2026-07-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Sandlådenivå.

Det som räknas är att det rådde fred fram till terrorattacken. Nu råder det ingen fred förr än alla terrorister är döda.

Det sista hänger ihop med varför 30k barn dött i Gaza, terroristerna gömmer sig bakom civilbefolkningen och Israel skiter fullständigt i vad de gömmer sig bakom, de skall bara dö.

Föstå att det kommer aldrig bli fred förrän de dödat varenda terrorist, ned till siste man.

Jag noterar att du saknar argument för att bemöta vad jag faktiskt skriver samtidigt som du upprepar propaganda. Snyggt
Citera
2026-07-17, 13:09
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Jag noterar att du saknar argument för att bemöta vad jag faktiskt skriver samtidigt som du upprepar propaganda. Snyggt
Hamas bröt freden och får därmed betala priset.
Medger det är ett högt pris men det var de medvetna om när de utförde terrorattentatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Iran startade kriget 1979 när de rev upp fredsavtalet med sin nära allierade. Du kan inte förklara bort det faktum att Iran kastade första stenen. Israel hade inte gjort ett skit mot Iran.

Det där stämmer inte. Israel är den som förklarade krig. Israel är jämt och ständigt den som orsakar och startar problem i regionen. Israel är den enda som expanderat sina gränser. Iran var ett demokratiskt och blomstrande land innan väst och Israels härjningar
Citera
Medlem
Citat:
Sionism är en blandning utav västerländsk kolonialism, rasbiologi och gammal hederlig religiös fanatism. Sionism är som nazism, man har bara bytt ut ett par ord.

Det är "guds utvalda folk", inte übermenchen
Det är "goyims" inte untermenchen
Lebensraum ligger i Palestina, inte i östra Europa och de har givetvis rätt att kolonisera och rensa ut lokalbefolkningen eftersom att Gud lovade dom detta för 3000 år sedan.

Vidrigy
Google håller inte med dig

” Sionism är en politisk och nationalistisk rörelse som uppstod i slutet av 1800-talet. Dess ursprungliga mål var att skapa ett nationellt hemland för det judiska folket i det område som historiskt kallas Israel eller Palestina, där judar har historiska, religiösa och kulturella rötter.

Theodor Herzl räknas ofta som den moderna sionismens främsta grundare. Rörelsen växte fram bland annat som en reaktion på antisemitism och förföljelser av judar i Europa.

Några viktiga milstolpar:

* År 1897 hölls den första sionistkongressen i Basel.
* Efter Förintelsen ökade det internationella stödet för ett judiskt hemland.
* År 1948 utropades staten Israel.”
Citera
2026-07-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hamas bröt freden och får därmed betala priset.

Det har aldrig existerat någon fred. Så länge Israel fortsätter med sina grymheter, apartheid, brott emot mänskligheten, illegal ockupation och illegal bosättningspolitik så finns ingen fred. Om du nu inte är ett judetroll så fattar du ju det själv
Citera
2026-07-17, 13:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det där stämmer inte. Israel är den som förklarade krig. Israel är jämt och ständigt den som orsakar och startar problem i regionen. Israel är den enda som expanderat sina gränser. Iran var ett demokratiskt och blomstrande land innan väst och Israels härjningar

Självklart att Israel inte förklarade krig mot landet som försåg dem med olja under alla arabkrigen din jävla grottmänniska.

Svara på frågan: hur många iranier i Sverige har flytt p.g.a Israel? Ge mig en siffra.

Om du inte klarar att ge mig en siffra: ge mig ett enda jävla namn eller knip igen för all framtid.
Citera
2026-07-17, 13:12
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Det har aldrig existerat någon fred. Så länge Israel fortsätter med sina grymheter, apartheid, brott emot mänskligheten, illegal ockupation och illegal bosättningspolitik så finns ingen fred. Om du nu inte är ett judetroll så fattar du ju det själv

Ja det är sannerligen en grymhet att vilja försvara sig mot de som gör allt för att utplåna ens land och folk. Eller hur?
Citera
2026-07-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Google håller inte med dig

” Sionism är en politisk och nationalistisk rörelse som uppstod i slutet av 1800-talet. Dess ursprungliga mål var att skapa ett nationellt hemland för det judiska folket i det område som historiskt kallas Israel eller Palestina, där judar har historiska, religiösa och kulturella rötter.

Theodor Herzl räknas ofta som den moderna sionismens främsta grundare. Rörelsen växte fram bland annat som en reaktion på antisemitism och förföljelser av judar i Europa.

Några viktiga milstolpar:

* År 1897 hölls den första sionistkongressen i Basel.
* Efter Förintelsen ökade det internationella stödet för ett judiskt hemland.
* År 1948 utropades staten Israel.”

Du får läsa på. Kul att du tar upp Herzl då han uttryckligen själv beskrev sionismen som ett kolonialt äventyr

Citat:
Scholars analyzing Herzl’s writings argue that he did not view Zionism merely as a national liberation movement but as a settler-colonial scheme requiring a charter from a European power, the creation of a Jewish Colonial Trust for financing, and the systematic removal of Jews from Europe to colonize non-European lands. This perspective highlights how Herzl adopted the language of colonialism prevalent in early 20th-century Europe to legitimize the establishment of a Jewish state.
Citera
2026-07-17, 13:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Gaza tillhörde Egypten, Israel tog det i sexdagarskriget. Lite senare fick Egypten frågan om de vill ha tillbaka Gaza, men det ville de inte. (undrar varför)
Citera
2026-07-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Ja det är sannerligen en grymhet att vilja försvara sig mot de som gör allt för att utplåna ens land och folk. Eller hur?

Du talar om palestinierna? Ja, de har givetvis en rätt att försvara sig emot de utländska ockupanterna och kolonisatörerna som bedriver folkmord och etnisk rensning. Bra att vi är överens på den punkten
Citera
2026-07-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Självklart att Israel inte förklarade krig mot landet som försåg dem med olja under alla arabkrigen din jävla grottmänniska.

Svara på frågan: hur många iranier i Sverige har flytt p.g.a Israel? Ge mig en siffra.

Om du inte klarar att ge mig en siffra: ge mig ett enda jävla namn eller knip igen för all framtid.

Är du handikappad? Jag misstänker det för du saknar grundläggande läsförståelse. Det pågår JUST NU ett krig emot Iran som Israel startade
Citera
2026-07-17, 13:18
Medlem
Citat:
Du får läsa på. Kul att du tar upp Herzl då han uttryckligen själv beskrev sionismen som ett kolonialt äventyr
Jag behöver inte läsa på, Google har rätt och du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in