2026-07-17, 08:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Varför hemlighålla det? Någon av dom ljuger, men vem?
Varför tror du någon hemlighåller det? Har de ens blivit tillfrågade om vem som ringde?

Varför måste någon ljuga? - det är ju fullt möjligt att göra två saker samtidigt, som köra och ringa, stötta någon och ringa eller till och med be en bön och ringa.

Även om du får för dig att undra vem som ringde eller vilken färg på sockorna chauffören hade så betyder det ju inte att nån ljuger bara för att ingen har berättat svaret än…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-17 kl. 08:20.
Citera
2026-07-17, 08:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför tror du någon hemlighåller det? Har de ens blivit tillfrågade om vem som ringde?

Varför måste någon ljuga? - det är ju fullt möjligt att göra två saker samtidigt, som köra och ringa, stötta någon och ringa eller till och med be en bön och ringa.

Även om du får för dig att undra vem som ringde eller vilken färg på sockorna chauffören hade så betyder det ju inte att nån ljuger bara för att ingen har berättat svaret än…
Eftersom deras vittnesmål motsäger varandra så utgår jag från att någon/några/alla i bilen ljuger. Precis som jag utgår från att här sitter folk och får lön för att skriva på Flashback.
Citera
2026-07-17, 08:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eftersom deras vittnesmål motsäger varandra så utgår jag från att någon/några/alla i bilen ljuger.

Vilka vittnesmål säger emot varandra?

Bray och Candace sa för övrigt också emot varandra som jag visade häromdagen - men då utgick du väl inte från att någon av dem ljög??

Citat:
Precis som jag utgår från att här sitter folk och får lön för att skriva på Flashback.
Ja om du får betalt per inlägg så skulle det ju kunna förklara alla meningslösa obeliners och allt JAQ du ägnar dig åt.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-17 kl. 08:29.
Citera
2026-07-17, 08:29
Medlem
Citat:
Eftersom deras vittnesmål motsäger varandra så utgår jag från att någon/några/alla i bilen ljuger. Precis som jag utgår från att här sitter folk och får lön för att skriva på Flashback.
Ah, angående det, jag har inte fått någon lön för det.
Till vem ska jag skriva och klaga?

När något sådant som mordet på Charlie Kirk händer, då är det inte alltid lätt att minnas allting.

Och som SnakePlisssken skrev, har de "Har de ens blivit tillfrågade om vem som ringde? "
Citera
2026-07-17, 08:45
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Kan det bero på att de så här långt inte har getts tillfälle att formellt bestrida just det, tror du?

Förmodligen för att hans försvar så här långt endast har getts tillfälle att granska delar av åklagarens bevisning (långt ifrån all sådan) och korsförhöra åklagarens vittnen (men inte huvudvittnet).

Dvs, den 'evidentiary hearing' som hölls syftade endast till att ge domaren ett underlag för beslut om åklagarens bevisning är tillräcklig för 'probable cause' och om åtalet därmed går vidare till en rättegång.

Om du tittar på hearingen igen så ser du att TRs försvar inte formellt bestrider någonting, utan endast försöker visa på eventuella brister i sagda bevisning och vittnesmål.

Du vet inte vad TR har förnekat under utredarnas förhör med honom.

Det återstår att se om det nu blir en rättegång.....eller om han överlever.

Presenterade åklagaren bevis för att TRs telefon var "pingad" i området vid tiden för mordet?

Och igen, en 'evidentiary hearing' tillåter inte att försvaret lägger fram egen bevisning eller kallar egna vittnen. Se ovan.
Vad jag tror är att det första polisen gör när de tagit in en person, eller den kommit in självmant är att fråga var den personen var vid tidpunkten för mordet.

Har personen ett alibi måste polisen få veta det med en gång så de inte bränner massa resurser på en utredning helt i onödan.

Så jag är helt säker på att det är Tyler på filmerna och att han redan fått möjlighet att presentera ett alibi, men han har inget alibi.

Även om de inte presenterat nån data från telefonens position så har de den informationen för det är så det fungerar nuförtiden.
Det är ett av de bästa sätten att binda en person till en plats.
Citera
2026-07-17, 10:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ah, angående det, jag har inte fått någon lön för det.
Till vem ska jag skriva och klaga?

När något sådant som mordet på Charlie Kirk händer, då är det inte alltid lätt att minnas allting.

Och som SnakePlisssken skrev, har de "Har de ens blivit tillfrågade om vem som ringde? "
Det hela är väldigt enkelt. Ta fram samtalet så vet vi vem som ringde. Om inget samtal plockas fram så utgår jag från att Brian Harpole ljuger.
Citera
2026-07-17, 10:31
Medlem
Citat:
Det hela är väldigt enkelt. Ta fram samtalet så vet vi vem som ringde. Om inget samtal plockas fram så utgår jag från att Brian Harpole ljuger.
Så, vad har Brian Harpole sagt?
Citera
2026-07-17, 10:34
Avstängd
Citat:
Så, vad har Brian Harpole sagt?
Att dom ringde 911 när dom var i bilen.
Citera
2026-07-17, 11:20
Medlem
Citat:
Att dom ringde 911 när dom var i bilen.
Ok. I intervju, chatt, insta, fb?
Och som SnakePlisssken sa, det kan ha varit så gott som vem som helst i bilen som ringde, eller eventuell följebil, om de hade en.
Förutom Charlie Kirk då.

Frågan jag ställer mig är, fick inte sjukhuset informationen från 911?
Det skrevs ju i tråden att sjukhuset inte fick någon information.

Artikel "Security chief recounts on podcast harrowing moments after Charlie Kirk was shot"
https://www.ksl.com/article/news/utah/police-and-courts/security-chief-recounts-on-podcast-harrowing-moments-after-charlie-kirk-was-shot/51407311
Citat:
KEY TAKEAWAYS

Brian Harpole recounted the moments after Charlie Kirk was shot on Sept. 10 on a recent podcast episode on Tuesday.
Harpole applied pressure to Kirk's wound and coordinated his transport to the hospital.
At Timpanogos Hospital, Harpole ensured Kirk received medical attention and others were contacted.
I den nämns inget om 911.

Ringt 911 men inte ringt? tracear jag till
https://x.com/BasedSamParker/status/1999527166116049142
Och sedan nappar Candace Owens på det.
https://x.com/RealCandaceO/status/1999627904271991034
Föraren är en kandidat till att ha kunnat ringa. Eller så trodde Brian Harpole att nån annan hade ringt. Brian Harpole var upptagen med Kirk.
Citera
2026-07-17, 11:41
Avstängd
Citat:
Ok. I intervju, chatt, insta, fb?
Och som SnakePlisssken sa, det kan ha varit så gott som vem som helst i bilen som ringde, eller eventuell följebil, om de hade en.
Förutom Charlie Kirk då.

Frågan jag ställer mig är, fick inte sjukhuset informationen från 911?
Det skrevs ju i tråden att sjukhuset inte fick någon information.

Artikel "Security chief recounts on podcast harrowing moments after Charlie Kirk was shot"
https://www.ksl.com/article/news/utah/police-and-courts/security-chief-recounts-on-podcast-harrowing-moments-after-charlie-kirk-was-shot/51407311

I den nämns inget om 911.

Ringt 911 men inte ringt? tracear jag till
https://x.com/BasedSamParker/status/1999527166116049142
Och sedan nappar Candace Owens på det.
https://x.com/RealCandaceO/status/1999627904271991034
Föraren är en kandidat till att ha kunnat ringa. Eller så trodde Brian Harpole att nån annan hade ringt. Brian Harpole var upptagen med Kirk.
Här säger Harpole att sjukhuset inte visste att dom skulle komma, och att dom hade ringt 911.
https://youtu.be/S0fmq1zffGw?t=7363
Citera
2026-07-17, 11:49
Medlem
Citat:
Här säger Harpole att sjukhuset inte visste att dom skulle komma, och att dom hade ringt 911.
https://youtu.be/S0fmq1zffGw?t=7363
Tack till att ha hittat originalvideon.
Kan vara så att föraren ringt, eller personer i bilen trott att nån annan i bilen ringt.
Citera
2026-07-17, 11:52
Avstängd
Citat:
Tack till att ha hittat originalvideon.
Kan vara så att föraren ringt, eller personer i bilen trott att nån annan i bilen ringt.
Jag utgår från att Harpole ljuger tills jag fått höra samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in