14:00.
Citera
2026-07-17, 14:15
Medlem
DroidBishops avatar
Det finns så många scener i den här filmen som är objektivt helt jävla värdelösa. En hund ligger begraven här, Nolan är inte såhär kass. Det finns inte en chans att han filmade dom här scenerna och tyckte japp, det där blev bra. Det köper jag inte.

En stor bit av soundtracket är dessutom en jävla rapplåt av Travis Scott

Nolan är en rätt intelligent typ och min bästa teori just nu är att han är spyless på woke inom film och gjorde sitt yttersta för att sätta spiken i kistan för woke en gång för alla genom att injicera wokeskräp i en av de mest kända episka verken i historien. Ett oförlåtligt brott, men kanske nödvändigt.

Eller så är han kontrollerad av kulturmarxister som hatar västerländsk historia och kultur.

Jisses vad kass. Komiskt dåligt till och med
Citera
2026-07-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det finns så många scener i den här filmen som är objektivt helt jävla värdelösa. En hund ligger begraven här, Nolan är inte såhär kass. Det finns inte en chans att han filmade dom här scenerna och tyckte japp, det där blev bra. Det köper jag inte.

Nolan är en rätt intelligent typ och min bästa teori just nu är att han är spyless på woke inom film och gjorde sitt yttersta för att sätta spiken i kistan för woke en gång för alla genom att injicera wokeskräp i en av de mest kända episka verken i historien. Ett oförlåtligt brott, men kanske nödvändigt.

Eller så är han kontrollerad av kulturmarxister som hatar västerländsk historia och kultur.

Har inte sett filmen men det känns som ett mycket oväntat val av film att göra av Nolan . Tvivlar att det var en film han ville göra…
Citera
2026-07-17, 14:44
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatis6001
https://www.svt.se/kultur/recension-the-odyssey-av-christopher-nolan

Här är en recension i SVT av filmkritiker Kristoffer Viita, där han ger filmen beröm. Googlar man honom ser man att han regelbundet befinner sig i artiklar på Dagens ETC. Extremvänstern myser med vår opartiska public service som vanligt.
Kul att Hannes Fossbo, också på SVT, sågar filmen och gissar att Nolans version av Homeros ”Odyssén” blir ett fiasko.

svt.se
Citera
2026-07-17, 15:18
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Ändå betalade du för att se den.
Citera
2026-07-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ändå betalade du för att se den.

Jag betalade för att se the last jedi. Vad ska man göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in