Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
12:37 in i denna video
https://youtu.be/kz9r3WNmRog får man en bätte uppfattning om vad deras snickare byggt upp. Trall osv. Om en vanlig privatperson lade motsvarande på en altan i rent virke med räcken och allt tror jag vi är uppe i minst 20k. Kanske det dubbla eller mer. Den dokumenterade arbetskostnaden för detta projekt med riktiga snickare som tvingas ändra i takt med platsbygget, slösa tid på backa in en husvagn och röja sky, ja då skulle kostanaden givetvis skena rejält, då talar vi över 150k med råge.
Jag vet inte hur det värderas när man gör sig av med skiten MEN det är tvärsäkert du inte kan sälja alla dessa trall, räcken, utekök och möbler som marginellt har nyttjats för kompispriser OM det är ett företag som säljer det. Jag är säker på att campinggrannarna absolut hade betalt 25% av nypriset som helhet. Vi talar FÄRDIGBYGGDA staket av yrkessnickare typ 200 meter från dig att flytta i etapper, inte vad obehandlad trall och plank kostar på byggvaruhuset.
Exakt, och de där siffrorna visar ju precis hur mycket som faktiskt står på spel här. 150k i bara arbetskostnad för yrkessnickare, plus allt material, gör att husvagnen nästan blir den lilla delen i det stora hela.
Som du säger, ett företag kan inte bara skänka bort färdigbyggda värden på det sättet till kompispriser utan att skattmasen reagerar.
Det går helt enkelt inte att städa undan digitala spår i efterhand. Försöker man tex panikändra ägare på husvagnen hos Transportstyrelsen nu när det stormar, så loggas dagens datum direkt och det ser bara ännu mer misstänkt ut för Skatteverket.
Dessutom läser skattmasens handläggare också här på forumet.
När folk gräver fram gamla videoklipp och specar på allt från snickartimmar till utekök, så får de en färdig checklista på vad de ska titta efter i bokföringen.
Fällan för en smidig ”självrättelse” har redan slagit igen eftersom det här är helt offentligt.
Så ja, om det finns mycket kreativ bokföring i skuggan av det där campingprojektet så.....
Nu är det i alla fall dags att logga ut härifrån. Nattinatt! 🌙😴💤