2026-07-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Länka till domslutet där Israel blivit dömda för folkmord och etnisk rensning?

De jure och de facto är två olika saker. Däremot har flera tunga internationella organ fastställt detta. Alla som har en hjärna kan även se det. Från Nakban till idag så är det folkmord rakt igenom. Till och med sionismens grundare myglade inte om att det är kolonialsm och folkmord på gång
Citera
2026-07-17, 13:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Herzl är en relativt känd filur som givetvis blivit studerad grundligt. Jag kan tänka mig att det är bland annat hans brev och dagböcker där han uttryckligen beskriver sionism som ett kolonialt projekt som man i huvudsak syftar på.

Jag vet vem Herzl är men vilka är dessa ospecificerade "scholars" som du hänvisar till?
Citera
2026-07-17, 13:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
De jure och de facto är två olika saker. Däremot har flera tunga internationella organ fastställt detta.

Den där raden med "flera tunga internationella organ" som vi ser gång på gång här på forumet, är det någon slags talking point som ni blivit instruerade att skriva eller läser ni alla samma manus?
Citera
2026-07-17, 13:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
De jure och de facto är två olika saker. Däremot har flera tunga internationella organ fastställt detta. Alla som har en hjärna kan även se det. Från Nakban till idag så är det folkmord rakt igenom. Till och med sionismens grundare myglade inte om att det är kolonialsm och folkmord på gång
De avlivar terroristerna, synd för alla som kommer i vägen då de också dör på kuppen.
Skulle terroristerna ta sig till Europa eller USA skickas lönnmördare efter dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vet vem Herzl är men vilka är dessa ospecificerade "scholars" som du hänvisar till?
https://www.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.13169%2Farabstudquar.46.1.0028&__c f_chl_rt_tk=THN6W6iEUcxjoWQj5ixEst7Ucdi.uORz6XGv_k fQw_M-1784288092-1.0.1.1-YxaFe9Mj424T89dST.yn_T dPIK6Hjw9OnN8PUCwya.A
Citera
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Du talar om palestinierna? Ja, de har givetvis en rätt att försvara sig emot de utländska ockupanterna och kolonisatörerna som bedriver folkmord och etnisk rensning. Bra att vi är överens på den punkten

Nej. Du vet vad jag säger, ditt lågintelligenta, oseriösa orch-troll som sprider konspirationsteorier..

Alla muslimska länderna och islamistiska terrororganisationerna har som sitt enda mål 24/7 - Israels utplåning och utrotning av dess folk. Hela världen känner till det, och du låtsas som att det inte existerar.
Citera
2026-07-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Den där raden med "flera tunga internationella organ" som vi ser gång på gång här på forumet, är det någon slags talking point som ni blivit instruerade att skriva eller läser ni alla samma manus?

Nej. Det är bland annat FN som talas om. Jag fattar att du måste projicera eftersom att det är du och de andra trollen som spammar ifrån samma manus. "Vi".....
Citera
2026-07-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Nej. Du vet vad jag säger, ditt lågintelligenta, oseriösa orch-troll som sprider konspirationsteorier..

Alla muslimska länderna och islamistiska terrororganisationerna har som sitt enda mål 24/7 - Israels utplåning och utrotning av dess folk. Hela världen känner till det, och du låtsas som att det inte existerar.

Men Israel är ju den enda i sammanhanget som försöker utrota ett annat folk, dvs palestinierna. Hur får du ihop den ekvationen i huvudet?
Citera
2026-07-17, 13:39
Medlem
Citat:
Alltid stabilt när argument bemöts med personangrepp.
Vet inte om det är personangrepp att vara efterbliven, man kan ju inte hjälpa om man haft otur i livets lotteri.
Personligen intresserar detta mig, har forskat en hel del om konspirationsteoretiker och ofta landat i att de tex håller på Ryssland, på Trump, de hatar Israel, de är extremt dåliga på att hålla i pengar och lever från lön till lön (eller bidrag som är ganska vanligt i den här gruppen), de är antivaxxare osv osv
Dessutom är det vanligt att de blivit mobbade i skolan eller hemma och därför förlorat tilltro till samhället och auktoriteter, alla behöver inte vara ointelligenta utan detta handlar mer om en osäkerhet som de lever med. I vilket fall är detta intressant och efterbliven enligt mig är inget skällsord utan något man blivit drabbad av och man är oskyldig till.
Citera
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Nej. Det är bland annat FN som talas om. Jag fattar att du måste projicera eftersom att det är du och de andra trollen som spammar ifrån samma manus

FN är sedan länge infiltrerat av islamister. Ingen tar de seriöst längre. Det är en korrupt pro-islamsk organisation mutad och köpt med oljepengar.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
https://www.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.13169%2Farabstudquar.46.1.0028&__c f_chl_rt_tk=THN6W6iEUcxjoWQj5ixEst7Ucdi.uORz6XGv_k fQw_M-1784288092-1.0.1.1-YxaFe9Mj424T89dST.yn_T dPIK6Hjw9OnN8PUCwya.A

Det här är alltså vad den här författaren skrivit mer: https://www.scienceopen.com/search#author/eb7f27b6-bb24-42b3-adec-6f7cfe570476

Verkligen en vetenskapsman av hög klass eller hur.
Citera
2026-07-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vet inte om det är personangrepp att vara efterbliven, man kan ju inte hjälpa om man haft otur i livets lotteri.
Personligen intresserar detta mig, har forskat en hel del om konspirationsteoretiker och ofta landat i att de tex håller på Ryssland, på Trump, de hatar Israel, de är extremt dåliga på att hålla i pengar och lever från lön till lön (eller bidrag som är ganska vanligt i den här gruppen), de är antivaxxare osv osv
Dessutom är det vanligt att de blivit mobbade i skolan eller hemma och därför förlorat tilltro till samhället och auktoriteter, alla behöver inte vara ointelligenta utan detta handlar mer om en osäkerhet som de lever med. I vilket fall är detta intressant och efterbliven enligt mig är inget skällsord utan något man blivit drabbad av och man är oskyldig till.

Intressant att du, när du blev motbevisad, först svävade iväg i en post enbart bestående av personangrepp och sedan ytterligare en post med rent svammel.

Att du regerar såhär istället för att bedriva seriös diskussion säger allt om dig, dina motiv och din intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in