Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Jag har svarat, din dumma jävel.
Finns det adekvata straff så behövs inget biträde.
Hade själv ett biträde på rättegången mot ett gäng somalier som rånade mig.
Sossekärringen till domare dömde dom till villkorligt.
Därför skrev jag att jag föredrar hårda och långa straff framför nåt jävla biträde.
Om jag inte minns fel så har jag redan bett dig att sluta kalla mig vid sådana ord. Följdfråga på detta: Vad är egentligen skillnaden på oss två, som gör att den ena upprepat beter sig på ett fullständigt ovärdigt sätt - medans den andra inte vid ett enda tillfälle förolämpat den andre? Jag är helt övertygad om att du, liksom jag gör, kan bete sig på ett normalt sätt utan att förolämpa. Så återigen: VAD är skillnaden som gör att du beter dig såhär?
Nej, du svarade "vad du helst hade valt" av två alternativ jag inte ens gav dig. Du ska inte blanda in, eller jämföra med, straff...och om det är svårt för dig att låta bli, så kan du få svara på varför man inte kan ha BÅDE adekvata straff och rätt till målsägandebiträde i överrätt. Hur tänker du kring Tidös agerande mot brottsoffren (som dom värnar så mycket) här?
/Slutligen så kan du sluta blanda in dig själv i denna diskussionen. Vi har nu kunnat läsa upprepade gånger om de brott du utsatts för och hur låga straffen var. Men det hör inte riktigt hemma i denna diskussionen.