Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Haha vilket dravel. Om en vuxen person vill ta livet av sig så ska han få göra det utan att andra lägger sig i. Ska du stoppa självmord så måste du lämna en garanti för att du kan lösa problemet bättre än döden kan. Kan du det?
Du slingrar dig som en politiker och du kör klyschor som en politiker. Hela tiden.
Lägga sig i?
Det jag påpekar är att människor som mår dåligt kan behöva hjälp, precis som att sjuka människor behöver vård.
Finns massor med forskning som bevisar att man kan hjälpa självmordsbenägna människor och att överlevare av självmordsförsök oftast ångrar sina försök.
Dina argument är som vanligt grunda och saknar logik.
Exakt samma resonemang gäller ju för sjukvård, enligt dig skall vi aldrig försöka bota en sjuk person om vi inte kan garantera att vården kommer fungera?
Så enligt dig skall vi bara låta alla cancersjuka dör då ingen vård är 100%?
Jag förordar att hjälpa människor som mår dåligt, på vilket sätt är detta fel?
Alla som mår så dåligt så att de överväger självmord borde få hjälp något som absolut inte är fallet idag.
Sedan vet jag också att inte det kommer rädda 100% men du tycks leva i villfarelse att alla som begår självmord är friska individer som tar rationella beslut, vilket inte är fallet.
Problemet är att när man är sjuk så kan det vara svårt att avgöra själv. Vilket innebär att de behöver hjälp.